Citat:
Ursprungligen postat av
abbagron
Judiskt påbrå? Början av 30-talet? Va?
Varför tror DU att han hade just Wieselgren som mål? Var det för att hans nazistiska övertygelse ligger bakom att han VALT ut en kvinna som Wieselgren i en folkmassa av politiker?
Det skrivs även att "det har att göra med hennes offentliga roll". Vad har nazism med samordning av psykiatrin att göra?
Vad är den veritabla åsikten om psykiatri inom NMR? Jo, man uppmanas att inte ta sin medicin som medlem. Varför tror du det är så?
Ja, jag påstår att han valt ut ett offer på Almedalen innan han åkt dit och utfört mordet. Att hans politiska övertygelser skapat det hat som resulterat i mordet på denne samordnare.
Jag påstår också att det krävs en psykiskt sjuk person att genomföra en sådan handling, men att det inte beror på ett psykiskt skov eftersom det högst sannolikt föreligger en planering bakom detta. Psykiska skov kan han inte planera inför, men ändå bar han kniv på almedalsveckan...
Jag köper inte den billiga förklaringen att han är psyksjuk och trött på systemet. Det vore detsamma som att påstå att Breivik mördade barn för att han ogillade Socialdemokratin under ett psykiskt skov.