Citat:
Ursprungligen postat av
HalvHerr
Är i samma sits, hur lång tid bör det gå för att man ska bli ren från 16mg alprazolam (på sticka), förutsatt att man vid urinprov hydrerar väldigt mycket och lämnar sitt 3:e/4:e urin (ej morgonurin)?
Är lite orolig utifall provet görs med ett salivtest, där hoppar ju gränsvärdet ner från 300 till 50. Någon som sitter på erfarenhet får gärna belysa.
Halveringstiden på alprazolam är 12 timmar. Det tar alltså tolv timmar för 1mg att bli 0,5 mg. Sedan 12 till för 0,5 att bli 0,25. Osv. Bara att räkna; hur många milligram har du tagit, när började du och när tog du den sista?
Varit i samma sist också nyligen personligen, ska lämna prov inför LARO-behandling och får inte vara positiv på benso osv men har fått skjuta på provet 4-5 veckor eftersom jag varit så glad i att käka blåbär. Men nu har jag varit ren cirka 10-12 dagar. Sist åt jag ca. 10 tabletter fördelat på 2 dygn. Min polare tyckte jag skulle vänta minst en vecka innan jag lämnade prov, så det har jag gjort nu. Nu är det väl bara H i kroppen, hoppas jag..