2022-07-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Du klarar inte av att söka fakta själv? Jag har redan bevisat det med källor (källor från UK) så slipper du skriva ryssproppaganda i ditt nästa inlägg , och jag kommer inte posta samma källor igen för varje ny mupp som kommer in utan att ha läst alla inlägg i tråden.
Du hävdar alltså att DU har läst ALLA inlägg i tråden , annars har du ju utnämnt dig själv till MUPP, din mupp !!för övrigt har du fel !
Ryssland är bankrutt , du och alla ryssar kommer få ett väldigt påvert liv !
Citera
2022-07-07, 18:14
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Läser mellan raderna att narrativet i naziryssland är att alaska egentiligen tillhör dem!
Alaska är en delstat i USA så ett intrång där är en krigsförklaring mot usa och därmed NATO!
Nästan Så jag önskar att de högmodiga jävla orcherna ger sig på ett dylikt projekt!

Ryssar verkar vara hårt ansatta av Dunning Kreugers syndrom, dom är så jävla losers och tror att de dikterar villkoren i världen?

Då tillhör ryZZland isåfall Mongoliet ;-)
Citera
2022-07-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Läser mellan raderna att narrativet i naziryssland är att alaska egentiligen tillhör dem!
Alaska är en delstat i USA så ett intrång där är en krigsförklaring mot usa och därmed NATO!
Nästan Så jag önskar att de högmodiga jävla orcherna ger sig på ett dylikt projekt!

Ryssar verkar vara hårt ansatta av Dunning Kreugers syndrom, dom är så jävla losers och tror att de dikterar villkoren i världen?

Ja, det verkar ha hänt nåt konstigt i Moskva. Jag har i alla år uppfattat Putin som smart med många rävar bakom örat. Så även efter aktionerna 2014; även om jag ogillade det som skedde så uppfattade jag det som smart uttänkta aktioner.

Men nu beter de sig mest som ett trotsigt småbarn med ADHD. Varför? Vad har hänt? Kanske Putin verkligen är svårt sjuk?
Citera
2022-07-07, 18:16
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Underligt att ryssarna vinner då eller tror du fortfarande Ukraina är den vinnande parten? Bara att inneha kärnvapen är ett hot och ryssarna är rädda för att USA återigen använder dom, man påminner att man har effektiv vedergällning om så behövs.

Ryssarna tror säkert på sin propaganda precis som vårt folk tror på vår statspropaganda. Nu är det ju lätt för ryssarna att tro på sina ledare eftersom dom med all tydlighet nu vet att de flesta i väst hatar dom och vill dom illa, se hoten, sanktionerna och hånen mot landet.

Jag är väl medveten om rysk propaganda och läser den sällan, jag är också medveten om västs propaganda och läser numera sällan det med. Man får helt enkelt välja sina källor väl och dumpa dessa om dom skulle ljuga allt för mycket. Den som inte förstår propagandan från olika håll är förlorade i lögner.

Kritiska ögon? verkligen.
Ryssarna vinner? Skojar du?
Tror du att det är en tävling om vem som mördar flest?
Försök vidga din trångsynta snedtolkning om Putins exempellösa misstag att våldte sin granne, knäppgök.
Putin har sänkt Ryssland för tid och evighet och du och några andra stollar ser arean och högar med lik som framgång.
Senast redigerad av Taggad 2022-07-07 kl. 18:21.
Citera
2022-07-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12

Eller Kiev-riket? Delar kanske också tillhör Sverige? Och Grekland borde väl också ha rätt till en del?
Citera
2022-07-07, 18:17
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ryssarna vinner? Skojar du?
Tror du att det är en tävling om vem som mödar flest?
Försök vidga din trångsynta snedtolkning om Putins exempelösa misstag att våldte sin granne, knäppgök.

De vinner.
Citera
2022-07-07, 18:19
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Ja det är synd att Churchill inte finns han hade nog klämt in en och annan verbal råsop på både Putin och Lavrov

Vad får dig att tro det? Churchill och Stalin var allierade:
https://www.thetimes.co.uk/imageserver/image/methode%2Fsundaytimes%2Fprod%2Fweb%2Fbin%2F555289f 2-ea7e-11e9-9861-f093f6623161.jpg?crop=2667%2C1500 %2C0%2C0&resize=2400

Tror snarare att om Churchill levde idag så skulle han identifiera Putin och Lavrov som dom enda vuxna i rummet.
Citera
2022-07-07, 18:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
https://www.thetimes.co.uk/imageserver/image/methode%2Fsundaytimes%2Fprod%2Fweb%2Fbin%2F555289f 2-ea7e-11e9-9861-f093f6623161.jpg?crop=2667%2C1500 %2C0%2C0&resize=2400

Tror snarare att om Churchill levde idag så skulle han identifiera Putin och Lavrov som dom enda vuxna i rummet.

Under kriget så var de allierade. Churchill planerade dock hela tiden att kriga mot Sovjet (googla "Plan Unthinkable").
Citera
2022-07-07, 18:23
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12

Ja, common sense säger att det är helt absurt! Nu tror jag tyvärr att ryssar saknar den genen!
Citera
2022-07-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Av rent pragmatiska skäl. Churchill var också inne på att fortsätta WW II mot Sovjet när väl Nazityskland var krossat.
Citat:
Jag tror inte Churchill skulle brytt sig om sådant. Han skulle gjort en strategisk analys av vad som var i brittiskt intresse. Det är möjligt han skulle stött Ryssland, men då för att ett starkt Ryssland skulle fungera som balans mot EU, och britterna hade länge som princip att försöka få länderna i kontinenten att vara jämstarka och i konflikt med varandra.
Citera
2022-07-07, 18:28
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booii
De vinner.

Du har fel. Tänk om tänk rätt. Utopiska drömmarna några extremister (som gjort sig omöjliga i väst) målat upp om Ryssland är åt helsike fel. Stycka upp den ondskefulla och abnorma federationen Ryssland så besparas mänskligheten ett obeskrivligt lidande. Ryska feberationen är en destruktiv mylla som föder storhetsvansinniga ledare, vilket historien visat på. Punkt!
Senast redigerad av Taggad 2022-07-07 kl. 18:31.
Citera
2022-07-07, 18:29
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, det verkar ha hänt nåt konstigt i Moskva. Jag har i alla år uppfattat Putin som smart med många rävar bakom örat. Så även efter aktionerna 2014; även om jag ogillade det som skedde så uppfattade jag det som smart uttänkta aktioner.

Men nu beter de sig mest som ett trotsigt småbarn med ADHD. Varför? Vad har hänt? Kanske Putin verkligen är svårt sjuk?

Man vill tro att det är en (sjuk) mans verk! Men det är inte så, alla i kretsen runt diktatorn uppvisar samma sjukdomstillstånd, media spinner vidare på fantasierna och sist men inte minst: mannen på gatan har inga direkta åsikter om ”specialoperationen” visst, en o annan inser att det vore osmart att lätta sitt hjärta i en diktatur! Men till syvende och sist verkar de flesta ryssar vara ganska obrydda över sitt lands folkmord på ett broderfolk! Märkliga människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in