Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Du menar nog Latinskolan.
Precis. Latinskolan. Inte Katedral.

Tack
Citera
2022-07-07, 15:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Åklagaren har bekräftat att det inte fanns något politiskt motiv och det inte såg någon koppling mellan NMR och mordet. Jag märker verkligen hur mycket du vill det. Vi får hoppas för din egen skulle att det kommer fram ny info om nya politiska motiv som han inte har berättat om tidigare så att du får som du vill. Det kanske får dig att må bättre.

Var eller när har åklagaren bekräftat att det inte finns något politiskt i motivet?

Retorisk fråga, förstås. Men det är lite det här jag menar, att det verkar som att du har din världsbild och att det du uppfattar inte alltid helt överensstämmer med verkligheten.

Åklagaren har däremot sagt att inget tyder på att han agerat för eller åt NMR. Kan det kanske vara det uttalandet som du förstod som att hon påstått att politiskt motiv saknas?
Citera
2022-07-07, 15:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Du skrev ju att det Inte var HAN.

Jag förstår inte ditt inlägg.
Citera
2022-07-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har inte uppfattat det som att polis eller åklagare gått ut med att just det att hon utsattes bottnar i något psykiatrisk.
"På en pressträff torsdag eftermiddag säger åklagaren Petra Götell att fokus för utredningen ligger på mannens psykiska ohälsa och att han ska ha begått brottet under narkotikapåverkan snarare än kopplingar till NMR.

– I nuläget så är inte det fokus för utredningen. Men det bedöms och utreds tillsammans med andra myndigheter, säger hon.

Den anhållne 33-åringen har erkänt dådet.

– Han har berättat varför han gjort som han gjort. Det är riktat mot psykiatrin skulle jag säga, säger Götell."
https://nyheteridag.se/ing-marie-64-mordades-i-visby/
Citera
2022-07-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nej och det är helt ovidkommande eftersom det här mordet inte har med politik att göra.
Hur vet du det? NMR:s hatretorik om att hänga "folkförrädare" i lyktstolpar kan ha stor påverkan på en skör hjärna. Kanske trodde han att Ing-Marie Wieselgren var en "folkförrädare"? Inte så långsökt.
Citera
2022-07-07, 15:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
"På en pressträff torsdag eftermiddag säger åklagaren Petra Götell att fokus för utredningen ligger på mannens psykiska ohälsa och att han ska ha begått brottet under narkotikapåverkan snarare än kopplingar till NMR.

– I nuläget så är inte det fokus för utredningen. Men det bedöms och utreds tillsammans med andra myndigheter, säger hon.

– Han har berättat varför han gjort som han gjort. Det är riktat mot psykiatrin skulle jag säga, säger Götell."

Ja, jag vet. Hon säger att det finns tecken på psykisk ohälsa. Högst troligt har det spelat in.

Men det finns inget i ditt citat som säger något att valet av person att utsätta, var ett uttryck för psykisk sjukdom.
Citera
2022-07-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av standardpapper
Men varför uttalade du dig då om just den saken?

Ett exempel som du inte kan belägga är helt meningslöst. Kvar är bara typ "känslan som jag har är att så är fallet... jag kan inte förklara det, jag bara känner det..."

Ytterligare påståenden som du med största sannolikhet inte kan belägga. Du är ta mig fan helt makalös. När ska polletten trilla ner i din skalle? Alla dina lösryckta påståenden är bara luft värda om du inte kan backa upp dom med något konkret. Det som är kvar är bara "känslan" av att du i grunden är styrd av dina känslor, inte fakta.

Alltså du måste vara autistisk eller något. Jag orkar inte ens diskutera med dig.

Tror du att jag sitter och skriver någon jävla uppsats härinne, där jag ska länka mina undersökningar om hur länge aftonbladet låter sina rubriker ligga uppe? Det är bara något som jag har uppmärksammat att aftonbladet vänder och vrider på saker för att det ska passa deras narrativ. De gör det gång på gång.

Om jag har bevis för det? Nej såklart inte, vilket ufo sitter med tidtagarur och för antecknar om en sådan sak? Du har uppenbarligen asperger, så det hade inte varit förvånande om du gjorde det.
Citera
2022-07-07, 15:36
Medlem
bomhulls avatar
Orkar inte gå igenom hela tråden ,vem var gärningsmannen?
Kanske det kommer satsas mer på psykvården nu istället för nyanlända? Kanske dags att skicka hem några nu när kriget är slut( menar förstås inte ukraina)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Almedalsmördaren har kopplingar till NMR, AfS och SD

Färsk intervju med mördaren (före mordet ) finns fortfsrande på SDs tv-kanal.
Beskrivs som en hjälte i kommentarerna
Vad handlade intervjun om
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Hur vet du det? NMR:s hatretorik om att hänga "folkförrädare" i lyktstolpar kan ha stor påverkan på en skör hjärna. Kanske trodde han att Ing-Marie Wieselgren var en "folkförrädare"? Inte så långsökt.

Men att kasta sten på folk, det är okej? Att spotta på folk och överrösta dem med sina högtalare, det är okej? Att plåga polishästar och -hundar - det är okej?

Vänstern får nog trappa ner sitt hat lite - eller få tillbakakaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

Högerextrem media går varm nu. Är Götell hotad eller varför utesluter han att GM:s politiska hemvist spelar in? Märkligt.
Citera
2022-07-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Var eller när har åklagaren bekräftat att det inte finns något politiskt i motivet?

Retorisk fråga, förstås. Men det är lite det här jag menar, att det verkar som att du har din världsbild och att det du uppfattar inte alltid helt överensstämmer med verkligheten.

Åklagaren har däremot sagt att inget tyder på att han agerat för eller åt NMR. Kan det kanske vara det uttalandet som du förstod som att hon påstått att politiskt motiv saknas?

Ja och fram tills det inte kommer fram någon mer information så är det väl helt otroligt irrelevant att diskutera om politiska motiv? Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in