2022-07-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, politiet vet nok, men mangler bevis.

Utenom penger, er en viktig del av GMs motiv oppmerksomheten gjerningen gir. GM liker, slik jeg ser det, å leke "katt og mus" med politiet.
En annen viktig del av motivet, er å bevise for seg selv, at hen har vilje og kapasitet til å gjennomføre.

Inspirasjonskilden er hentet fra litteraturens verden, nærmere bestemt Fjodor Dostojevskij.

https://www.minervanett.no/hvem-drepte-anne-elisabeth-hagen/193368

"Hustruen til en milliardær er forsvunnet. Politiet mistenker drap. En ikke bare kryptert, men kryptisk kommunikasjon avvises av etterforskerne som bevis på bortføring. I en slik situasjon er det ikke mulig å hindre spekulasjon."

... «Og hvem er den skyldige? Ektemannen? Det er alltid ektemannen, er det ikke?»

«Jo,» sa Harry og kjente tankene drifte. «Det er alltid ektemannen.» ...

"I mellomtiden kan alle som spekulerer, huske på at det i*Snømannen*til slutt ikke var ektemannen som var drapsmannen likevel."

Romanen "Forbrytelse og Straff":

https://www.minervanett.no/forbrytelse-og-straff/193349

"Fjodor Dostojevskij skriver skjellsettende om hva som skjer når politiet vet hvem morderen er, men mangler bevis – og om psykologien til en morder som vet han er avslørt."

"I romanen, som opprinnelig utkom i form av tolv månedlige bidrag i det russiske tidsskriftet*Russkij Vestnik, blir vi kjent med hovedpersonen og drapsmannen Rodion Romanovitsj Raskolnikov, som planlegger og gjennomfører et drap på en gammel kone for å tilrane seg hennes eiendeler."

"Raskolnikov vil derfor drepe for å bevise sin genialitet på linje med historiens helter. Selv om tyveriet handler om penger, handler det vel så mye om å bevise for seg selv at han er kapabel til å gjøre det. Det eneste som står i veien for storhet er å rettferdiggjøre handlingen for seg selv før – og etter."
Veldig interessant! Dette er kanskje litt OT, men: På nettsiden til Costa del crime, står det et referat fra Steve Jobs om akkurat det samme. Om de få prosentene som tenker annerledes, de innovative, de annerledestenkende, de som ikke passer inn og har så store tanker om seg selv, at de ikke kan straffes. Det var jo noen her som mente at katiskaleaks.com og Costa del crime hadde samme opprinnelse.

Apropos bøker, så blir drapsgåten i Jørn Lier Horsts siste bok « Grenseløs» løst av et nettsamfunn tilsvarende Flashback.
Citera
2022-07-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Sandemose snakker visst for dere alle, han tror tydeligvis han har kontroll på alle deltagerne her inne, og at alle mener Troverdig er en idiot som kaster ut upålitelige påstander om TH og hans rolle i dette dramaet. Han hinter også om at han kjenner saken fra innsiden, og at han derfor vet hvorfor jeg argumenterer som jeg gjør. Virker rimelig desperat på meg, jeg må ha trigget en svært sårbar nerve hos vedkommende.
Vel, jeg kjenner jo også saken fra innsiden, og jeg vet også hvorfor Sandemose argumenterer som han gjør. Problemet er at det eneste han har å komme med er hans eget idiotiske uttrykk «idiotiet». Barnslig og tilbakestående retorikk, som plasserer han der han hører hjemme, blant de meningsløse. Han gjør stor skam på navnet til en av vår aller største forfattere, så jeg foreslår at vi heretter kaller han for «Meningsløs» her på forumet.
Meningsløs sin beskrivelse av TH som lett naiv og aldrende stemmer overhodet ikke, og det vet han godt, det er kun et forsøk på forsvar for TH fra hans side. TH var inntil nå i meget god form, og han er i tillegg manipulerende, voldelig og maktsyk med gjennomføringsevne. Det å skylde på politiet er også total skivebom, de har hele tiden utført jobben sin på beste måte, men TH og familien vil av ukjente årsaker ikke samarbeide med dem for å løse saken. De legger istedenfor hindringer i veien for å trenere etterforskningen å lede den på feil spor. Kall meg gjerne upålitelig, det svekker overhodet ikke min troverdighet, tvert i mot vet jeg da hvor i systemet dere hører hjemme😇

Upålitelig går rundt grøten.

Kanskje fordi han ikke kan lese eller tenke klart.

Derfor tar jeg det nå i tur og orden i noen innlegg, fremover.

Upålitelig sier at TH i flere år har fått folk til å holde kjeft om hvordan han planla, utførte eller bestilte (her har ikke Upålitelig bestemt seg) for drap eller kidnapping (her har heller ikke Upålitelig bestemt seg, enda han kjenner saken fra innsiden).

Det eneste Upålitelig skriver er at:

«Dette er personer TH har full kontroll på både fysisk, psykisk og økonomisk.»

Jeg spurte Upålitelig hvordan TH har fått til dette.

Det svarer ikke Upålitelig på.

I stedet bruker han bare andre adjektiver om TH; manipulerende, voldelig og maktsyk.

Det er faktisk et ganske dårlig svar.

Jeg lurer på, rent faktisk, hvordan dette har foregått?

• Har han gitt dem så mye penger at de har valgt å vitne falsk?

• Har han truet med å drepe dem?

Jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvordan en så enkel og dum person som TH (jeg vet Upålitelig tenker han er smart, men les forhørene med TH og døm selv; er TH en fyr som er i stand til å få flere mennesker til å juge, holde kjeft og til og med begå kriminelle handlinger?), kan ha iverksatt og vedlikeholdt et slikt maktspill.

Jeg ber egentlig bare Upålitelig om å gi oss litt innside-informasjon om hvordan dette har foregått.

Ikke flere adjektiver, please.

PS. Hva mener du med fysisk kontroll?
Citera
2022-07-06, 18:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Var også mailen GM sendte, programmert ? Nei, 0,03 meldingen ble oppfattet som en 0,003 melding dvs. Jeg sender monero inne syv dager. Som da var et løfte om utbetaling.

Mailen var selvsagt skrevet av en person. BTC-plottet var etter all sannsynlighet gjennomskuet, og
GM, som selv hadde vært i kontakt med politiet siden ugjerningen, hadde skjønt såpass.

Forøvrig er en BTC-transaksjon med en hel desimals feil (dvs. et ti ganger så høyt beløp som angitt)
ikke en lovnad om noe som helst. Dette visste selvsagt politiet, og "feilen" ble nokså sikkert gjort for
å teste "motparten". Smart gjort av politiet. Ikke så veldig smart gjort av GM å svare på feil beløp.

Kommunikasjon og logikk er tydeligvis ikke GMs sterkeste side. Tipper han sitter og beskuer
sitt eget verk nå, og tenker på alt han har gjort feil, og hvor fatale disse feilene vil vise seg å være.
For der han hadde kun én sjanse når startskuddet først var avfyrt, har politiet langt bedre tid og
rom for refleksjon. Et drap kan aldri bli ugjort, og forsøk på dekke over en slik handling har sine
nødvendige begrensninger.
Citera
2022-07-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
TT klager på meningsløse innlegg fra seriøse brukere her inne, men lar være å nevne de xantall spam postene fra poirot,zzz,stoltenberg ect. disse har flere tusen meningsløse innlegg her...

Sandmose også, en av første postene hans var at det var ikke noe vits med dusør, de pengene kunne heller TH bruke og saksøke politiet.. har nesten ikke ord er så bekmørt

Hvis TH fortsatt har testosteron igjen når idiotiet frafaller siktelsen mot ham, kommer dette til å bli Norgeshistoriens største erstatningssak.
Citera
2022-07-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hvis TH fortsatt har testosteron igjen når idiotiet frafaller siktelsen mot ham, kommer dette til å bli Norgeshistoriens største erstatningssak.

Neppe, da må han dokumentere tapt arbeidsfortjeneste.
Citera
2022-07-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Neppe, da må han dokumentere tapt arbeidsfortjeneste.

Sitat:

Hvis du har vært siktet i en straffesak som ender med henleggelse eller frifinnelse, har du rett til erstatning fra staten for økonomisk tap og ikke-økonomiske belastninger strafforfølgningen har påført deg.
Citera
2022-07-06, 19:25
Medlem
Citat:
Sitat:

Hvis du har vært siktet i en straffesak som ender med henleggelse eller frifinnelse, har du rett til erstatning fra staten for økonomisk tap og ikke-økonomiske belastninger strafforfølgningen har påført deg.

Riktig, og TH er lønnsmottager så da må han dokumentere tapt arbeidsfortjeneste.

Helt standard prosedyre.
Citera
2022-07-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Riktig, og TH er lønnsmottager så da må han dokumentere tapt arbeidsfortjeneste.

Helt standard prosedyre.

Hvor mye tror du TH vil kreve?
Citera
2022-07-06, 19:35
Medlem
Tror nok all villedningen snarere vil være straffeskjerpende og aktualisere spørsmålet om erstatning.
GM bør betale på en eller annen måte for den aktive villedningen som har belastet etterforskningen.
Citera
2022-07-06, 19:43
Medlem
Citat:
Upålitelig går rundt grøten.

Kanskje fordi han ikke kan lese eller tenke klart.

Derfor tar jeg det nå i tur og orden i noen innlegg, fremover.

Upålitelig sier at TH i flere år har fått folk til å holde kjeft om hvordan han planla, utførte eller bestilte (her har ikke Upålitelig bestemt seg) for drap eller kidnapping (her har heller ikke Upålitelig bestemt seg, enda han kjenner saken fra innsiden).

Det eneste Upålitelig skriver er at:

«Dette er personer TH har full kontroll på både fysisk, psykisk og økonomisk.»

Jeg spurte Upålitelig hvordan TH har fått til dette.

Det svarer ikke Upålitelig på.

I stedet bruker han bare andre adjektiver om TH; manipulerende, voldelig og maktsyk.

Det er faktisk et ganske dårlig svar.

Jeg lurer på, rent faktisk, hvordan dette har foregått?

• Har han gitt dem så mye penger at de har valgt å vitne falsk?

• Har han truet med å drepe dem?

Jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvordan en så enkel og dum person som TH (jeg vet Upålitelig tenker han er smart, men les forhørene med TH og døm selv; er TH en fyr som er i stand til å få flere mennesker til å juge, holde kjeft og til og med begå kriminelle handlinger?), kan ha iverksatt og vedlikeholdt et slikt maktspill.

Jeg ber egentlig bare Upålitelig om å gi oss litt innside-informasjon om hvordan dette har foregått.

Ikke flere adjektiver, please.

PS. Hva mener du med fysisk kontroll?

Fysisk kontroll er blant annet trusler om å påføre en person fysisk skade hvis han eller hun ikke gjør som vedkommende ønsker. Dette har TH god erfaring med, men Meningsløs vil selvsagt påstå at dette er påstander som ikke holder vann. Vel, han om det, jeg sitter inne med info som bekrefter noe annet.
Citera
2022-07-06, 19:48
Medlem
Citat:
Hvor mye tror du TH vil kreve?

Langt mindre enn alle de som har vært uskyldig dømt og sonet i 21 år.

Til og med barn skjønner at det ville ha vært helt feil om TH skulle fått mer i erstatning og oppreisning enn de som har blitt feildømt til 21 års fengsel.
Citera
2022-07-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvordan i all verden skulle han kunne gjøre det om AEH som politiet tror døde under kidnappingen ?

Artig påstand, i all sin gru.

Hvordan kunne kidnapperne vite om politiet skjønte det allerede kvelden 31.10.2018? Politiet så ikke, fant ikke, noe lik, og åstedsgranskere var det knapt i SV4 den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in