Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
Återigen, det fanns inga politiska motiv för dådet enligt åklagaren. Varför har ni fått en hang upp på att deltog i demonstrationståg och skrev insändare för NMR för flera år sedan? Snacka om att vara helt OT.
Vi har ju redan diskuterat detta. Jag trodde vi var överens om att vad åklagaren sagt är att hon inte ser någon koppling till NMR. Hon har däremot inte sagt att inte finns några politiska motiv.
Jag skrev ju tidigare att jag uppfattar dig som ärlig. Det vill säga att jag tror att det du för fram i dina inlägg snarast beror på att du tolkar och förstår fel, vilket beror på din världsbild.
Men jag får nog backa från det, jag tror att du är medvetet oärlig, eller rent av ljuger.
Åklagaren har inte sagt att det inte finns politiska motiv. Hon har däremot sagt att hon inte ser någon koppling till NMR, och hon har vidare sagt att mycket tyder på att psykisk sjukdom spelat in.
MGM är on topic i tråden. I det ingår att han haft ett politiskt engagemang i extremhögern. Personligen tycker jag inte det spelar så stor roll exakt hur det engagemanget sett ut. Däremot att det finns uppgifter på att han sympatiserat med minst fyra olika organisationer kan ju kanske säga något. Det tyder på att han är ”lättrörlig”. Det är en öppen fråga om han än idag sympatiserar med extremhögern. Är man så hatiskt inställd mot psykiatrin att man är beredd att döda, så ligger det nära till hands att han lite grann lagt annat åt sidan.