Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 12:28
Medlem
Vad jobbade GM med?
Eller hade han varit sjukskriven hela sitt vuxna liv?
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Så om jag blir stödmedlem till sossarna och går ut och knivar någon pga. mina egna psykiska besvär, så är det sossarnas fel?

NMR är en våldsbejakande politisk organisation. Det är inte sossarna.

Föresten är det ingen som hävdat att det är NMR:s fel att kvinnan blev mördad.
Citera
Medlem
Det är väl rätt uppenbart att motivet handlar om den icke fungerande psykvården med allt längre köer. Omöjligt för de flesta med dåligt mående att få adekvat hjälp, man hänvisas till sin husläkare. Flyktingarna däremot får gräddfil in i psykiatrin för sina trauman.
Citera
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Det var alltså fake news att GM är dödsknarkarnazist? Föga förvånande...

Men har vi något namn på GM? Nej, jag orkar inte leta igenom tusen sidor.
Citera
Medlem
Imzadis avatar
Om ni lugnar er i en timme kanske ni får mer svar. Kanske.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Förstås spekulationer, men med det sagt: Det bruna tankegodset legitimeras i allt högre utsträckning, inte omöjligt att det gett GM råg i ryggen.

Inte heller omöjligt att den fullständigt sinnessjuka situationen i Sverige av idag har eldat på GM.
Citera
2022-07-07, 12:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Så om jag blir stödmedlem till sossarna och går ut och knivar någon pga. mina egna psykiska besvär, så är det sossarnas fel?

Jag har inte påstått att NMR var ansvariga för mordet, bara att GM var stödmedlem i NMR och skrev artiklar åt dem.
Citera
2022-07-07, 12:29
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
Vad jobbade GM med?
Eller hade han varit sjukskriven hela sitt vuxna liv?

Ingen aning, men min spontana gissning är att han inte var en alltför högpresterande och ambitiös person. Jag kan tänka mig att han haft något/några ströjobb genom åren men han kan ju också ha varit helt arbetslös eller sjukskriven.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2022-07-07 kl. 12:36.
Citera
2022-07-07, 12:30
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Öppen fråga, men BO var ändå 64, kan hon varit inblandad i psykiatrireformen?
Den genomdrevs 1995, då hon var klar läkare så hon var inte med om den.
Men mycket möjligt att hon, tyvärr, är ansvarig för ngt annan som GM tog ut på henne.
Citera
2022-07-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Jag skriver ju att jag köper att det finns uns om politik i det hela. Att påstå att brottet har med nazism att göra känns mer långsökt.

Speciellt nu när media går ut och säger att hon det enda målet för honom. Det handlar med stor sannolikhet om hans agg mot psykiatrin i Sverige. Frågan är om polisen kommer klassa det som ett terrordåd - knappast.

Likheten med fallet jag länkade till är att en psykiskt störd person tar till våld mot institutionen som de anser har svikit dom. Om det är samordnaren eller psykologen är ju sekundärt.

Han är själv nazist. Han dödar en kvinna med judiskt påbrå innehavande en högt uppsatt roll inom den demokratiska samhällskroppen under politikerveckan i Almedalen?
Jag tror du missade vad nazister gjorde under 30talet i Tyskland innan förintelsen sattes igång...

Jag har en känsla av att du inte förstår hennes roll som samordnare. Hennes namn står definitivt inte på hans eventuella psykiatriska utlåtanden. Hennes arbete handlar om att utveckla psykiatrin genom att samla expertis. Är man arg på psykiatrin så dödar man inte den som vill bättra den...
Citera
2022-07-07, 12:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Då upprepar jag frågan - om jag blir stödmedlem hos sossarna och går ut och knivar någon/några - så är det relaterat till sossarna?

Nej. Men du missförstår.

Det här handlar inte om NMR, det handlar om MGM. Det påstås inte att dådet är relaterat till NMR.

En mer rättvis jämförelse hade varit om du skrivit artiklar för socialdemokraternas tidning, demonstrerat tillsammans med dem och varit medlem. Men inte heller det är en så bra jämförelse, så NMR till skillnad från riksdagspartierna är en våldsbejakande organisation. Givet att det är just ett våldsbrott han misstänks för, så bör hans bakgrund belysas.

Samma hade gällt om han haft en bakgrund runt AFA, IS eller för den delen Hells Angels.
Citera
2022-07-07, 12:34
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Det var alltså fake news att GM är dödsknarkarnazist? Föga förvånande...

Men har vi något namn på GM? Nej, jag orkar inte leta igenom tusen sidor.

Din late fan men här är den GM det spekuleras kring:

(FB) Kvinna knivhuggen (avliden) i Visby under Almedalsveckan, 2022-07-06
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in