Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
En snabb okulär besiktning. Transor i hennes ålder är också förtjusta i retro dubbelnamn.
Min fråga är bara tänkt att eventuellt avfärda ett av många tänkbara motiv för GM.
Det känns osannolikt
Citera
2022-07-07, 18:06
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Han har inte varit "skribent" i deras nättidning, ej heller medlem, utan har skrivt någon insändare, vilket i princip vilken idiot som helst kan göra. Man kan ha åsikter om NMR, men de kan knappast lastas för vad "vem som helst" skriver om. Om han skrivit insändare i Aftonbladet, kan han väl knappast betraktas som sosse, eller?

Chansen att Aftonbladet eller annan media skulle publicera en "insändare" som skulle kunna fylla ett mittuppslag är knappast troligt. Det är inte heller troligt att de skulle ta in en "insändare" med det innehåll Theodor skrivit. Vem som helst får inte sina "insändare" publicerade på Nördfront.
Citera
2022-07-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
I sina demonstrationer har NMR bilder på "folkförrädare" som ska hänga i lyktstolparna. Jag förstår inte varför den högsta ansvariga tjänstemannen för psykiatrin inte skulle kunna tillhöra "folkets fiender"?
Jo, men nu var ju påståendet att dådet skulle vara utfört efter hatretorik riktad mot folkförrädare efter NMR:s "värdegrund". Så på vilket sätt passar psykiatrin och BO in i detta? Med ditt resonemang så är ju alla presumtiva folkförrädare! Så nej, har du ingen förklaring om varför psykiatrin och BO utgör en del som "fiende" och grund för GM:s hat så faller ditt påstående. Att bara säga "jag förstår inte varför" räcker inte. OM du kan hitta någon artikel eller material som är del i NMR:s propaganda riktad mot psykiatrin och henne specifikt så har du lyckats, annars inte!
Citera
2022-07-07, 18:07
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Att gärningsmannen kunnat ge ett motiv och verkar vara medveten om vem han mördat och varför, så känns det ganska avlägset att det handlar om en allvarlig psykisk störning.

Snarare om en nazist som gör som nazister lär sig att göra när de stör sig på människor - tar till våld. Det är uppenbart att han blandat såväl hat mot psykiatrin med antisemitiska tankar och idéer, en kombination som är ganska vanlig inom NMR.

Så sluta låtsas som att dådet är frånkopplat hans nazism. Hade han inte varit nazist hade han inte mördat, och hade han inte varit nazist hade hatet mot brottsoffret sannolikt inte varit lika starkt som när det kryddats med antisemitism och våldsförhärligande.

Med den retoriken är alla som mördar nazister. Du inser hur fel du har? Det har hänt tidigare att psykfall som är missnöjda med psykiatrin mördat men jag har aldrig hört att någon skulle varit nazist men du menar alltså att det är så?
Citera
2022-07-07, 18:08
Medlem
Tillssons avatar
Reporter i Rapport kl. 18:00 tycker att Polisen skulle haft koll på att han hade kniv på sig.
Citera
2022-07-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Med den retoriken är alla som mördar nazister. Du inser hur fel du har? Det har hänt tidigare att psykfall som är missnöjda med psykiatrin mördat men jag har aldrig hört att någon skulle varit nazist men du menar alltså att det är så?

Jag menar såklart i det här fallet. För en person i en våldsbejakande miljö som nazistmiljön är, så är steget till mord såklart kortare än för andra.
Citera
2022-07-07, 18:10
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Reporter i Rapport kl. 18:00 tycker att Polisen skulle haft koll på att han hade kniv på sig.

Reportern anser det rimligt att Polisen skall kroppsvisitera 30k människor? Vem som helst kan ha en kniv på sig. Ta bort de minst sannolika och det är säkert något tusental kvar ändå. Fantasivärld den reportern måste leva i.
Citera
2022-07-07, 18:12
Medlem
Citat:
Att gärningsmannen kunnat ge ett motiv och verkar vara medveten om vem han mördat och varför, så känns det ganska avlägset att det handlar om en allvarlig psykisk störning.

Snarare om en nazist som gör som nazister lär sig att göra när de stör sig på människor - tar till våld. Det är uppenbart att han blandat såväl hat mot psykiatrin med antisemitiska tankar och idéer, en kombination som är ganska vanlig inom NMR.

Så sluta låtsas som att dådet är frånkopplat hans nazism. Hade han inte varit nazist hade han inte mördat, och hade han inte varit nazist hade hatet mot brottsoffret sannolikt inte varit lika starkt som när det kryddats med antisemitism och våldsförhärligande.

Det fetade får du gärna styrka. Biten om att hat mot psykiatrin är vanligt inom NMR alltså.
Citera
2022-07-07, 18:13
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Han har varit på politikerveckan innan enligt Expo så antar att han har släkt där eller sommarhus/lägenhet allt ör fullbokat under den här veckan

Så kan det vara. Eller så har han bokat något sedan länge eller har kompisar som äger boende eller hyr tillsammans med.

Jag menar - Politikerveckan torde vara den sämsta tidpunkten att ta någon av daga om man har för avsikt att komma undan med det. Eller ens kunna genomföra det innan man har tre poliser i en hög ovanpå sig.
Därför menar jag att det är gjort i affekt och inte var planerat.
Citera
2022-07-07, 18:13
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Jag menar såklart i det här fallet. För en person i en våldsbejakande miljö som nazistmiljön är, så är steget till mord såklart kortare än för andra.

Ok, du är psykolog eller psykiatriker alltså? Få om ens någon som idag kan avgöra huruvida hans politiska åsikter och/eller hans psykiska hälsa är anledningen men du har redan gjort en slutlig bedömning.

Med din fortsatta retorik förefaller det märkligt att han vid 32 års ålder inte är känd av Polisen om han är så våldsbenägen som du menar.
Citera
2022-07-07, 18:15
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Han har inte varit "skribent" i deras tidning, bara skickat in en insändare, en ganska stor skillnad, tycker du inte det?

Jag kan enkelt hitta tre artiklar han författat på Nördfront och förutom att han tituleras gästskribent är det nog de längsta "insändare" jag någonsin sett publicerade. Tycker det blir löjligt att låtsas som att Theo stod utanför i kylan avseende NMR då så självklart inte varit fallet. Det är inte heller organisationerna eller partierna i sig som är det intressanta utan enbart det faktum att det i viss mån handlar om våldsförhärligande organisationer.
Citera
2022-07-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson

nej inte heller detta mord ska slyllas på polisen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in