Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 14:49
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Berätta gärna mera om den personliga relationen mellan GM och offer?
Utifrån mitt inlägg ser vi att jag spekulerar men enligt uppgift var han ju både påtänd och dådet förklaras med psykisk sjukdom och vi lär få veta mer om kopplingen till offret.
Citera
2022-07-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jo men vad har det med saken att göra i det här fallet? Åklagaren har nu bekräftat att dådet inte är politiskt. Varför fortsätter man älta det?
Den typen av värderingar fanns kvar inom honom, och var en del i hans trassliga tankegång..
trasiga mänskor dras till extremism och hjärntvättar sina barn..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Grundkraven för att bli medlem i NMR är följande:
1) Du måste lida av psykisk sjukdom
2) Du måste vara våldsam
3) Du måste vara en pundare

så visst passade han in perfekt där.

Personer som lider av psykisk sjukdom eller har drogproblem får inte bli medlemmar i Nordiska motståndsrörelsen. Om någon haft exempelvis drogproblem tidigare i sitt liv men kommit ur det kan personen få gå med, det görs alltid en utvärdering. Men vad folk gjort innan eller gör efter sitt medlemskap är naturligtvis inget som NMR ska behöva ta ansvar för. Men det är ju ännu mer irrelevant i det här fallet eftersom personen ifråga aldrig varit medlem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Det finns många ensamma galningar inom extremhögern, radikaliserade och förblindade av sitt hat som de bygger upp på diverse forum på nätet. Det är ett allvarligt samhällsproblem nu för tiden. Om vi inte aktar oss så blir det som Trumpkulten i USA i Sverige också.

Ja det finns mängder av personer som agerar ensamma både i Sverige och världen med olika politiska åsikter eller andra syften. Det är dom som är de största hotet, inte politiska partier
Citera
Medlem
Från SVT-text/Presskonferens 2022-07-07

Citat:
Det är riktat mot psykiatrin skulle jag säga, säger Petra Götell, kammaråklagare
...
Det har handlat om det psykiska måendet och om psykiatrin i Sverige.

Måste säga att det inte är konstigt att det händer så här tragiska saker med tanke på samhällsklimat. Vad tror ni händer om man stämplar människor med psykiska åkommor som nazister?

De berörda borde tänka sig för, nyckeln till ett demokratiskt samhälle är inkludering - och det är ditt ansvar att inte utesluta människor.

Var tror ni att de människor ni utesluter och förföljer ska ta vägen?
Citera
2022-07-07, 14:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
NMR-spåret är avskrivet, kors i taket. Planerat mord, tyder allt mer mot Balkan.
Svenskar hugger ner vem som helst utan plan och tanke.

Det där om Balkan, är det också en uppgift du fått i PM?

Citat:
Fick ett PM, GM är irakier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
När publicerade Aftonbladet respektive SVT uppgiften om att dådet i Oslo var ett misstänkt islamistiskt dåd?

Mig veterligen har inte Aftonbladet eller SVT (eller någon annan media?) publicerat uppgiften att MGM i Visby är nazist? Länka gärna.

Jag tror det är så här. Du har din uppfattning om medier, och ditt inlägg beskriver just hur du uppfattar det. Det innebär ju inte att det du upplever helt överensstämmer med verkligheten.

Tro mig det överensstämmer med verkligheten. Jag har haft koll på det här länge nu och märker att aftonbladet är experter på att vinkla saker och ting för att det ska passa deras narrativ. Detta gäller inte Expressen som är betydligt mer neutrala i sin rapportering.

På rubriken igår i aftonbladet stod det med stora bokstäver "Uppgifter: GM är nazist". Den rubriken höll dom kvar vid i 20 timmar ungefär. Kan du se att de hade gjort samma sak om det varit en islamist istället? De hade kanske haft det som rubrik i högst 10 minuter och sen hade det vari borttaget igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hur skulle psykvården sett ut om partier som SD och AFS suttit vid rodret sista 30-40 åren tror du?

En annan utlösande faktor verkar vara det förbannade knarket som på olika sätt dödar tusentals svenskar varje år.

Betydligt bättre då vi inte hade haft mångkultur . Finns tydliga kopplingar mellan mångkultur och ökad psykisk ohälsa hos en population.
Citera
2022-07-07, 14:53
Medlem
NMR:s hatretorik sätter sina spår i känsliga hjärnor. Inte svårare än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Fulcitering.
Det är JudiskaUngdom som vill terrorstämpla NMR nu. Inte jag.
Jag är inte tillräckligt insatt i NMR:s aktioner för att klassa NMR terrorister, men just detta dåd tycker jag inte ska göra NMR terrorstämplade av det som är känt av dådet.
Ok, får ändra till de
Citera
Medlem
Citat:
NMR-spåret är avskrivet, kors i taket. Planerat mord, tyder allt mer mot Balkan.
Svenskar hugger ner vem som helst utan plan och tanke.
Vad menas egentligen med att NMR-spåret är avskrivet? Att de inte planerade det gemensamt på deras senaste årsstämma? Du tror inte att hans uppväxt i en NMR-familj och näthatande på diverse NMR-forum på nätet bidragit till hans psykiska ohälsa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Varför tar då inte nmr, afs, sd avstånd isf? Tystnaden säger allt, fatta! Varför fördömer dom inte mordet? Tänk lite.

Motståndsrörelsen har redan varit ute och sagt att denna personen har aldrig varit medlem, varför ska dom ta ansvar för en annan person, medlemmar tar man ansvar för så klart. Jimmie har varit ute och beklagat och gett sina synpunkter, AFS, han har röstat på dom. Ska alla partier gå ut och försvara sig för att en dåre tycker om dom, hallå eller.

Då har VP, MP och C mkt att göra med sina kommunister, pedofiler och islamister, som både har varit medlemmar och sympatisörer
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2022-07-07 kl. 14:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in