Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 09:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Men, det är ju det som är det konstiga med dådet. Det finns ingen uppenbar politisk vinkling och polisen har ännu inte beskrivit något motiv trots att det betraktas som överlagt mord. Om det som du insinuerar har någon koppling till NMR så blir ju frågan vad de skulle vinna på just detta? Då blir det som polisen säger mindre av politiskt motiv och mer personligt alternativt som polisen själv arbetar utifrån, nämligen den om psykisk störning.

Men min poäng är inte att det är ett politiskt mord, min poäng är att vissa ideologier verkar ha betydligt mer problem med psykiska problem än andra.
Citera
2022-07-07, 09:20
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Har du rökt på eller..
Nu tillhörde han inte Vänsterpartiet utan nmr och va tydligen där pga SD hade sin dag…
Googlar du så hittar du att han va där även 2014
Där kom den!
Försöket att skapa kopplingen till att detta vansinnighets dåd skulle ha en koppling till SD!
IDIOT!
Citera
2022-07-07, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men min poäng är inte att det är ett politiskt mord, min poäng är att vissa ideologier verkar ha betydligt mer problem med psykiska problem än andra.
Stämmer nog bra. Alla totalitära grupper, religiösa (kristna eller annat) eller politiska grupper lockar de med psykiska problem. Gemensamt kan vara att dessa personer vill ha en stark struktur att förhålla sig till, det lindrar ångesten, till en början.
Citera
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tycker han verkar ha levt ganska isolerat, tillsammans med sin mamma och farmor eller vad det var. Tror inte han varit aktivist i NMR.

Låter mer som någon som har blivit sviken av psyk-vården om och om igen. Har sett sin chans att ta ut det på den ytterst ansvarige och tagit den. Samma hände i Polen för något år sedan när en politiker blev mördad på en scen.
Citera
Medlem
Vad finns det för anledning att mörda en överläkare?

Var Annie Lööf det tänkta offret, men mördaren tog fel? Jag tror det.
Citera
2022-07-07, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
För att BO är psykiatriker kanske. Klart som fan man gör kopplingen? Hur du inte fattar det är fan helt jävla otroligt.

Med din logik är det väl lika "klart som fan" att man gör kopplingen till nazism eftersom GM är nazist.

Lite löjeväckande att läsa alla er som aktivt går in här för att beskydda NMR med spekulationer. Dags att terrorstämpla denna sekt. Hur du inte fattar det är fan helt otroligt....
Citera
2022-07-07, 09:23
Medlem
Någon som vet om MGM jobbade eller studerade? Verkar vara något av en isolerad person som bor med utökad familj, en falij som dessutom verkar ganska underlig. Också typisk i så fall.
Citera
2022-07-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
För att han röstade på afs för 4 år sedan? Är man anhängare då? Och är det verkligen relevant när det inte är ett politiskt dåd? Känns ungefär lika relevant som vilka kläder han hade på sig.

Ja, frågorna är många och varför knivhögg han en kvinna och inte en man..?
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Öppen fråga, men BO var ändå 64, kan hon varit inblandad i psykiatrireformen?
Citera
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Våld riktat mot psykiatrin kan ju så att säga vara ”politisk”. Eller det kan också vara en slump att hon utsattes. Eller att det var allmänt riktat mot ”etablissemanget”.

Eller att han skyller sin egen psykiska ohälsa på henne. Det är kanske det troligaste.
Verkar det inte troligast att personen velat ha preparat utskrivna och hon nekade?. Men är nog mer psykiatrins misslyckande här än ett planerat mord..
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittbattrejag
I P1 Morgon sa man nyss: ”En 33-åring greps strax föredådet” En freudiansk felsägning?

Nej, han greps efter dådet.
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Självklart tillhör hon sosseadeln. Man blir idag inte ens förman på random byggfirma om man inte bekänner sig till den rätta partiboken

Gissar att du vet att SKR inte styrs av vänstern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in