Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt åklagaren var dådet riktat mot BO självt, och det ska ha med hennes offentliga profil att göra.

https://www.dn.se/sverige/motivet-fortsatt-oklart-efter-knivdadet-i-visby/

Var hon kontroversiell på något sätt? Jag visste inte ens att hon existerade.
Citera
2022-07-07, 11:43
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte alls, jag har aldrig på något sätt ifrågasatt de upp gifter som gör gällande att GM haft NMR-sympatier. Frågan är dock om de sympatierna har något med GM:s motiv att göra. Det återstår att se.

Vad jag dock vänder mig mot är att samma rykten om det där klippet från Riks postas om och om igen i den här tråden trots att det redan från flera olika håll dementerats att det skulle röra sig om samma person. Släpp det klippet helt enkelt. Om det mot förmodan skulle visa sig att alla haft fel och att klippet har något med GM att göra kan det plockas upp igen då, men tills dess blir det bara tröttsamt att hela tiden tillbakavisa samma sak.

Snälla lilla grisen. Hela hans liv går ut på att hata meningsmotståndare och ser sig själv som ett litet offer. Självklart till ryggdunkandet av likasinnade offerkoftor med ”nationalistiska” åsikter. Klart som fan det är ett politiskt dåd. Precis som när äckel vänstern begår politiska dåd men skyller ifrån sig.
Citera
2022-07-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så kan det också vara. Av de ideologiskt kriminella jag har träffat på har det funnits en klar överrepresentation på högerextrema. Samt flera av dem var missbrukare, inte fult friska och några av dem tog senare livet av sig.

Vänsterextrema är ofta dumma och kriminella när de är unga. Sen skaffar de sig en utbildning och blir något. Högernissarna stannar kvar och dör oftare en för tidig död jmf med andra.
Här ser vi igen en person som blir vansinnig på vanstyre i landet och det enda en vänsterförlamad kan göra är att anklaga andra så att massan kommer i lynchstämning hos svensken med mindre sikt än till egna SVT och AB i mjuksoffan.

Ett klarare straff mot etablissemanget med max årslön för inget riktigt arbete i det fina kvarteret blir nog svårt att hitta i landet där vänsterträsket idag bara försvarar sitt revir i träsket.

Ställ upp politikerna på ett led så kan en färgglad pojke peka på de som skall skjutas och gärna två stycken. Familjen får ett hus om pojken pekade rätt och barn pekar alltid rätt i Visby sedan urminnes tider. Sån är vår kristna historia när häxorna brändes på bål vilket då var hemskt mot dessa kloka, progressiva kvinnor.

Om BO var en häxa vet jag inte men min första blick på fotot sa det men ibland ser den inte hela bilden så alternativ media lär bli synlig här på Fb för att delge oss mer info inför - varför just hon drabbades av knivens fasa som är lik ett mode i dagens "tryggare än någonsin" Sverige?
Citera
2022-07-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag "förstår resonemanget", det är ju det jag säger, väldigt många sparkas ut FÖR TIDIGT" från psyksjukhusvården, och ut i exakt ingenting förutom hemlöshet, total ensamhet m.m.

Det måste finnas mycket, mycket bättre stöd utanför de anhöriga, som oftast redan är helt slut.

Ex många beroendesjuka behöver en bra mycket längre vårdtid (kanske upp till en 10 år) med eller utan tvång.

Att platser för att vårda patienter enl. långvårdsmodell(upp till 10 år). Är inte psykvårdens ansvar. Där får du ta ut din frustration på regering(riksdag) som beslutar om möjligheter för det.

Likadant i din önskan för omhändertagande efter behandling vid sjukhus.
Citera
2022-07-07, 11:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Var hon kontroversiell på något sätt? Jag visste inte ens att hon existerade.

Nej det tror jag inte hon var. Men absolut en makthavare. Och ser man fientligt på psykiatrin så kan hon ju då framstå som kontroversiell.
Citera
2022-07-07, 11:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Mördaren ska ha framträtt i SDs Riks i samband med Paludanhändelserna/påskupproren - har någon sparat inslaget så att det blir svårt förr nassarna som styr där att ljuga om att de gett mördare utrymme?

Nej, det var en annan person.
Citera
2022-07-07, 11:48
Medlem
Citat:
Nej det tror jag inte hon var. Men absolut en makthavare. Och ser man fientligt på psykiatrin så kan hon ju då framstå som kontroversiell.

Bra poäng.
Citera
2022-07-07, 11:48
Medlem
E.Alberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vilka bilder?

Bildsök hennes namn på google. Jag tycker däremot inte att hon ser konstig ut, hon är en tant som ser ut som en tant.

Är dessutom nöjd med den hjälp jag fått av psykvården, vila i frid psyktant.
Citera
2022-07-07, 11:49
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Ändå lite konstigt. Om han vill hugga nån och är där.. det finns ju många mer högprofilmål där.

Om det inte finns någon specifik anledning mot denne kvinnan så är det konstigt.
BO hade förmodligen inga livvakter vilket ”högprofilmål” har.
Citera
2022-07-07, 11:49
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Snälla lilla grisen. Hela hans liv går ut på att hata meningsmotståndare och ser sig själv som ett litet offer. Självklart till ryggdunkandet av likasinnade offerkoftor med ”nationalistiska” åsikter. Klart som fan det är ett politiskt dåd. Precis som när äckel vänstern begår politiska dåd men skyller ifrån sig.

Trams förstås. Vad som är av intresse är GM:s motiv och ja, det kan vara politiskt och jag skulle säga att GM:s politiska sympatier ökar den sannolikheten men det måste inte vara politiskt. Tillvägagångssätt, val av BO, etc. får det i min mening mer att luta mot att det handlar om psykisk ohälsa och kanske även ett agg mot psykiatrin. Även extremister, oavsett om de är höger, vänster, islamister, kristna eller något annat kan begå brott som motiveras av något helt annat än deras politiska eller religiösa övertygelse.
Senast redigerad av Vintergrisen 2022-07-07 kl. 11:52.
Citera
2022-07-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Eftersom mannen har skrivit typ två gästartiklar på Nordfront för 7 år sedan så måste dådet handla om "nazism".

Det har Expo och andra efterblivna kulturmarxister sagt.
Två?
Ett flertal har han skrivit samt deltagit i flera demonstrationer med både NMR och SD
Citera
2022-07-07, 11:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Enligt åklagaren var dådet riktat mot BO självt, och det ska ha med hennes offentliga profil att göra.

https://www.dn.se/sverige/motivet-fortsatt-oklart-efter-knivdadet-i-visby/

Det är förstås alltid en kraftig förenkling att skilja mellan det politiska och det personliga. Detsamma gäller att skilja på mentalt tillstånd och ideologiska aversioner. Det är tydligt vid många våldsdåd att gränserna är oskarpa mellan dessa saker.

GM här kan mycket väl ha politiska och personliga motiv som flyter ihop väldigt mycket vad gäller det område BO sysslade med. Att detta är viktigt för honom ideologiskt kan ha att göra med att han personliga erfarenheter av psykisk ohälsa.

Självklart kanske, men det finns ju många som är intresserade av för entydiga svar om vad som eventuellt drev GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in