Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Varför skulle en nazist eller NMR vilja ha ihjäl Wieselgren?
Därför hon har pratat positivt om invandring och vurmar för ensamkommande barn
Citera
2022-07-07, 10:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmoln
Källa?

Nej.
Citera
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff

Ok har du något att länka till eller hur vet du det?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmoln
Källa?

https://twitter.com/JonathanLeman/status/1544800735208112128?cxt=HHwWgIC87a-FnvAqAAAA
Citera
2022-07-07, 10:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff

Samt även att MGM uttryckt sig kritiskt mot psykiatrin i Sverige.

Hon kan ju också setts som en representant för etablissemanget, i bredare mening.
Citera
2022-07-07, 10:24
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:

Pga hennes engagemang med RFSL och ungdomars psykiska ohälsa. Hon kan ha deltagit i ett seminarium med RSFL som har väckt en avsky hos MGM.
Citera
2022-07-07, 10:24
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Tack för info, det är inget jag överhuvudtaget misstror sett till den misstänktes bakgrund men ogillar att länka till partisk media som källa om det inte handlar om deras egen organisation.
OM man ser det objektivt skriver Expo att han var kring NMR fram till 2018 och sedan försvinner ur den nationella miljön. De brännmärker han inte som aktiv nazist. Jag tror inte heller att han är aktiv kring den miljön längre då borde han dykt upp kring Covid protesterna.

Personligen tycker jag att det vore mer intressant att hitta bilder från BOs föredrag för att se om GM finns bland publiken
Citera
2022-07-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja om en invandrare har en bakgrund i ideologisk extremism så kan det också vara relevant.
Precis. Jag vet det och du vet det. Det kallas att vara konsekvent.

Jag menar att den konsekvensen lyser med sin frånvaro här i tråden, som vanligt här på forumet.
En "sparka in öppna dörrar"-analys visserligen men det jag är mest fascinerad av att hyckleriet inte verkar bekomma folk det minsta. Man har liksom inga ideologiska principer, men ändå verkar de flesta tro att de har det?
Citera
2022-07-07, 10:26
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Ylva Johansson och på senare år RFSL har haft täta kontakter med BO, som dessutom hade specialkunskap om unga personer.

MGM kan mycket väl ha uppfattat BO som en del av det politiska etablissemang som motarbetar NMR:s ultramaskulina ideal.

När han såg BO på Almedalsveckan tog han tillfället att genomföra dådet.
Men herregud han är inte medlem i NMR.
Om 1 vecka kommer väl trådsanningen vara att han varit ledare.

NMR efter splittringen är en kufmagnet som halvt accepterat individer som GM men det gör han inte till någon medlem.
Citera
2022-07-07, 10:27
Medlem
Citat:

Detta handlar inte om NMR, utan det handlar om en person med psykiska problem, han har inget med NMR att göra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
BO hade deltagit som talare i olika seminarier i Almedalen så det är möjligt att GM hört henne tala men det är fortfarande oklart om det har något med hans motiv att göra. Någon tidigare koppling mellan GM och BO har ej framkommit och det är tveksamt att GM skulle hugga någon annan och blev avbruten av BO då BO (mig veterligen) höggs bakifrån.
Tror inte det har något med politik att göra.
Utan mer att Theodor är riktigt psykiskt sjuk och som du säger hörde något som hon har sagt och hakade upp sig på det. Uppenbarligen en mycket sjuk man den där killen, sett mycket bilder, videos och annat från honom nu och han är inte frisk kan man lugnt säga.
Citera
Hon är ju lite smålik Maud Olofsson, kan det röra sig om en förväxling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in