2022-07-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Visst kan jag skilja på pedofili och hebefili men tycker inte att hebefili är särskilt sunt heller vilket majoriteten i Sverige kan gå i god på eftersom gränsen går vid 15 år.

Varför försvarar du dem? Du presenterar orsaker som chattberoende, missbruk, nyfikenhet, hypersexualitet. Varför skulle övergrepp på barn vara acceptabelt bara för att en vuxen man lider av exempelvis missbruk eller att de är nyfikna.

Ge dig! och håll dig undan från barn
Jag försvarar absolut inte övergrepp mot barn. Du hävdade att alla uthängda gäddor är "peddo". Jag uppgav att jag tror det ligger andra grundorsaker än pedofili i botten.
Du bekräftar dock att du själv tillhör skaran av "Älska Dumpen, och älskar du de inte så är du PEDDO"...
Citera
2022-07-06, 23:29
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag försvarar absolut inte övergrepp mot barn. Du hävdade att alla uthängda gäddor är "peddo". Jag uppgav att jag tror det ligger andra grundorsaker än pedofili i botten.
Du bekräftar dock att du själv tillhör skaran av "Älska Dumpen, och älskar du de inte så är du PEDDO"...

Vad spelar det för roll om dom missbrukar eller är chattberoende? Har ju ingenting med saken att göra
Citera
2022-07-06, 23:31
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
I fallet Dumpen så finns det ju inte något baaaarn, så männen som hängs ut är ju per definition oskyldiga till det de anklagas för. Vidare så får de inte chansen att förklara sig och ställa frågor till den som anklagar, så det går ju inte att utreda omständigheterna. För att återknyta till ditt exempel med mördare så är det ju att anklaga någon för mord på en person som aldrig har funnits, alternativt fortfarande är vid liv, och sedan inte låta någon personen eller dess försvarare ifrågasätta det faktumet.

Like I said. You fail.

Skärp dig och ägna dina dagar åt något annat än 100tals inlägg dagligen om hur fina pedofiler är.
Citera
2022-07-06, 23:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Like I said. You fail.

Skärp dig och ägna dina dagar åt något annat än 100tals inlägg dagligen om hur fina pedofiler är.
Hur menar du med att jag skall skärpa mig? Ska jag lägga logiken på hyllan och börja använda reptilhjärnan istället?

Jag har inte sett några belägg för att de som hängs ut är pedofiler. Jag ser snuskgubbar som tänder på allt och alla, inklusive flickor i nedre tonåren. Jag hyser ingen särskild förkärlek för folk som tänder på tonårsflickor, utan inser bara att som människor så har de precis som alla andra rätt att slippa pöbelrättvisa. Om de begår brott så skall de givetvis åtalas och dömas som alla andra.
Citera
2022-07-06, 23:39
Medlem
snutans avatar
Citat:
Hur menar du med att jag skall skärpa mig? Ska jag lägga logiken på hyllan och börja använda reptilhjärnan istället?

Jag har inte sett några belägg för att de som hängs ut är pedofiler. Jag ser snuskgubbar som tänder på allt och alla, inklusive flickor i nedre tonåren. Jag hyser ingen särskild förkärlek för folk som tänder på tonårsflickor, utan inser bara att som människor så har de precis som alla andra rätt att slippa pöbelrättvisa. Om de begår brott så skall de givetvis åtalas och dömas som alla andra.

Så om du har en dotter på 13 bast så är du fine med att en 50+ vill våldta henne? Eller varför inte ta exemplen där gäddorna velat ha toddlers och 6-7 åringar?

Du tycker dom är helt oskyldiga, ok din logik är super och det är jag som har en reptilhjärna.
Citera
2022-07-06, 23:40
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Vad spelar det för roll om dom missbrukar eller är chattberoende? Har ju ingenting med saken att göra
Det beror väl på vad man är intresserad av. Om man är intresserad av vad som driver männen, så att man eventuellt kan förebygga beteendet, då kan den informationen naturligtvis vara högintressant.
Citera
2022-07-06, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ditt svar gör att det uppstår många frågor.

Vem är pedofil?
Vem avgör vem som är pedofil?
Varför skall en pedofil ha stryk?
Ska en pedofil stryk även om han eller hon är passiv och inte har begått något brott?

Beträffande min dotter så är hon några år äldre, men att hon (eller någon annan 13-åring) skulle ha kommit hem hand i hand med någon av de som har hängts ut när hon var 13 år var så osannolikt att man inte ens behöver tänka på saken. Hon har givetvis fått sin beskärda del av dickpics och liknande, och jag har till och med hjälpt till att trolla de som skickar sådana vid ett antal tillfällen. Det är ju inte direkt så att man blir överväldigad av social kompetens, och jag tycker mest synd om dem i och med att de ofta inte ens har förmågan att uttrycka ordentligt. Jag skulle vilja likna dem vid överkåta tonårspojkar i 50-åriga kroppar.

Jag tycker att incels har en alldeles för mörk världsbild, men de har sina poänger ibland. Om man ser ens skuggan av en poäng i vad incels säger så inser man att de som har hängts ut är fullständigt chanslösa på köttmarknaden.

Här av vi en som förstår lite i alla fall. Idag är det redigt svårt för killar att få ligga överhuvudtaget oavsett ålder. 14 eller 28 har de lika tufft, de är inte lättare eller svårare att få en snygg tjej i 25 års åldern än en snygg tjej i tonåren.

Att männen som hängs ut har förhållande sedan innan säger inget om deras möjligheter på köttmarknaden. Då det va innan sociala medier de träffade sina fruar, idag skulle de inte ha en chans på någon av det motsatta könet oavsett ålder.

Vad vill ja ja sagt med det ja säger? Att de som hängts ut i dumpen har inte en chans på någon oavsett ålder. Synnerligen inte en söt tjej i tonåren som har obegränsat med valmöjligheter mellan killar ifrån 15-50+ hon kan välja vem hon vill varför skulle hon ens vilja träffa någon av de som hängts ut i dumpen? Ja garvar sönder när ja tänker på de.
Citera
2022-07-06, 23:44
Medlem
Citat:
Det beror väl på vad man är intresserad av. Om man är intresserad av vad som driver männen, så att man eventuellt kan förebygga beteendet, då kan den informationen naturligtvis vara högintressant.

Vi vet redan vad som driver männen. De tänder på barn helt enkelt. Om ni tror att det beror på för mycket knark eller nyfikenhet är ni ute och cyklar.
Citera
2022-07-06, 23:46
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Så om du har en dotter på 13 bast så är du fine med att en 50+ vill våldta henne? Eller varför inte ta exemplen där gäddorna velat ha toddlers och 6-7 åringar?

Du tycker dom är helt oskyldiga, ok din logik är super och det är jag som har en reptilhjärna.
Jag hade en dotter på 13 år (hon är äldre nu), och jag ville naturligtvis inte att hon skulle råka ut för något. Varför skulle det innebära att jag accepterar pöbelrättvisa? Jag ser ingen som helst motsägelse här.

Jag vill mycket ogärna tillskriva mina motdebattörer diverse egenskaper. Att säga att du har en reptilhjärna är väl ganska säkert eftersom att alla har en sådan. Skillnaden är att vissa väljer att inte använda den.
Citera
2022-07-06, 23:50
Medlem
snutans avatar
Citat:
Jag hade en dotter på 13 år (hon är äldre nu), och jag ville naturligtvis inte att hon skulle råka ut för något. Varför skulle det innebära att jag accepterar pöbelrättvisa? Jag ser ingen som helst motsägelse här.

Jag vill mycket ogärna tillskriva mina motdebattörer diverse egenskaper. Att säga att du har en reptilhjärna är väl ganska säkert eftersom att alla har en sådan. Skillnaden är att vissa väljer att inte använda den.

Så om vi säger att en man varit på och åkt för att träffa din då 13åriga dotter hade du motsatt dig att han hängdes ut på nätet?
Du hade bara velat han skulle fortsätta gömma sig eller kanske till och med lyckas genomföra en våldtäkt på ett barn?
Citera
2022-07-06, 23:53
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag tror inte du är så ovetande än då, har du några andra intressen än och skriva i den här tråden?
Flashback är ett diskussion forum och jag kan lova dig att det inte är många som du kan få över på din sida genom diskussion.
Man väljer sina strider och har man inte tendenser till och va en gädda så väljer man inte den här striden.

Även om någon gädda väljer och avsluta sitt liv efter Sjöberg har konfronterat någon så är det bara en piss i Mississippi mot vad barn som blivit fångade av gäddor väljer och avsluta sitt liv.
Citera
2022-07-06, 23:58
Medlem
Citat:

Ditt tidigare inlägg visar vilken dubbelmoral du har. Du säger ju emot dig själv.
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Du har tidigare skrivet att du inte ser sex med "ungdomar" som ett problem. (Med ungdomar menar du barn som är könsmogna).

Så det är okej att 50+ gubbar har sex med barn men när det gäller dina egna barn så gillar du det inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in