Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-07, 12:22
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
3 på artiklar på Nordfront för flera år sedan? Det här är knappast en person som har varit inne i organistationen och påverkat. Jag har varit medlem i Sossarna en gång i tiden, gör det mig till Sosse för det? Jag avskyr det partiet idag mer än något annat.

Gärningsmannen har gjort betydligt mer för organisationen än vad gemene man gjort. Som någon annan i tråden poängterat så skriver man knappast artiklar och låter dessa publiceras av en organisation som man inte sympatiserar med. Han är dessutom stödmedlem i NMR och har därtill NMR-sympatisörer i familjen.

Nej, det är i dagsläget på tok för mycket som talar emot din teori.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2022-07-07 kl. 12:35.
Citera
2022-07-07, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är ingen som påstått att det är NMR:s fel. Men GM:s historik i NMR-miljön säger ju något om honom.

Ja han är en extremist. Såna människor är såklart opålitliga.
Citera
2022-07-07, 12:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
När kommer vi (likt alla andra länder) ha personskydd för höga tjänstepersoner? Hade hon något skydd med sig från SKR?

Om makthavarna i en demokrati måste ha skydd från sina väljare, är det verkligen en demokrati då?

Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jag känner privat ingen sympati för dessa överbetalda odugliga politruker som har gjort Sverige till ett dåligt land.

Nä hon och liknande personer gjorde antagligen inte ett bra jobb för då hade psykvården i Sverige fungerat bättre än uselt.

Jag håller helt med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Knivoffret var inte vem som helst och dådet riktade sig mot regimen i Sverige som inte ser om svenska folkets intresse.

Håller med!

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
MGM har varit med tidigare och gillar publika evenemang

https://www.expressen.se/nyheter/tre-nazister-doms-for-misshandel-i-uppsala/

Det är FEL Theodor. Läs EFTERNAMNET igen!!
Citera
2022-07-07, 12:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är ingen som påstått att det är NMR:s fel. Men GM:s historik i NMR-miljön säger ju något om honom.

Då upprepar jag frågan - om jag blir stödmedlem hos sossarna och går ut och knivar någon/några - så är det relaterat till sossarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PScholes18
Detta är inte ett mord mellan psykolog och patient. Hon är alltså samordnare för SKR, hon utvecklar arbetet inom psykiatrin. Hennes roll är högst politisk även om hon må vara partipolitiskt obunden. Detta vore samma sak som ett mord på RFSLs yttersta samordnare.

Kammaråklagare fastslår att detta beror på hennes offentliga roll. En psykolog eller psykiatriker har inte en offentlig roll per se. Detta var politiskt. Detta skedde under almedalsveckan, inte i hennes hem eller vid hennes kontor.

Är det beställt av högre makter inom NMR?
Ingen aning, han kanske tog det helt på eget bevåg påhejad av sin morsa men nog fan är det politiskt.
Jag skriver ju att jag köper att det finns uns om politik i det hela. Att påstå att brottet har med nazism att göra känns mer långsökt.

Speciellt nu när media går ut och säger att hon det enda målet för honom. Det handlar med stor sannolikhet om hans agg mot psykiatrin i Sverige. Frågan är om polisen kommer klassa det som ett terrordåd - knappast.

Likheten med fallet jag länkade till är att en psykiskt störd person tar till våld mot institutionen som de anser har svikit dom. Om det är samordnaren eller psykologen är ju sekundärt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Förmodligen ett psykfall som ville ta ut sin frustration på makten. Har man en makt som är inkompetent och som försätter Sverige i skiten så finns alltid risken för såna här dårar. Finns ingenting som fungerar i samhället längre och psykiatrin är bara en av en massa områden.

Ja, alltså, hon var alltså en av dom som aktivt arbetade för att utveckla psykiatrin, inte befästa den... Så motivet du uppger är högst otroligt!
Kvinnan var målet, hennes offentliga roll var en del av motivet. Det är vad vi vet. Han har alltså inte varit varken patient eller känt BO men däremot har han deltagit i NMR och dessutom aktivistiskt lagt upp artiklar på nordfront. Han är alltså med andra ord en talesman för svensk nazism, oavsett om du, NMR eller Bert Karlsson vill det. Bland annat har han framfört sig icke troende på förintelsen...
Citera
2022-07-07, 12:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Om Sverige införde tjänstemannaansvar igen så skulle galningar som GM inte behöva ta saken i sina egna händer. Alla vet hur pissigt psykiatrivården är organiserad, alla vet hur värdelös psykiatrivården är i Sverige.

Det är inte kvinnans fel att SKRs enda övergripande mål är att dra åt svångremmen i kommuner och regioner.

Vila i frid arma kvinna.
Visst är psykiatrivården dålig, pengarna behövs till annat (läs massinvandring) & psykiskt sjuka är ingen direkt stark lobbygrupp.

Samtidigt verkar det nästan vara standardiserat att psykotiska personer alltid skyller sina problem på psykvården, oavsett om det är sant eller inte. Det ligger i själva sjukdomsbilden.

Före psykiatrireformen var dessa händelser betydligt ovanligare, för dessa personer bodde inspärrade på dårhus.
Citera
2022-07-07, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Gärningsmannen har gjort betydligt mer för organisationen än gemene man. Som någon annan i tråden poängterat så skriver man knappast artiklar och låter dessa publiceras av en organisation som man inte sympatiserar med. Han är dessutom stödmedlem i NMR och har NMR-sympatisörer i familjen.

Ja han är en extremistiskt psykfall. Är väl inget tvivel om den saken. Men han verkar inte ha haft någon stor roll alls inom partiet. Igår lät det nästan som att det var någon högt uppsatt inom NMR det handlade om.
Citera
2022-07-07, 12:26
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Då upprepar jag frågan - om jag blir stödmedlem hos sossarna och går ut och knivar någon/några - så är det relaterat till sossarna?

Ja, enligt FB-vänsterns retorik är du det men som vanligt gäller inte vänsterns regler på sina egna.
Citera
2022-07-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PScholes18
Ja, alltså, hon var alltså en av dom som aktivt arbetade för att utveckla psykiatrin, inte befästa den... Så motivet du uppger är högst otroligt!
Kvinnan var målet, hennes offentliga roll var en del av motivet. Det är vad vi vet. Han har alltså inte varit varken patient eller känt BO men däremot har han deltagit i NMR och dessutom aktivistiskt lagt upp artiklar på nordfront. Han är alltså med andra ord en talesman för svensk nazism, oavsett om du, NMR eller Bert Karlsson vill det. Bland annat har han framfört sig icke troende på förintelsen...

Hon har varit delaktig i den havererande psykiatrin de senaste 20 åren. Förmodligen så tyckte han väl inte att hon utvecklade den, utan tvärtom? Där av dådet.
Citera
2022-07-07, 12:27
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det finns även den möjligheten att han ville ha maximal publicitet för vad han skulle göra och då passar Almedalen bra ur det perspektivet också. Sedan ska han även tidigare ha varit i Almedalen, men då utan att hugga ihjäl någon, så han var uppenbarligen en återkommande gäst där.
Han har tidigare varit där vad vill du ha sagt med det?
Citera
2022-07-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Förstår inte hur det skulle finnas ett samband över huvud taget mellan det du beskriver, och mordet som nu skett. Menar du att GM mördade som protest mot att Sverigedemokraterna blivit rumsrena, eller vad? Eller tack vare at de blivit det? Jag tänker så det knakar, och fattar inte.

Förstås spekulationer, men med det sagt: Det bruna tankegodset legitimeras i allt högre utsträckning, inte omöjligt att det gett GM råg i ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in