Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Psykiskt sjuk, knarkare och extremhöger-sympatisör. Ingen dålig cocktail där, särskilt inte då man lägger till att han tågar för NMR tillsammans med sin mamma.

Så brukar det gå till när man har en vit terrorist. Man skyller på allt annat än att det är en hatisk människa som vill mörda.
Citera
2022-07-07, 12:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
3 på artiklar på Nordfront för flera år sedan? Det här är knappast en person som har varit inne i organistationen och påverkat. Jag har varit medlem i Sossarna en gång i tiden, gör det mig till Sosse för det? Jag avskyr det partiet idag mer än något annat.

Han var som sagt stödmedlem i NMR också.
Citera
2022-07-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
De skyddade nötskrikan. Hon var prio ett.

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Vad gjorde MGM i Almedalen? Är det klarlagt?

Det är ju inte den bästa turistveckan direkt med allt uppbokat och extra dyrt.

Alltså killen är ett geni. Han åker till Visby för att måla klart sitt mästerverk och vad som än händer med honom efter det är helt ointressant.

Hans mästerverk är färdigställt och vad än regimen gör med honom i efterhand är irrelevant.

Respekt för honom oavsett ideologi.
Citera
2022-07-07, 12:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Han var som sagt stödmedlem i NMR också.

Så om jag blir stödmedlem till sossarna och går ut och knivar någon pga. mina egna psykiska besvär, så är det sossarnas fel?
Citera
2022-07-07, 12:18
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hon framstår som professionellt saklig och utan politiska undertoner.

kan det inte vara så att den här göken haft med henne att göra inom psykiatrin?
Killgissar att han snöat in på henne, hon verkar ju haft andra stalker även här på Flashback. Mycket möjligt att han aldrigt träffat henne men ser att hon har späckat schema i Almedalen
Citera
2022-07-07, 12:19
Medlem
Imzadis avatar
Pressträff 13.30.
Citera
2022-07-07, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Ekot uppger att MGM erkänt och att Wieselgren var målet, på grund av hennes yrkesroll

Jag kanske är tvåa på bollen

Läste det, nyfiken på vad motivet kan vara?

Möjligt att om man förkovrar sig om hennes professionella yrkesliv så flyter svaret upp till ytan.
Citera
2022-07-07, 12:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Motivet var nog inte politiskt. Snarare GM’s frustration över psykvården.
” – Mannen har lämnat en förklaring till sitt handlande. Kopplingarna till NMR är inte i fokus i utredningen, även om det bedöms och utreds vidare med andra myndigheter. Vi bedömer också att den avlidna kvinnan var det tilltänkta målet för attacken, och att det har att göra med hennes offentliga profil och engagemang för psykiatrifrågor, säger Petra Götell.
Mannen ska inte vara känd av polis sedan tidigare. Kammaråklagare Petra Götell säger att det i mannens handlingsförklaring framgår att han lider av psykisk ohälsa.
– Det framgår också att mannen har begått den här gärningen under narkotikapåverkan, säger hon.

https://www.dn.se/sverige/motivet-fortsatt-oklart-efter-knivdadet-i-visby/

Att känna frustration mot en samhällsinstitution, och därför rikta våld mot en framstående företrädare för den institutionen, kan ju vara att beteckna som politiskt. Även om GM är psykiskt sjuk.
Citera
2022-07-07, 12:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Medlemmar i NMR har sedan flera år tillbaka tillåtits röra sig fritt i Almedalen, i närheten av människor som haft fel åsikt i nazisternas ögon. Min äldsta dotters vän var där för några år sedan. I parken såg hon en bit bort NMR och blev livrädd, grät och började må dåligt, valde att åka hem tre dygn senare. Konstigt att det fått fortgå.

Konservativa som inte tycker om vårt moderna samhälle och nationalister som inte tycker om vår demokrati och frihet. Den sortens frihet Hedi Fried pratade om med partiledarna före valet 2018. Nu ser vi konsekvensen av att tre partier i riksdagen kunnat tänka sig samarbeta med ett parti sprunget ur denna mylla.

Förstår inte hur det skulle finnas ett samband över huvud taget mellan det du beskriver, och mordet som nu skett. Menar du att GM mördade som protest mot att Sverigedemokraterna blivit rumsrena, eller vad? Eller tack vare at de blivit det? Jag tänker så det knakar, och fattar inte.
Citera
2022-07-07, 12:21
Medlem
Märkligt han inte gett sig på sin förlösare, fast hon delade väl alla hans brillianta idéer.

Var han där själv och knarkade? Fraktades han över med de andra boskapen på vikingabåten?
Citera
2022-07-07, 12:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Så om jag blir stödmedlem till sossarna och går ut och knivar någon pga. mina egna psykiska besvär, så är det sossarnas fel?

Det är ingen som påstått att det är NMR:s fel. Men GM:s historik i NMR-miljön säger ju något om honom.
Citera
2022-07-07, 12:22
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Eftersom mannen har skrivit typ två gästartiklar på Nordfront för 7 år sedan så måste dådet handla om "nazism".

Det har Expo och andra efterblivna kulturmarxister sagt.
Visa vart expo skrivit detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in