2022-07-06, 15:36
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag känner en som vaccinerat sig och en som bara testat sig samt att huvudperson i en podcast jag brukade se har vaccinerat sig med alla doser.
Alla tre är sjuka, två av tre har testat sig och hävdar att dom har covid fast smittspridningen brukar upphöra under högsommaren.. Men tydligen inte i år.

Man har inte hunnit studera långsiktiga bieffekter än så jag undviker att vara så övertygad som dig.
Nu gör du det klassiska misstaget att blanda ihop sak och person.
Det är inte JAG som står bakom den fakta jag refererar till, och det är inte JAG som är övertygad.

Jag redovisar vad tillgänglig fakta, data och information säger.
2022-07-06, 15:49
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nu gör du det klassiska misstaget att blanda ihop sak och person.
Det är inte JAG som står bakom den fakta jag refererar till, och det är inte JAG som är övertygad.

Jag redovisar vad tillgänglig fakta, data och information säger.

Socialstyrelsens hemsida visar ett diagram som säger att kurvan för inlagda går uppåt nu i Juli för första gången sen pandemin startade.

Klart att man måste ta all info med nypa salt.

Men när tre människor i ens "närhet" får covid samtidigt så är det anmärkningsvärt och när Socialstyrelsens diagramm bekräftar ökad spridning så kan jag lita på det.
2022-07-06, 15:49
Medlem
FolieKockens avatar
Citat:
Det är ingen som TVINGAT Pfizer att släppa några "studier". Ingen har tvingat Pfizer att göra någonting öht. Pfizer har givit all dokumentation till FDA i samma sekund som man ansökte om Emergency Use Authorisation.

Och den här gången blev magkänslan helt fel då? Det tvingas man konstatera eftersom du verkar gå runt med vanföreställningen att något inte gått rätt till - och dessutom fått för dig att Pfizer försökt dölja något som man sedan blivit "tvingad" att publicera. Det är ju bara rena påhitt. Du borde i princip sluta lyssna på personer som far med osanning och hittar på, så slipper din magkänsla leda dig i fördärv.

Snälla håll dig uppdaterad och kolla upp innan du hävdar att någon säger någon osanning.
Jag uttalar mig sparsamt och korrekt när det kommer till alternativa nyheter. Pfizer försökte hålla deras forskning i sekretess i 50 års tid. Detta är officiell information. Pågrund av ifrågasättande och rättsliga frågor så godkändes detta inte och efter en period så släpptes dokumenten för publik åskådan.
2022-07-06, 15:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FolieKocken
Snälla håll dig uppdaterad och kolla upp innan du hävdar att någon säger någon osanning.
Jag uttalar mig sparsamt och korrekt när det kommer till alternativa nyheter. Pfizer försökte hålla deras forskning i sekretess i 50 års tid. Detta är officiell information. Pågrund av ifrågasättande och rättsliga frågor så godkändes detta inte och efter en period så släpptes dokumenten för publik åskådan.
Nej, Pfizer har inte försökt hemlighålla eller sekretessbelägga någon information. Du är så felinformerad och blåst att det är synd om dig, antivaxxar-patrask. Antagligen har du läst dessa påståenden på någon antivaxxin-grupps hemsida eller någon annan desinformationssite.

Här är domslutet (Pfizer är inte ens inblandade eftersom de överlämnat dokumentationen i samma ögonblick då de ansökte om EUA):

Citat:
PUBLIC HEALTH AND MEDICAL PROFESSIONALS FOR TRANSPARENCY,
Plaintiff,
v. No. 4:21-cv-1058-P
FOOD AND DRUG ADMINISTRATION,

https://www.fdanews.com/ext/resources/files/2022/01-07-22-PittmanFOIAOrder.pdf?1641590012

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...
Senast redigerad av korrektamund0 2022-07-06 kl. 15:57.
2022-07-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Socialstyrelsens hemsida visar ett diagram som säger att kurvan för inlagda går uppåt nu i Juli för första gången sen pandemin startade.

Klart att man måste ta all info med nypa salt.

Men när tre människor i ens "närhet" får covid samtidigt så är det anmärkningsvärt och när Socialstyrelsens diagramm bekräftar ökad spridning så kan jag lita på det.

Tre människor i din närhet, anmärkningsvärt?
Om en har det så är det väl inte anmärkningsvärt att två till i din närhet får det? Kallas smitta

För de som arbetar i vården har det hela tiden varit någon/några som haft det och hållit det i rullning.
2022-07-06, 16:42
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tre människor i din närhet, anmärkningsvärt?
Om en har det så är det väl inte anmärkningsvärt att två till i din närhet får det? Kallas smitta

För de som arbetar i vården har det hela tiden varit någon/några som haft det och hållit det i rullning.

De tre personerna är inte ens i samma stad, och den tredje är inte ens i Sverige.. Men alla tre är sjuka samtidigt.

Dom har en sak gemensamt vilket är att dom har testat eller vaccinerat sig.
2022-07-06, 16:50
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag lägger mig inte i debatten om vaccinet eller biverkningar, men kan meddela att vår Yellow Card-rapportering i snart ett år varit föremål för misstänkta angrepp där samma personer alternativt hushåll rapporterat ett stort antal biverkningar. Det finns exempel på tillfällen där tusentals biverkningar rapporterats från en och samma IP-adress. Notera att dessa biverkningar inte finns med i vår officiella statistik, jag nämner saken för att belysa att det uppenbart finns en rörelse som avsiktligen vill manipulera statistiken.

Rapporteringarna följer i stort sett alltid samma mönster där ett hundratal olika typer av biverkningar används. Detta mönster har sedan identifierats i andra sammanhang och de är därför markerade som misstänkt felaktigt rapporterade, men i de fall de rapporterats via en VPN-uppkoppling får vi inte ta bort dem eftersom vi inte kan bevisa att de gjorts av samma person och i syfte att manipulera statistiken.

https://coronavirus-yellowcard.mhra.gov.uk/

I min enfald så trodde jag att det du länkade skulle styrka ditt påstående om förfalskade rapporter. Men det var tydligen bara Yellow Cards hemsida. Skulle också vara intressant om du kunde informera om hur stor procent som misstänks vara förfalskade.

Vet inte hur det är med Yellow Card. Men jag vet att det är ett "federal crime" i USA att skicka in falska rapporter till VAERS. Så jag tvivlar på att det är särskilt många som är villiga att ta risken i det systemet.

Med det sagt så är detta knappast ett problem. Forskare jobbar med brusiga datakällor i många olika sammanhang. Man kan göra opinionsundersökningar trots att 75% dom tillfrågade inte svarar och hälften av dom som svarar ljuger.

Om man ska bedöma skadeverkningar av vaxxet så får man väl helt enkelt sortera bort rapporter som följer det mönster du beskriver. Dvs sådana som kan misstänkas vara okynnesrapportering. Och att falska rapporter kan förekomma är inte en giltig ursäkt till att kasta ut bebisen med badvattnet.

Betydligt allvarligare skulle jag i så fall säga är att många forskare har rapporterat vittnar om att biverkningsrapporter specifikt om covid periodvis verkar försvinna ur VAERS. Här är ett exempel:
"CDC Caught Deleting 6,000 COVID Vaccine Deaths From VAERS Website, Report Says"
https://www.christianitydaily.com/articles/12678/20210723/cdc-caught-deleting-6-000-covid-vaccine-deaths-from-vaers-website-report-says.htm

Här kan man ju verkligen snacka om bedrägeri.
2022-07-06, 16:53
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Nej, så är det inte alls. Risken att drabbas av någon allvarlig biverkning är extremt liten. Den är faktiskt så liten att den är MINDRE än risken för att drabbas av en allvarlig komplikation orsakad av COVID-19.

Eftersom "vaccinet" inte skyddar mot smitta, vad spelar det för roll?
Risken att drabbas av en allvarlig komplikation från viruset är extremt liten.

Låter mest som man tar dubbla risker eftersom alla vaxxister ändå får covid.

Sen att du jobbar inom läkemedelsindustrin säger ju en hel del, annars hade du aldrig hållt på och kriga och smutskasta andra som du gör. Jävla patrask är du själv.
2022-07-06, 17:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Eftersom "vaccinet" inte skyddar mot smitta, vad spelar det för roll?
Risken att drabbas av en allvarlig komplikation från viruset är extremt liten.

Låter mest som man tar dubbla risker eftersom alla vaxxister ändå får covid.

Sen att du jobbar inom läkemedelsindustrin säger ju en hel del, annars hade du aldrig hållt på och kriga och smutskasta andra som du gör. Jävla patrask är du själv.
Nej, jag jobbar inte inom läkemedelsindustrin, åtminstone inte åt något läkemedelsbolag. Jag kallar det "läkemedelsbranschen". I själva verket skulle jag säga att jag är läkemedelsbolagens absolut värsta mardröm och motståndare.

Det är väldigt vad ni blir upprörda när ni får fakta och korrekt information upptryckt under näsan så era fantasier och illusioner krossas. Du får naturligtvis kalla det "smutskastning" eller vad du vill, vi andra med utbildning kallar det 'fakta'.

Ingen har påstått att risken att drabbas av "komplikation från viruset" (åtminstone inte jag eller något av de dokument jag refererar till) skulle vara hög. Anledningen till att vaccinet fortfarande används är att risken för biverkningar är ÄNNU mindre än risken att drabbas av "komplikation från viruset".

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00224-3/fulltext
2022-07-06, 17:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
I min enfald så trodde jag att det du länkade skulle styrka ditt påstående om förfalskade rapporter. Men det var tydligen bara Yellow Cards hemsida. Skulle också vara intressant om du kunde informera om hur stor procent som misstänks vara förfalskade.

Vet inte hur det är med Yellow Card. Men jag vet att det är ett "federal crime" i USA att skicka in falska rapporter till VAERS. Så jag tvivlar på att det är särskilt många som är villiga att ta risken i det systemet.

Med det sagt så är detta knappast ett problem. Forskare jobbar med brusiga datakällor i många olika sammanhang. Man kan göra opinionsundersökningar trots att 75% dom tillfrågade inte svarar och hälften av dom som svarar ljuger.

Om man ska bedöma skadeverkningar av vaxxet så får man väl helt enkelt sortera bort rapporter som följer det mönster du beskriver. Dvs sådana som kan misstänkas vara okynnesrapportering. Och att falska rapporter kan förekomma är inte en giltig ursäkt till att kasta ut bebisen med badvattnet.

Betydligt allvarligare skulle jag i så fall säga är att många forskare har rapporterat vittnar om att biverkningsrapporter specifikt om covid periodvis verkar försvinna ur VAERS. Här är ett exempel:
"CDC Caught Deleting 6,000 COVID Vaccine Deaths From VAERS Website, Report Says"
https://www.christianitydaily.com/articles/12678/20210723/cdc-caught-deleting-6-000-covid-vaccine-deaths-from-vaers-website-report-says.htm

Här kan man ju verkligen snacka om bedrägeri.
Av de biverkningar som redovisas i våra officiella rapporter finns inga av de biverkningar med som kommer från samma IP-adress eller där man misstänker att det rör sig om fusk. Dessa följs upp av vår Vigilance and Risk Management of Medicines Division som kontaktar den som rapporterat för att avföra misstankarna om försök till manipulation innan de tas bort (de kommer dock inte med i officiella rapporter förrän det bekräftats att rapporten är korrekt) alternativt bekräftas vara giltiga rapporter, så svaret på din fråga är att 0% av de biverkningarna finns med i officiella rapporter.

Jag nämnde att det förekommer försök att manipulera, så vitt vi vet har inga försök lyckats, i synnerhet inte de rapporter som gjorts under namn som "Stupid Idiot", "Homer Simpson" och liknande (vilket är ett betydande antal) .
2022-07-06, 17:50
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Av de biverkningar som redovisas i våra officiella rapporter finns inga av de biverkningar med som kommer från samma IP-adress eller där man misstänker att det rör sig om fusk. Dessa följs upp av vår Vigilance and Risk Management of Medicines Division som kontaktar den som rapporterat för att avföra misstankarna om försök till manipulation innan de tas bort (de kommer dock inte med i officiella rapporter förrän det bekräftats att rapporten är korrekt) alternativt bekräftas vara giltiga rapporter, så svaret på din fråga är att 0% av de biverkningarna finns med i officiella rapporter.

Jag nämnde att det förekommer försök att manipulera, så vitt vi vet har inga försök lyckats, i synnerhet inte de rapporter som gjorts under namn som "Stupid Idiot", "Homer Simpson" och liknande (vilket är ett betydande antal) .

Okej, bra att veta. Tack för svaret.

Eftersom du säger att du jobbar med Yellow Card så kanske jag kan få fråga: Finns det någon publikt tillgänglig databas för Yellow Card på nätet, likt OpenVAERS? Eller tillgängliggör ni någon statistik om rapporterade covid-vaxx biverkningar på annat sätt?
2022-07-06, 18:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Okej, bra att veta. Tack för svaret.

Eftersom du säger att du jobbar med Yellow Card så kanske jag kan få fråga: Finns det någon publikt tillgänglig databas för Yellow Card på nätet, likt OpenVAERS? Eller tillgängliggör ni någon statistik om rapporterade covid-vaxx biverkningar på annat sätt?
Jag jobbar inte med Yellow Card direkt, det är bara en del av det statistikunderlag som vi sammanställer.

Det finns ingen databas som är offentlig, däremot publiceras rapporter veckovis där alla uppgifter samlats fördelat på respektive vaccin.

Pfizer:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1085522/COVID-19_Pfizer-BioNTech_Vaccine_Analysis_Print_DLP_15.06.2022.pdf

AstraZeneca:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1085523/COVID-19_AstraZeneca_Vaccine_Analysis_Print_DLP_15.06.20 22.pdf

Moderna:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1085524/COVID-19_Moderna_Vaccine_Analysis_Print_DLP_15.06.2022.p df

Ospecificerade:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1085525/COVID-19_Brand_Unspecified_Vaccine_Analysis_Print_DLP_15 .06.2022.pdf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in