Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 13:02
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja, precis. Man blir ju dessutom anonym.
Inte när man har så dålig säkerhet som NMR, självklart kommer uppgifterna från när deras kundregister läckte. Annars hade man inte vetat att han beställt klibbor. Och vi vet alla vem som sitter på den dumpen.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nu håller du på att dummar dig. Spelar väl ingen roll om man är född i Sverige så länge man har föräldrar som kommer därifrån som präglar ditt tankesätt och kultur? Har man en förälder som berättar för dig att den som eldar koranen förtjänar en ond bråd död, så kommer såklart barnen att ta efter.

Men det förstår du nog, för du är väl inte helt dum i huvudet eller?

Vem dummar sig?

Du menar att alla föräldrar som flytt krig, religiös och politisk förföljelse i Mellanöstern lär sina barn i Sverige att döda andra för att man eldar koranen?

Det bor alltså drygt en miljon muslimer(ännu fler ifrån mellanöstern) i Sverige... varför har inte dessa mördat alla koranbrännare än då?! Eller tagit över vårat land och infört sharialagar...?

Du skulle ta och kolla synapserna, dom verkar inte ge fullgoda signaler...
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, ja det är förstås möjligt. Vad jag inte riktigt förstår är varför just BO skulle vara så betydande att hon enligt GM förtjänade detta. Å andra sidan finns det väl en del vimsiga konspirationsteorier kring psykiatrin (tänker exempelvis på Scientologerna) och det är väl möjligt att GM trillat ner i det träsket, där BO kanske sågs som ondskan förkroppsligad.

Enligt åklagaren var dådet riktat mot just henne. Ja, något konspirationistiskt tror jag på. I kombination med psykisk sjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
Åklagaren påstår det ja. inte samma sak.

Du tror att advokaten känner för att ljuga?
Citera
2022-07-07, 13:03
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Det står inte att han har deltagit. De diskuterade skärmdumparna du ser på sidan du länkade till.
Gästskribent. Inte medlem. Inte skribent.

Det har du nog rätt i, att de medverkande bara diskuterade diskussionen som han hade online.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Han erkände den heroiska och patriotiska handlingen inför sin advokat stod det i expressen.

Att han utfört handlingen visste vi redan. Motivet vet vi fortfarande inte om.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Han hade fått 10% av media-attention, och lättare lyckats komma undan, om det skett i Huddinge. Man kan spekulera i om han gjorde detta val medvetet och att han ville åka fast eller få uppmärksamhet. Detta mord kommer nästan att bli lika känt som Anna Lind.
Han kan ju flippat typ när han la upp tweeten om mördaren, googlar BO och ser att hon har fullspäckat schema i Almedalen och tog båten över.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Han medverkade inte i någon podd, det är fake news (mycket sådant som florerar nu). Tre insändarartiklar från 2015 var det. Motivet till dådet är helt uppenbart inte politiskt och varken polis eller åklagare tror det. Att sedan vänsterextremister hoppas på det och vill påskina att så är fallet är en annan sak.

”Insändare”? Han var anlitad som gästskribent. Gästskribent och insändare är olika vinjetter på Nordfront.

Tror inte att polisen eller åklagare har yttrat att dådet inte är politiskt. Jag håller för troligt att det i någon mening är politiskt, men jag tror inte att motivet går att spåra i NMR:s ideologi.
Senast redigerad av Troian 2022-07-07 kl. 13:07.
Citera
2022-07-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PScholes18
Vad är den veritabla åsikten om psykiatri inom NMR? Jo, man uppmanas att inte ta sin medicin som medlem. Varför tror du det är så?

Ja, jag påstår att han valt ut ett offer på Almedalen innan han åkt dit och utfört mordet. Att hans politiska övertygelser skapat det hat som resulterat i mordet på denne samordnare.
Jag påstår också att det krävs en psykiskt sjuk person att genomföra en sådan handling, men att det inte beror på ett psykiskt skov eftersom det högst sannolikt föreligger en planering bakom detta. Psykiska skov kan han inte planera inför, men ändå bar han kniv på almedalsveckan...

Jag köper inte den billiga förklaringen att han är psyksjuk och trött på systemet. Det vore detsamma som att påstå att Breivik mördade barn för att han ogillade Socialdemokratin under ett psykiskt skov.
Nej - det är stor skillnad på detta och Breivik. Tänk på det lite - så förstår du nog skillnaderna.
Citera
2022-07-07, 13:05
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Han medverkade inte i någon podd, det är fake news (mycket sådant som florerar nu). Tre insändarartiklar från 2015 var det. Motivet till dådet är helt uppenbart inte politiskt och varken polis eller åklagare tror det. Att sedan vänsterextremister hoppas på det och vill påskina att så är fallet är en annan sak.

Rätt de diskuterade endas ett bråk online, fick det påpekat så har ändrat i inlägget. Slarvläste norskan.

Nej jag tror inte heller att det handlar om någon politisk manifestation, snarare något personligt riktat mot just henne.
Citera
2022-07-07, 13:07
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
En statstjänsteman (kvinna) haft hot mot sig sedan 2014 utan att något hänt, någon blivit anhållen? Det har jag svårt att tro.

Läste du verkligen länken ?
B.O har alltså gamla J-O anmälningar på sig också, att ingen ens kollat upp detta pekar allt mer på ointresse att söka verklig orsak och istället utnyttja ett psykfall för politiska agendor.
Citat:
Det där ligger nu i en öppnad utredning på JO, men den typen av märkligheter gör att socialnämnden och förvaltningen i Norrtälje hela tiden måste lägga på locket. De har försatts i den situationen av IW, men också för att de aldrig velat träffa mig för att uppfylla sin objektivitetsplikt.
Källa: (FB) Stalker i Djursholm

Det som också är intressant är att polisen påstår att han var påverkad av narkotika, polisen har väldigt dålig koll på psyk-medicinering och ren narkotika, och mixar man dessa prylar kan vad fan som helt hända....
Senast redigerad av vittne-x 2022-07-07 kl. 13:13.
Citera
2022-07-07, 13:08
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Så nu har en aktiv medlem i NMR har mördat en helt oskyldig kvinna på öppen gata! Enligt senaste nytt så har mannen erkänt att han varit ute efter att döda just henne, en aktiv nazist med en dödslista med andra ord.

Är det inte nog med alla dessa mord från extremhögern nu? Det är tydligt att den våldsbejakande extremhögern är ett allvarligt hot mot vanliga människors liv och hälsa, terrorstämpla NMR och alla andra av deras sjuka små bokstavskombinationer, sätt alla som har samröre med dem i fängelse. Har man swishat pengar, köpt grejer eller varit mer aktiv medlem ska inte göra någon skillnad. Man har då stött terrorism och ska sitta länge i fängelse.

Detta är ingen stackars psyksjuk dåre som fått ett frispel. Det är en nazist gjort det alla nazister gör, mördat en oskyldig. Bara en tidsfråga innan de terrorsekterna mördar igen.

Punktmarkering av polisen och in med SAMTLIGA sympatisörer i fängelse.
Nej, man ska ge polisen resurser att punkta dem och lagföra dem. Även om jag avskyr NMR ska man inte terrorstämpla dem. Slippery slope.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in