2022-07-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvilken rolle spiller det ? Hvis hun som politiet tror døde under kidnappingen, var det ikke mulig for GM å «sendt ubehagelige bilder/videoer av offeret»

Men det var et tidsvindu her til å få fortgang på pengeutbetalingen. Men nei: Null interessert. Om å gjøre at det tok lang tid å få ut pengene. Verdens verste kidnappere? Ja: La igjen et altfor tidkrevende pengeoppsett for å få offer raskt tilbake til familien. Drepte sannsynligvis offeret før hun var ute av døra.
Citera
2022-07-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hvis man setter seg selv inn i samme situasjon som TH var og er i, og at han i tillegg var uskyldig, så er han og familiens oppførsel helt absurd. Det gir ingen mening at de ikke var mer aktive og samarbeidsvillige for å betale ut løsepenger, være aktive i media og samarbeide med politiet for å få tilbake sin kjære kone og mor. På meg så virkerdet som om det er TH som styrer dette opplegget, og det styrker min overbevisning om at siktelsen mot TH er korrekt.
Hva skulle hensikten være med det, dersom hun som politiet tror, døde under kidnappingen ?
Og atter en gang det samme underlige spørsmålet fra deg; for hvordan kunne kidnapperne vite om politiet visste det om ettermiddagen 31.10.2018? Det var jo ingen som lå død i SV4.
Hvem har sagt noe om akkurat den datoen ? Det gir ingen mening i å betale 2019/2020/2021/2022 dersom hun som politiet tror, døde under kidnappingen.
Citera
2022-07-06, 23:25
Medlem
Citat:
Og atter en gang det samme underlige spørsmålet fra deg; for hvordan kunne kidnapperne vite om politiet visste det om ettermiddagen 31.10.2018? Det var jo ingen som lå død i SV4.

Nei, men hun var forsvunnet fra hjemmet sitt, som hun ikke forsvant fra av seg selv. I de fleste tilfeller ender kidnapping med drap.
Citera
2022-07-06, 23:29
Medlem
Citat:
Men det var et tidsvindu her til å få fortgang på pengeutbetalingen. Men nei: Null interessert. Om å gjøre at det tok lang tid å få ut pengene. Verdens verste kidnappere? Ja: La igjen et altfor tidkrevende pengeoppsett for å få offer raskt tilbake til familien. Drepte sannsynligvis offeret før hun var ute av døra.
Hvis det er tilfelle, så kan også det ha vært en dal av planen. Få 9 millioner EUR men ikke levere tilbake AEH, for ikke å bli tatt. Var en sånn kidnapper i Frankriket, som drepte offeret samme dag, å så lot som han hadde offeret fanget, for å få penger.
Citera
2022-07-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nei, men hun var forsvunnet fra hjemmet sitt, som hun ikke forsvant fra av seg selv. I de fleste tilfeller ender kidnapping med drap.

Hypotetisk: hvis vi har med ekte kidnapper å gjøre: hvorfor brukte ikke han tidsvinduet fra ca kl 0930-ut dagen 31.10.2018 for å kreve inn penger?

Jeg tror ikke vi har med ekte kidnapper å gjøre, men vil gjerne få fram tankene hos dem som tror det.
Citera
2022-07-06, 23:36
Medlem
Citat:
Hypotetisk: hvis vi har med ekte kidnapper å gjøre: hvorfor brukte ikke han tidsvinduet fra ca kl 0930-ut dagen 31.10.2018 for å kreve inn penger?

Jeg tror ikke vi har med ekte kidnapper å gjøre, men vil gjerne få fram tankene hos dem som tror det.

Jeg tror det er en oppgjort kidnapping og hvor de såkalte kidnapperne ville få betalt når den rette muligheten ble gitt.
Citera
2022-07-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg tror det er en oppgjort kidnapping og hvor de såkalte kidnapperne ville få betalt når den rette muligheten ble gitt.

Mye tyder på det.
Citera
2022-07-06, 23:42
Medlem
Citat:
Hvis det er tilfelle, så kan også det ha vært en dal av planen. Få 9 millioner EUR men ikke levere tilbake AEH, for ikke å bli tatt. Var en sånn kidnapper i Frankriket, som drepte offeret samme dag, å så lot som han hadde offeret fanget, for å få penger.
For dette skjedde jo ikke i denne saken. Det hadde jo vært en mulighet.
Citera
2022-07-06, 23:43
Medlem
Citat:

Hvis siktelsen mot TH er korrekt, så har jo han vært klar over at hans kone var død hele tiden. Da gir det jo også mening at det å utbetale kravet fra «Kidnapperene» ikke hadde noen hensikt. Den utbetalingen som allikevel skjedde lenge etterpå kan ha vært betaling for drap og fjerning av liket, hvis det er slik at den tjenesten var bestilt av TH.
Citera
2022-07-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hvis siktelsen mot TH er korrekt, så har jo han vært klar over at hans kone var død hele tiden. Da gir det jo også mening at det å utbetale kravet fra «Kidnapperene» ikke hadde noen hensikt. Den utbetalingen som allikevel skjedde lenge etterpå kan ha vært betaling for drap og fjerning av liket, hvis det er slik at den tjenesten var bestilt av TH.

Ja, åpenbart.
Hensikten min ved å bore i dette var å forsøke å få fram noen rasjonelle forklaringer fra de som tenker at dette er en reell kidnapping.
Citera
2022-07-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det spesielle med denne saken, er at TH kan være ren bestiller av forbrytelsen. I andre saker kan ofte personer utelukkes, fordi de har alibi. Det kan man ikke i denne saken. Derfor blir nok siktelsen opprettholdt til saken er ferdig etterforsket.
Th har uttalt at en har bestilt og en annen utført. Han vet også når mobilbevegelsen skjedde. Bør vi lytte til th.
Citera
2022-07-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hva kan være viktigere enn AE...
th mene seg selv. Han er target og rammet gjennom drap på kona som ville skilles
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in