Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Från SVT-text/Presskonferens 2022-07-07

Måste säga att det inte är konstigt att det händer så här tragiska saker med tanke på samhällsklimat. Vad tror ni händer om man stämplar människor med psykiska åkommor som nazister?

De berörda borde tänka sig för, nyckeln till ett demokratiskt samhälle är inkludering - och det är ditt ansvar att inte utesluta människor.

Var tror ni att de människor ni utesluter och förföljer ska ta vägen?

Det var väldigt fint skrivet av dig. Vart ska uteslutna människor ta vägen?
Citera
2022-07-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
På rubriken igår i aftonbladet stod det med stora bokstäver "Uppgifter: GM är nazist". Den rubriken höll dom kvar vid i 20 timmar ungefär. Kan du se att de hade gjort samma sak om det varit en islamist istället? De hade kanske haft det som rubrik i högst 10 minuter och sen hade det vari borttaget igen.

Kan du belägga det fetmarkerade på något sätt? Det är troligen uttalanden av den typen som Troian syftar på.
Citera
Medlem
Stones avatar
Kolla hur mördaren var klädd. Svarta byxor i grovt tyg. Tillika svart jacka som knappast kan varit en sommarjacka. Han måste också sett rätt härjad ut om han letar efter någon och beredd att sticka en kniv i en människa. På bilderna när han greps var han barfota. I denna miljö han befann sig i måste det funnits 100 poliser, uniformerade och civilklädda. Hur kunde denne person inte dra till sig polisens uppmärksamhet för medelsvenssons trallar runt i sommarskor, klänningar och ledigt klädda män i ljusblått och vitt. Vad missade polisen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Hans mästerverk utfördes och fullbordades utan några droger eller psykotisk valör.

Vad som ses som mästerverk är ju en klart subjektiv fråga. Men om han hade droger i sig lär nog vetenskapen kunna utröna.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om han kände sig tvungen att ta droger för att genomföra detta så kanske det tyder på att han har lite empati/moral.

Tja, det är frågan, blir ju nästan mer kallhamrat om han som en planerad åtgärd tagit preparat för att säkerställa ett genomförande.

Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nej, mamman var utsläppt sedan 1995 ?
Född 1989 .. son till en psykisk sjuk kvinna ?

Kan vara så. Vad brukar man säga om äpplet som faller från trädet..
Citera
Medlem
Har sett flera exempel på hur Vänsterpartiet använder detta mord i politiska syften nu.

Man vinklar detta som nazist-mord och att man ska arbeta mot alla rasister inkl sd så lär det bli vid valet

Stackars kvinna som används av vänstern och stackars hennes anhöriga
Citera
2022-07-07, 14:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Tro mig det överensstämmer med verkligheten. Jag har haft koll på det här länge nu och märker att aftonbladet är experter på att vinkla saker och ting för att det ska passa deras narrativ. Detta gäller inte Expressen som är betydligt mer neutrala i sin rapportering.

På rubriken igår i aftonbladet stod det med stora bokstäver "Uppgifter: GM är nazist". Den rubriken höll dom kvar vid i 20 timmar ungefär. Kan du se att de hade gjort samma sak om det varit en islamist istället? De hade kanske haft det som rubrik i högst 10 minuter och sen hade det vari borttaget igen.

Jag tror att du minns eller uppfattat det fel.
Citera
2022-07-07, 14:57
Medlem
Almedalsmördaren har kopplingar till NMR, AfS och SD

Färsk intervju med mördaren (före mordet ) finns fortfsrande på SDs tv-kanal.
Beskrivs som en hjälte i kommentarerna
Citera
2022-07-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Den typen av värderingar fanns kvar inom honom, och var en del i hans trassliga tankegång..
trasiga mänskor dras till extremism och hjärntvättar sina barn..

Samma sak som när Fedderlein höll på med sina pedofilgrejer, ett resultat av hans värderingar från C. Eller varför inte nämna Peter Mangs som mördade en massa oskyldiga invandrare, ett resaltat av hans värderingar från V, eller den Socialdemokratiska mördaren/politiken Jennie Olsson med sina sjuka Scialdemokratiska värderingar.
Citera
2022-07-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av standardpapper
Kan du belägga det fetmarkerade på något sätt? Det är troligen uttalanden av den typen som Troian syftar på.

Jag var snäll när jag skrev det där. Förmodligen hade de inte ens haft det som rubrik överhuvudtaget. Man gör allt för att tysta ner sånt som inte passar deras narrativ.
Citera
2022-07-07, 14:59
Medlem
Stones avatar
Citat:
Tro mig det överensstämmer med verkligheten. Jag har haft koll på det här länge nu och märker att aftonbladet är experter på att vinkla saker och ting för att det ska passa deras narrativ. Detta gäller inte Expressen som är betydligt mer neutrala i sin rapportering.

Inte den trötta visan igen. Sverige har 300 aktiva nazister. I Sverige finns ca en miljon muslimer och få extremister. Kanske lika många islamistiska extremister som nazister. Nazister har varit i Almedalen förut och arrangörer och polis har sett det som mycket problematiskt. Det var således hotet som fanns som tidningarna skriver om och därav rubrikerna.
Citera
2022-07-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Motståndsrörelsen har redan varit ute och sagt att denna personen har aldrig varit medlem, varför ska dom ta ansvar för en annan person, medlemmar tar man ansvar för så klart. Jimmie har varit ute och beklagat och gett sina synpunkter, AFS, han har röstat på dom. Ska alla partier gå ut och försvara sig för att en dåre tycker om dom, hallå eller.
Har NMR offentliga medlemsregister så man kan kolla? Deras hatiska lyktstolpsdemagogi sätter sina spår oavsett.
Citera
2022-07-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror att du minns eller uppfattat det fel.

Nej det gör jag inte. Jag har uppfattat det rätt och du är tyvärr ute och cyklar här min vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in