Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 09:43
Medlem
Att han twittrade om en massmördare 3 dagar innan dådet kan läggas i vågskålen att det var planerat i någon omfattning.
Citera
2022-07-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Min favorit var: Det är tack vare alla er som gick med på det lilla experimentet att importera bidragstagare, som har resulterat i psykisk ohälsa.

Haha jag vet, jag såg det.

Är denne man ens konstaterad psykiskt sjuk?

Nu ska extremhögern skylla alla dåd på psykisk ohälsa.

Betyder det att alla i extremhögern är psykiskt sjuka och bör låsas in? Låter som det.

LOCK EM UP!
Citera
Medlem
Soterns avatar
Även om mordoffret var ett obekant ansikte för mig har hon tydligen varit med några gånger i TV och debatterat.
Kanhända har gärningsmannen suttit och retat upp sig på något hon sagt i TV och så får han plötsligt se henne i vimlet på Gotland och så slår det över.
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Tänkte exakt samma sak

Extremt lika är dom inte, men detta kan vara nån sorts spår. Var Gudrun på Almedalen då, hon är väl inte så aktiv längre?
Citera
2022-07-07, 09:46
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Även om mordoffret var ett obekant ansikte för mig har hon tydligen varit med några gånger i TV och debatterat.
Kanhända har gärningsmannen suttit och retat upp sig på något hon sagt i TV och så får han plötsligt se henne i vimlet på Gotland och så slår det över.

Om han tog med kniven till Visby var det nog planerat.
Citera
2022-07-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om han tog med kniven till Visby var det nog planerat.

Förutom att alla i NMR bär på knivar.

De sålde det t.om i deras webbshop.
Citera
2022-07-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Haha jag vet, jag såg det.

Är denne man ens konstaterad psykiskt sjuk?

Nu ska extremhögern skylla alla dåd på psykisk ohälsa.

Betyder det att alla i extremhögern är psykiskt sjuka och bör låsas in? Låter som det.

LOCK EM UP!

Psykisk ohälsa är med all säkerhet överrepresenterat hos högerextrema. Sen får väl utredning utvisa om MGM är knäpp och eller om det var ett politiskt motiv.

Det finns väl en chans att vi slipper denna herre i 20+år
Citera
2022-07-07, 09:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Självklart har han lika lite (eller mycket?) koppling till sin ideologiska agenda som invandrare har när de begår brott.

Ja om en invandrare har en bakgrund i ideologisk extremism så kan det också vara relevant.
Citera
2022-07-07, 09:50
Medlem
Dådet var inte rasistiskt motiverat eller politiskt motiverat mot invandringen.

Offret är ju en blond medelålders kvinna.
Citera
2022-07-07, 09:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett

Politiskt skulle det ju fortfarande kunna vara även om chansen är väldigt liten allt beror på vad hon sysslade med på sin fritid osv, men att det skulle vara motiverat som ett hat mot invandrare kan vi nog stryka såvida hon inte var invandrare från något europeiskt land
Citera
2022-07-07, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett

Tsss. Rasister har aldrig varit så krassa att de inte attackerar folk i sin "egen grupp".
De hittar nya orsaker att utesluta folk ur grupper de tillverkat.
Det finns ingen faktisk logik i de grupper de skapar/hatar. De tillverkar de efterhand som det passar deras ideologi.

En vit person som inte håller med rasisterna kommer hatas lika mycket som en icke vit person.
Citera
2022-07-07, 09:55
Det låter helt sjukt för att vara en slump att ett knivbeväpnat psykfall tar livet av just en psykläkare.
Kanske karma att just psykvården uppmärksammas, fyra personer per dag tar livet av sig pga våra politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in