Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Bara jag som tycker det finns en viss yttre likhet mellan brottsoffer och G*dr*n Sch.
Kan MGM ha förväxlat dessa två?
Alla motiv är på bordet just nu och din gissning är lika bra eller dålig som alla andra. Jag är så säker man kan bli utan att veta på att det aldrig kommer att framkomma något logiskt och rationellt annat i desperata konspiratörers ögon.
Citera
Medlem
Det är lite fånigt att media hänger upp sig på NMR, denna kille lär knappast varit välkommen i NMR mer än som betalande medlem där medlemsavgiften varit enda intresset. Detta dåd låter mer som ett vansinnesdåd där hon försökt tala honom till rätta med sin sedvanliga nedlåtande stil mot psykpatiener, sanna mina ord, så jävla bra som hon framställs i media idag var hon inte. SKillnaden denna gång var att hon var själv med en presumativ patient och inte satt med två stora vårdare bredvid sig.
Undrar om media tagit upp om killen varit medlem i socialdemokraterna, moderaterna, eller kanske på SATS?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Verkar det inte troligast att personen velat ha preparat utskrivna och hon nekade?. Men är nog mer psykiatrins misslyckande här än ett planerat mord..

Jag håller det för uteslutet att de hade en patient-läkar-relation.
Citera
2022-07-07, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friese
Vad finns det för anledning att mörda en överläkare?

Var Annie Lööf det tänkta offret, men mördaren tog fel? Jag tror det.

Ytterst ansvarig samordnare för psykiatrin i Sverige.

Någon som känt sig sviken och sett sin chans?
Citera
Medlem
Jag tror inte på teorin att mördaren tog fel.

Min teori är att de pratade med varandra och att mördaren då snedtände och högg. Anledningen att jag tror det är främst platsen och tiden samt om det stämmer att han har nazi-åsikter. Alltså de möts och säger några ord till varandra och så smäller det till. De känner inte varandra innan (av vad jag läst så har de ingen koppling till varandra).

Det är nog därför det inte finns något tydligt motiv ännu som polisen kunnat verifiera.

För övrigt så yrkar jag på livstids dom för mördaren.

Edit:

Eventuellt skulle det kunna vara så att mördaren har psykiska problem som han inte fått hjälp med och så möter han en som jobbar med sådana frågor. Att deras samtal var på den nivån. Men då är det aningen lite svårare se varför mördaren skulle snedtända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tycker han verkar ha levt ganska isolerat, tillsammans med sin mamma och farmor eller vad det var. Tror inte han varit aktivist i NMR.
Självklart har han lika lite (eller mycket?) koppling till sin ideologiska agenda som invandrare har när de begår brott.
Citera
2022-07-07, 09:27
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men min poäng är inte att det är ett politiskt mord, min poäng är att vissa ideologier verkar ha betydligt mer problem med psykiska problem än andra.
MGM kanske borde förespråka den psykvård som nazisterna förde. Lösningarna var mer slutgiltiga då.
Citera
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Bara jag som tycker det finns en viss yttre likhet mellan brottsoffer och G*dr*n Sch.
Finns tydligen de som påstår att man sett de två gå och prata med varann tidigare. Kan det inte vara så att han ville få preparat utskrivna och hon nekade?
Citera
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Det var det första jag tänkte på när jag googlade henne, frågan är om hon var lika lik irl som på bild.
Citera
2022-07-07, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Klart att det måste ha med NMR att göra. Expo har ju sagt att han har skrivit några gästartiklar på Nordfront för 7 år sedan samt deltagit på hela TVÅ stycken öppna demonstrationer med sin mamma! Det är mycket starka kopplingar vi pratar om här. Jävlar.

Säkert ett beställningsmord av livsfarliga NMR!

Väldigt stor andel av befolkningen har inte skrivit artiklar på nordfront och har inte gått på deras demonstrationer.

Kopplingen är uppenbar. Förvånar mig inte om han psyksjuk, det måste man nästan vara för att ens vilja vistas i närheten av NMR?
Citera
2022-07-07, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Å andra sidan kanske han var med i NMR av psykiatriska skäl, så det är det som är kopplingen?
Likt många extremist muslimer är just muslimer pga psykisk ohälsa, ändå framställs de som ensamma galningar när de gör liknande brott som detta.
Citera
2022-07-07, 09:29
Medlem
covid19sarss avatar
AFA har genom sina uthängningar och trakasserier av den här psykiskt sjuke mannen fått honom att begå det här vansinnesdådet.

Ansvaret vilar tungt på extremvänstern!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in