Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 10:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Ändå lite konstigt. Om han vill hugga nån och är där.. det finns ju många mer högprofilmål där.

Om det inte finns någon specifik anledning mot denne kvinnan så är det konstigt.

Det får utredningen utvisa. Nu kan man bara spekulera om mannens motiv.

Tror det är svårt att snacka om logik och vad som är ”konstigt” i såna här sammanhang. Det är per definition ”konstigt” att kniva någon på stan skulle jag hävda.
Citera
2022-07-07, 10:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friese
Det har visats flera foton på BO och på i alla fall ett av fotona liknar dom varandra. I stressen, folkvimlet och villervallan tror jag att det inte är omöjligt ta fel. Mördaren är ju inte direkt något proffs.

Nej, de har olika ålder, olika hårfärg (Annie är ju välkänd för sitt röda hår), och helt olika klädstil också. De är ju helt olika.
Citera
2022-07-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
”Vittnen” i form av bland annat Katerina Janouch. Hon har definitivt inte imponerat på mig och det var därför jag tidigt ifrågasatte att många på Flashback verkade så säkra på att gärningsmannen var muslim. Med facit i hand var det klokt av mig att ifrågasätta sanningshalten i de initiala uppgifterna om den misstänkte gärningsmannen, inte sant?
Ett riktigt bottennapp på Swebb-tv med henne och Matikainen! Sicka loosers!
Citera
2022-07-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Psykisk ohälsa är med all säkerhet överrepresenterat hos högerextrema. Sen får väl utredning utvisa om MGM är knäpp och eller om det var ett politiskt motiv.

Det finns väl en chans att vi slipper denna herre i 20+år
Ungefär lika överrepresenterat som det är bland vänsterextrema eller extremt religiösa, det är en viss typ av människor som söker sig till det extrema.
Psykisk ohälsa är även vanligt i högre positioner som företagsledare mm då dessa personer har ett större risktagande.

Angående NMR (Nordiska MotståndsRörelsen) kopplingen så skriver nordfront
Vi vet ännu inte någon säker identitet, men enligt vissa uppgifter som sprids om vem det skulle kunna vara så har den personen aldrig någonsin varit medlem eller ens stödmedlem i Nordiska motståndsrörelsen. Personen som påstått misstänks har skrivit tre insändarartiklar på nyhetssidan Nordfront för många år sen, insändare som var av allmän geopolitisk karaktär och utan koppling till organisationen. Den påstått misstänkte ska även ha deltagit på två demonstrationer som arrangerats av Nordiska motståndsrörelsen, men som varit helt och hållet öppna för allmänheten och med flertalet utomstående som deltagare.

Uppgifter om att denne man ska ha medverkat i någon radio knuten till organisationen är falska, med det förmodade syftet att försöka få kopplingen till Nordiska motståndsrörelsen att framstå som starkare.

Varken Nordiska motståndsrörelsen eller Nordfront har haft någon som helst kontakt med den påstått misstänkte mannen på många år och således ingen vetskap om dennes förehavanden eller liv idag. Det är alltså fullt möjligt att han idag har andra politiska sympatier eller är aktiv i något annat politiskt parti.
.https://motståndsrörelsen.se/2022/07/06/uttalande-angaende-mordmisstankt-med-pastadda-kopplingar-till-motstandsrorelsen/
Jag har ingen aning om hur välorganiserade NMR är och om de har koll på alla personer. Expo har trots allt enorm koll på personers av intresse men de har även en historia av att göra en höna av en fjäder och överdriva eventuella kopplingar.

Jag finner hypotesen om motivet psykisk ohälsa intressantare än det politiska.
Även att MGM gav upp så lätt efter en tackling och inte fortsatt försökte fly för tankarna till en person som mår väldigt dåligt.
Det har skett en del vansinnesdåd av personer som önskar en vård de inte tidigare fått där GM upplever att de varit tvungna att genomföra dådet för att få vård.
Som du skriver så kommer utredningen utvisa hur det ligger till.
Senast redigerad av Jahvet 2022-07-07 kl. 10:20.
Citera
2022-07-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Haha jag gick också tillbaka till de tidigare inläggen.

Personen har vita ben och fötter på fotona men trots det skriver de "AFRIKANER OCH MUSLIMER KAN OCKSÅ VARA VITA" .
"ETNISKA SVENSKAR HUGGER INTE I HALSEN"
"JAG VET HUR SVENSKARS FÖTTER SER UT, DE DÄR HÄLSENORNA SER UT ATT VARA FRÅN MEDELHAVET"

Snacka om att vara helt bakom flötet.

Alla länder och etnicitet har sina rötägg.
Att blunda för sitt egna land hjälper ingenting.

Det visar ju bara att för extremhögern så handlar det här om vem som begår dåden, inte att dåden sker.
Vem är egentligen mest bakom flötet? Här sitter två vänsteraktivister och skrattar i en tråd där en kvinna blivit mördad. Så nu när det är konstaterat att det inte är en invandrare utan en nazist, då blir det roligare? Du och dina vänstersvin är sjuka i huvudet. Ni får hata varandra hur mycket ni vill, men sitt inte och skratta i tråden
Citera
2022-07-07, 10:10
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Han klassades som gästskribent:
https://nordfront.se/ett-bemotande-av-emerich-roths-groteska-bluffhistorier
https://nordfront.se/den-judiska-terrorn-mot-tsar-ryssland.smr

Han ska även ha deltagit i ”Radio Nordfront” (har inte lyssnat igenom avsnittet):
https://www.frihetskamp.net/radio-nordfront-68/

Uppgifter om faktiskt medlemskap verkar dock mest komma från vänsterkällor så hur det ligger till med den delen vet jag inte.
Han var stödmedlem vilket kommer från en av alla NMRs läckor när de blev hackade, för att vara ärlig kan vem som helts bli det genom att köpa stödmedlemskap i deras webbutik. Sedan är en annan sak att väldigt få skulle göta det
Citera
2022-07-07, 10:11
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så kan det också vara. Av de ideologiskt kriminella jag har träffat på har det funnits en klar överrepresentation på högerextrema. Samt flera av dem var missbrukare, inte fult friska och några av dem tog senare livet av sig.

Vänsterextrema är ofta dumma och kriminella när de är unga. Sen skaffar de sig en utbildning och blir något. Högernissarna stannar kvar och dör oftare en för tidig död jmf med andra.
Jag vet vilken typ du menar. Min erfarenhet är att dessa generellt inte är speciellt politiska utan drivs mer av magkänsla och "förnuft". Problemet är bara att dom inte är speciellt smarta så dom kan inte formulera sina åsikter på ett bra sätt. Tyvärr blandas dom gärna ihop med SD/Med/Afs, men det är två helt olika grupper av människor.
Citera
2022-07-07, 10:11
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
korrekt, att man öppnade dörrarna till psykvården på 90 talet är väl en del i politikernas spel att sänka detta landet fullständigt

Nja riktigt så förutseende och slipade var inte 90-talets politiker. Det hette "ädelreformen" och gick ut på att alla kroniker och mentalpatienter skulle ut i samhället och integreras. Gick ju sådär. Har du bott på ett mentalsjukhus de senaste 20 åren så funkar det inte bara att bli åtslängd en lägenhet och sen är allt bra. Det är ungefär som våran invandrings- och integrationspolitik idag. Det klart att drogmissbruk och social misär kom som ett brev på posten. De blev också stigmatiserade då tex grannar visste vilken som flyttade till grannlägenheten och blev rädda, ofta helt ogrundat, ibland grundat. De blev den fösta generationens hemlösa drogmissbrukare. Dödligheten för gruppen åren efter ädelreformen var enorm. Det här är faktiskt nästan ett folkmord i det tysta. Anledningen var att politikerna ville framstå som humana. Det ser också bra ut i statistiken att x antal individer blir "utskrivna" och "botade" från psykiatrisk behandling. Som vanligt i svensk politik så är det ytan som är det viktigaste.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-07-07 kl. 10:13.
Citera
2022-07-07, 10:12
Medlem
mrmoonlightss avatar
Ylva Johansson och på senare år RFSL har haft täta kontakter med BO, som dessutom hade specialkunskap om unga personer.

MGM kan mycket väl ha uppfattat BO som en del av det politiska etablissemang som motarbetar NMR:s ultramaskulina ideal.

När han såg BO på Almedalsveckan tog han tillfället att genomföra dådet.
Citera
2022-07-07, 10:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tja, han var med i SD-nazisternas youtubekanal "Riks" för ett par månader sedan och hetsade mot muslimer. You do the math

Kan du länka inslaget?
Citera
2022-07-07, 10:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Enligt hennes facebook verkar hon inte vara särskilt politisk. Det är något annat bakom.

Alla visar inte allt på Facebook dock, men med tanke på hennes ålder så lär hon knappast tillhöra den kategori av användare som inte vill briljera med allt.
Citera
2022-07-07, 10:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Ursäkta, har långsamt internet ute på landet och det tar evigheter att ladda upp och läsa sidor.
Går det att OM det kommit fram mera fakta uppdatera starten?

Vi vet vem offret var. Vet vi vem mördaren är? (namn)
Kände de varandra sen tidigare?
Kände personligen?
Hade offret pratat i Almedalen så mördaren visste vem det var?
Det kan ju inte bara vara så att mördaren valde en person och det r-å-k-a-d-e vara en högt uppsatt person inom SKR och då med psykiatri som arbete??
Det var ingen annan som råkade ut för honom med knuffande och eventuellt prat/skrik inna han högg offret?

GM: Th*odor Engstr*m som bland annat synts i NMR-sammanhang
BO: Ing-Marie Wieselgren som var psykiatrisamordnare på SKR

BO hade deltagit som talare i olika seminarier i Almedalen så det är möjligt att GM hört henne tala men det är fortfarande oklart om det har något med hans motiv att göra. Någon tidigare koppling mellan GM och BO har ej framkommit och det är tveksamt att GM skulle hugga någon annan och blev avbruten av BO då BO (mig veterligen) höggs bakifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in