Från GMs facebook. Väldigt enkelt att söka sig fram till hans flashbackkonto på grund av de unika formuleringarna. På grund av 1.06 avstår jag från att länka.
Citat:
Min röst går i det här riksdagsvalet till Gustav Kasselstrand och Alternativ för Sverige. Kasselstrand och hans riksdagskandidater har här med stor tydlighet visat att de, olikt Åkesson och SD, har kompetens, mod, och visioner nog att på riktigt utmana de förhärskande värderingar och det maktkonsensus som fortsatt dominerar över politiken. Det som gjorts mot folket - med det fientliga demografiska omdanandet av Sverige, i stölden av dess politiska intressen, identitet, och framtida öde, och i tystandet av kritiska motröster under konsensuslögner och terrornormer - är inte något man kan kapitulera inför, söka acceptans hos, eller finna konsensus med, likt den väg SD nu ofrånkomligen valt, eller att för den delen här rättfärdiga den egna politiska fegheten med väljarkårens in absurdum, utan för den som faktiskt vill vinna och genomdriva ett riktigt ideologiskt alternativ till den nuvarande ordningen - d.v.s. en äkta motberättelse - finns inte annat än att rakryggat bekämpa och stå upp mot de rådande maktnormerna, konsensuslögnerna och dess mediala representanter i striden om folksjälen, med stöd i etablissemangets misslyckade samhällsbygge och dess eskalerande skadeverkningar och i de framgångar som redan går att se i USA, Ungern, Polen, Italien, och Tyskland med flera. Det är avslutningsvis min övertygelse att just Alternativ för Sverige - sett till dess synliga genomslag på sociala medier, i alternativmedia, och på torgmöten, tillsammans med opinionsmätningarnas dokumenterat kroniska underskattningar - här har en reell chans att överraska på valdagen, och då ge betydligt mer utdelning än ett större SD, som etablissemanget redan förberett sig på, och som Åkesson och hans ledarkrets ändå redan varit till god hjälp i att urvattna till gränsen av menlöshet, men där det förstås återstår att se om det i nuläget finns alerta och fria svenskar nog att bidra till att skriva faktisk politisk historia.