Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-07, 06:42
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var han medlem i NMR eller hur är det egentligen?
Nej.
Citera
2022-07-07, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Gärningsmannen är en nazist. Punkt slut.

Inga mer ursäkter om att det var en knarkare, mentalt sjuk man, eller liknande.
Alla ni som gillar NMR får nu leva med denna skam. Fy skäms på er.
Mina tankar går till offrets familj.
Och till Annie lööf som troligen ochså var måltavlan.
Vänta nu!
När en muslim hugger ner folk så är det ALLTID en ensam galnings verk, men inte nu då tydligen.
Förklara gärna tack.
Citera
2022-07-07, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
BO bodde i Uppsala, GM har tidigare åkt dit för misshandel i Uppsala. Min gissning är att länken mellan BO och GM går att hitta i den staden.

Du kan vara inne på nåt. Från en artikel i Läkartidningen, aug -20:

”Även om Ing-Marie Wieselgren har varit byråkrat i femton år är det läkarrollen som ligger henne närmast hjärtat. I sommar har hon som vanligt arbetat ett par veckor inom psykiatrin i Region Uppsala.

– Jag vill hålla mig uppdaterad och känna att jag fortfarande kan och inte blir rädd för att vara vanlig doktor. Annars är det lätt att snabbt bli byråkratiserad, säger hon.

Sommarjobbet gör det lättare för henne att identifiera sig med de problem patienter och deras närstående brottas med.

– Att se hur personer med allvarliga psykiska sjukdomar sliter med sitt liv ger mig kraft och motivation att hålla på med det jag gör.”

Vet du när han var inblandad i misshandeln i Uppsala?
Citera
2022-07-07, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Kan du nu precisera om GM är från Norra, Östra, Västra eller Södra sidan av Medelhavet

Han är från norra sidan, väldigt mycket norr. En s.k arisk medelhavsman, mycket unik ras. Vi vanliga lekmän kan inte förstå oss på den här höga nivån av rasbiologi.
Citera
2022-07-07, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Vänta nu!
När en muslim hugger ner folk så är det ALLTID en ensam galnings verk, men inte nu då tydligen.
Förklara gärna tack.
När en Muslim begår brott så är det tjat om IS, al qaida etc, invandrare, utvisning, MENA som går på soc.

Jag ogillar Islam men det är inte där skon klämmer idag. NMR är skräp. Nazism är skräp. Och det går att värna om Sverige utan att sympatisera med NMR. Säger jag som själv är icke svensk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var han medlem i NMR eller hur är det egentligen?

Han har skrivit massa artikel på deras hemsida, medverkat i en massa av deras demonstration varit med i deras podd. Skulle nog klassas som medlem.
Citera
Medlem
SvD skriver om mä bakgrund:

Citat:
Förutom rollen som nationell samordnare för psykiatrifrågor var Ing-Marie Wieselgren överläkare vid Akademiska sjukhuset i Uppsala.
I den rollen var hon också projektledare för Uppdrag Psykisk Hälsa som är ett samarbete mellan regeringen och SKR.
Ing-Marie Wieselgren var tidigare huvudsekreterare i Nationell psykiatrisamordning.
Hon var i Visby för att delta i en rad olika seminarier om psykiatri. När dådet inträffade var hon precis på väg mellan två evenemang.
Citera
2022-07-07, 06:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2022/07/06/uttalande-angaende-mordmisstankt-med-pastadda-kopplingar-till-motstandsrorelsen/

Släpp den så kallade kopplingen till Motståndsrörelsen nu. Detta var en ensam agerande idiot med psykisk ohälsa som med största sannolikhet är förbannad på psykvården. Vilket man kan förstå för den är bedrövlig i Sverige. Men inget försvarar detta vidriga dåd. Vila i frid till BO, mina tankar går till hennes nära och kära

Ja, det verkar lite löst och luddigt minst sagt. Hurdan är kopplingen till NMR egentligen?

Tycker måltavlan och offret verkar "fel", om det skulle vara NMR som är skyldiga.
En representant i form av en 60+ kvinna från SKR som pratar om psykisk ohälsa i Almedalen. Det borde inte utgöra någon som helst form av måltavla för en organisation som NMR. Kanske klarnar bilden efterhand?
Citera
2022-07-07, 06:50
Medlem
Han ska ha beställt klibbor från nmr enligt rykten!!! En fullfjädrad nazi med andra ord!!
Citera
2022-07-07, 06:51
Medlem
All media säger att det ”var HUNDRATALS VITTNEN”.

Men kan då inte EN ENDA av dessa yttra sig på denna sida och ens säga något om hur han såg ut?

Nu är det precis som vanligt konspirationsteorier i överflödig svada utan några belägg.
Citera
2022-07-07, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
När en Muslim begår brott så är det tjat om IS, al qaida etc, invandrare, utvisning, MENA som går på soc.

Jag ogillar Islam men det är inte där skon klämmer idag. NMR är skräp. Nazism är skräp. Och det går att värna om Sverige utan att sympatisera med NMR. Säger jag som själv är icke svensk
Håller med dig fullt ut att NMR är puckon och Nazism är ett misslyckande.
Men man kan inte utesluta att denna GM faktiskt är en galning med vanföreställningar och en egen agenda, behöver inte betyda att han gjorde gärningen pga politiska motiv, att han sedan ”likat” nazism på ev sociala medier osv stärker inte motivet
Citera
2022-07-07, 06:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Håller med dig fullt ut att NMR är puckon och Nazism är ett misslyckande.
Men man kan inte utesluta att denna GM faktiskt är en galning med vanföreställningar och en egen agenda, behöver inte betyda att han gjorde gärningen pga politiska motiv, att han sedan ”likat” nazism på ev sociala medier osv stärker inte motivet
Sant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in