Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-07, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Återigen, det fanns inga politiska motiv för dådet enligt åklagaren. Varför har ni fått en hang upp på att deltog i demonstrationståg och skrev insändare för NMR för flera år sedan? Snacka om att vara helt OT.
På vilket sätt skulle gärningsmannens bakgrund vara OT? Det är väl ytterst relevant att diskutera vad som har format den här människan fram till dådet.

Om det hade varit en muslim som varit gm så kan man ge sig fan på att alla "insändare" och demonstrationsdeltaganden hade dragits fram till ytan, och det hade då inte funnits några högerextremister som tyckte att det varit irrelevant. Hyckleri.
Citera
2022-07-07, 19:12
Medlem
Computerzs avatar
I rapport kl 18 sa de att han hade åkt ner redan veckan innan och att Ing-Marie var det tilltänkta offret. Alltså inget spontandåd utan en planerad gärning för att uppvisa sitt missnöje med psykiatrin. Mycket tragiskt alltihopa
Citera
2022-07-07, 19:14
Medlem
Citat:
Återigen, det fanns inga politiska motiv för dådet enligt åklagaren. Varför har ni fått en hang upp på att deltog i demonstrationståg och skrev insändare för NMR för flera år sedan? Snacka om att vara helt OT.

Åklagaren ljuger
Citera
2022-07-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AFSKarlskrona
På vilket sätt skulle gärningsmannens bakgrund vara OT? Det är väl ytterst relevant att diskutera vad som har format den här människan fram till dådet.

Om det hade varit en muslim som varit gm så kan man ge sig fan på att alla "insändare" och demonstrationsdeltaganden hade dragits fram till ytan.

Fullständigt jävla OT fram tills att det kommer fram mer info från åklagaren såklart. Än så länge tyder allting på att det inte finns något politisk motiv. Förstår ni inte att ni är foliehattar som försöker komma fram med egna konspirtionsteorier? Man kan bara sitta och skratta åt era sinnesjuka spekulationer. Här visar vänstern sin sanna färg
Citera
2022-07-07, 19:16
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTurbo
Men vänta här nu?
Ännu ett offer för en svensk nazze / rasist / svärjevän / NMR-SD anhängare?

Många i denna tråden måste ligga i fosterställning och gråta. Jäkla loosers...

Beklagar denna tragiska händelse och sympatiserar med offrets anhöriga.

En sak jag alltid funnit väldigt konstig är att de i nästan uteslutande fall ger sig på andra svenskar när man lätt skulle kunna tro att invandrare borde vara prioriterade som mål för deras våld. Men nä, det ska vara svenska meningsmotståndare man ska ge sig på.
Citera
2022-07-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Åklagaren ljuger

Ja hon är såklart en lögnhals enligt vänstern. Det kan inte vara på något annat sätt.
Citera
2022-07-07, 19:17
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Han är ostraffad sedan förut och det ska också beaktas. Om hans advokat är skicklig blir straffet mellan 12-14 år.

När det kommer till allvarligare brott som mord är det sällsynt att rätten beaktar om man är ostraffad sedan tidigare. Paragrafen om mord ändrades för bara något år sedan och innebär att straffvärdet för mord vid tidsbestämt straff ska vara 16års fängelse. Därefter ser man till eventuellt förmildrande omständigheter samt eventuellt försvårande omständigheter. Jag vet inte vad som hittills framkommit i utredningen men som det känns så här långt finns det en del som är försvårande så 12-14år känns osannolikt.
Citera
2022-07-07, 19:18
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Han var ute efter specifikt mordoffer av vad vi vet så varför han skulle gått på fler vet jag inte. Enligt polisen var han drogpåverkad, av vad vet vi inte men det lär framkomma. Jag har tyvärr erfarenhet av folk som varit blandmissbrukare och många av dom skyller på just kombinationen bens/alkohol, skyller är fel ord men förklarar sig med det. Är man intresserad av hur just bens och alkohol riskerar att krocka kan jag rekommendera podden Drogerna och avsnittet om just bensodiazepiner. Ska återigen nämna att jag inte vet vad Theo eventuellt var påverkad av, men erfarenhetmässigt är det ingen högoddsare att bens skulle vara inblandat. Kan slå slint ordentligt, framförallt med lite bakomliggande problematik.

Länk till avsnittet om bens: https://podme.com/se/drogerna/803390 finns såklart på fler ställen också om man inte har Podme.

Intressant.
Jag lutar åt ”jag hörde röster” eller ”läkemedelspsykos” som försvar i detta fall.
Kanske båda.

Att han blev nedtacklad av en farbror (<3) leder tankarna till en flöddrad GM, där alla sinnen inte var på topp, i synnerhet inte balansen.
Frågan som gnager är ändå om han var så pass skärpt att han gjorde som han ”planerat” eller om han var så pass borta att han likväl hade stuckit kniven i många fler om han hade fått chansen. Inne på seminariet lär han ju haft fler potentiella offer.
Men någonstans är jag ändå övertygad om att han tog rygg på Ing-Marie eftersom hon var målet och ingen annan.
Citera
2022-07-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
I rapport kl 18 sa de att han hade åkt ner redan veckan innan och att Ing-Marie var det tilltänkta offret. Alltså inget spontandåd utan en planerad gärning för att uppvisa sitt missnöje med psykiatrin. Mycket tragiskt alltihopa

Hon var målet för hans mästerverk. Hade han varit psykotisk hade han gett efter för slumpen, vilket han inte gjorde.
Citera
2022-07-07, 19:20
Medlem
Troians avatar
Citat:

Vi har ju redan diskuterat detta. Jag trodde vi var överens om att vad åklagaren sagt är att hon inte ser någon koppling till NMR. Hon har däremot inte sagt att inte finns några politiska motiv.

Jag skrev ju tidigare att jag uppfattar dig som ärlig. Det vill säga att jag tror att det du för fram i dina inlägg snarast beror på att du tolkar och förstår fel, vilket beror på din världsbild.

Men jag får nog backa från det, jag tror att du är medvetet oärlig, eller rent av ljuger. Åklagaren har inte sagt att det inte finns politiska motiv. Hon har däremot sagt att hon inte ser någon koppling till NMR, och hon har vidare sagt att mycket tyder på att psykisk sjukdom spelat in.

MGM är on topic i tråden. I det ingår att han haft ett politiskt engagemang i extremhögern. Personligen tycker jag inte det spelar så stor roll exakt hur det engagemanget sett ut. Däremot att det finns uppgifter på att han sympatiserat med minst fyra olika organisationer kan ju kanske säga något. Det tyder på att han är ”lättrörlig”. Det är en öppen fråga om han än idag sympatiserar med extremhögern. Är man så hatiskt inställd mot psykiatrin att man är beredd att döda, så ligger det nära till hands att han lite grann lagt annat åt sidan.
Senast redigerad av Troian 2022-07-07 kl. 19:23.
Citera
Medlem
Citat:
nä inte alls oviktigt- tvärtom?
Han bar på sin ryggsäck från tidigare år
fylld med erfarenheter där bla engagemanget o demonstrationerna ingick
kanske var denna period viktigaste i hela han liv
kanske hans enda intresse o passion var som skribent o demonstrant för NMR
hans värderingar delades dessutom av hans allra närmasta släktingar

så klart att hans tidigare erfarenheter påverkar o avgör hans handlingar senare i livet.
Har inte framkommit att han genomgått EXIT heller
så..
Citera
Medlem
Torch-McFlys avatar
Ett extra insatt radioprogram ifrån Nordiska motståndsrörelsen och Radio Nordfront angående det som ha ett skett

Citat:
Sommarextra Radio Nordfront ikväll 20:00: Den svenska lögnpressen visar sitt fula tryne efter Visbydådet SWISH: 0700749652

RADIO NORDFRONT. Ikväll 20:00 kommer Radio Nordfront sända live för att ta semester ifrån semestern • I avsnittet kommer Nordiska motståndsrörelsen ledare Simon Lindberg medverka för att tala om Visbydådet
20:00
https://nordiskradio.se/?avsnitt=rn-direkt-245
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in