2022-07-06, 16:43
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ovanligt detaljerat vittnesmål, kunden var känd;
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/kassoren-simon-asplin-om-ranet-i-samband-med-skottlossningen-i-hudiksvall
Citera
2022-07-06, 17:48
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoplahoola
Vem är den ökända Erik**on? Menar du Nikla*?

Tippar snarare på ett icke svenskt namn tyvärr
Exempel på random namn: Ali, Ahmed, Muhammed och/eller kanske tom Omar!
Citera
2022-07-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Tippar snarare på ett icke svenskt namn tyvärr
Exempel på random namn: Ali, Ahmed, Muhammed och/eller kanske tom Omar!
Nix. Gissar på lokalt fyllo. Gurra, lelle, perra. Flera dagars fylla och det slår slint.
Alternativt en dubbeldiagos. De är oförutsägbara.
Citera
2022-07-06, 18:10
Medlem
Intressant i händelsen är verkanselden (på öppen gata). Det sker inte ens när polisens tjänstebilar vänds uppochner och sätts i brand. Typ. Så all heder till denne polis som använde sitt tjänstevapen till det som det är avsett för. Hen kommer få ett helvete nu.
Citera
2022-07-06, 18:14
Medlem
Ska höra runt med respektive kontakter från farbror blå, Guldsmeden och sjukhuset. Säkert nån av dom gamla avdankade pundarna som brukar hänga vid Hemköp och Guldsmeden.
Citera
2022-07-06, 18:15
Medlem
WaffeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Nix. Gissar på lokalt fyllo. Gurra, lelle, perra. Flera dagars fylla och det slår slint.
Alternativt en dubbeldiagos. De är oförutsägbara.

Enligt en anhörig som befann sig på gågatan när det hände ska det ha varit en man med utländskt utseende.
Mannen gjorde tydligen utfall med kniv mot polis, som svarade med en salva i benet...
Citera
2022-07-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaffeMannen
Enligt en anhörig som befann sig på gågatan när det hände ska det ha varit en man med utländskt utseende.
Mannen gjorde tydligen utfall med kniv mot polis, som svarade med en salva i benet...
Ok. En utlänning som stank alkohol. Ovanligt
Citera
2022-07-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Om en person går in i butik och hotar med kniv borde polis ha rätt till att avlägsna ett skott i pannan

Är det verkligen bra att poliser i stundens hetta skall utgöra åklagare, domare och bödel?

Inte heller får den anklagade chansen att försvara sig och lämna en förklaring till varför han hade en kniv i handen. Kanske skulle han överta någon annans nödvärnsrätt? Kankse var han psykotiskt så att han inte rimligen kan staffas för sina handlingar.
Citera
2022-07-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny-JanObama
Är det verkligen bra att poliser i stundens hetta skall utgöra åklagare, domare och bödel?

Inte heller får den anklagade chansen att försvara sig och lämna en förklaring till varför han hade en kniv i handen. Kanske skulle han överta någon annans nödvärnsrätt? Kankse var han psykotiskt så att han inte rimligen kan staffas för sina handlingar.
Absolut inte? Verkanseld i benet är så oerhört effektiv konsekvens av att gapa runt på stan och bete sig illa. "En förklaring till varför hen hade en kniv i handen?" På riktigt? Borde polisen bjudit honom på en kramkudde och kurator? Så får vi andra huka oss när galningar rusar runt med olika tillhyggen , och några av oss får betala för att nån låglivvarelse måste behandlas med hänsyn och respekt?
Aldrig
Citera
2022-07-06, 19:23
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny-JanObama

Ahh på riktigt?
Har du tagit dubbel dos ikväll? Du borde veta att dubbelt intag av piller inte hjälper på sikt.

Ska den sk anklagade få en chans att förklara sig?
Är det som du tror rättegång direkt på plats?

Vafaan? Babben hotar oskyldiga och fortsätter att hota polisen.
Bra jobbat att ge han ett skott som borde lära honom och hans babbekompisar att:
Kom inte hit o spela tuffa. Vi skjuter er!!!
Citera
2022-07-06, 19:26
Medlem
Om en polis skjuter verkanseld mot mig, skjuter mig i benet, så är det för att jag, på ett eller annat sätt hotat människors liv och hälsa. Då ska jag skjutas med verkanseld. Pronto.
Alternativt så får jag gå runt i min psykos eller vad det nu är, och skada andra oskyldiga människor? Lätt val enligt min åsikt.
Stackars polis som sagt
Citera
2022-07-06, 21:44
Medlem
Polisen drar vapen och skjuter endast mot vita svenskar som "uppträder aggressivt".
Sätter min andra krona på att det är så även i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in