Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Jag lägger mig inte i debatten om vaccinet eller biverkningar, men kan meddela att vår Yellow Card-rapportering i snart ett år varit föremål för misstänkta angrepp där samma personer alternativt hushåll rapporterat ett stort antal biverkningar. Det finns exempel på tillfällen där tusentals biverkningar rapporterats från en och samma IP-adress. Notera att dessa biverkningar inte finns med i vår officiella statistik, jag nämner saken för att belysa att det uppenbart finns en rörelse som avsiktligen vill manipulera statistiken.
Rapporteringarna följer i stort sett alltid samma mönster där ett hundratal olika typer av biverkningar används. Detta mönster har sedan identifierats i andra sammanhang och de är därför markerade som misstänkt felaktigt rapporterade, men i de fall de rapporterats via en VPN-uppkoppling får vi inte ta bort dem eftersom vi inte kan bevisa att de gjorts av samma person och i syfte att manipulera statistiken.
https://coronavirus-yellowcard.mhra.gov.uk/
I min enfald så trodde jag att det du länkade skulle styrka ditt påstående om förfalskade rapporter. Men det var tydligen bara Yellow Cards hemsida. Skulle också vara intressant om du kunde informera om hur stor procent som misstänks vara förfalskade.
Vet inte hur det är med Yellow Card. Men jag vet att det är ett "federal crime" i USA att skicka in falska rapporter till VAERS. Så jag tvivlar på att det är särskilt många som är villiga att ta risken i det systemet.
Med det sagt så är detta knappast ett problem. Forskare jobbar med brusiga datakällor i många olika sammanhang. Man kan göra opinionsundersökningar trots att 75% dom tillfrågade inte svarar och hälften av dom som svarar ljuger.
Om man ska bedöma skadeverkningar av vaxxet så får man väl helt enkelt sortera bort rapporter som följer det mönster du beskriver. Dvs sådana som kan misstänkas vara okynnesrapportering. Och att falska rapporter kan förekomma är inte en giltig ursäkt till att kasta ut bebisen med badvattnet.
Betydligt allvarligare skulle jag i så fall säga är att många forskare har rapporterat vittnar om att biverkningsrapporter specifikt om covid periodvis verkar försvinna ur VAERS. Här är ett exempel:
"CDC Caught Deleting 6,000 COVID Vaccine Deaths From VAERS Website, Report Says"
https://www.christianitydaily.com/articles/12678/20210723/cdc-caught-deleting-6-000-covid-vaccine-deaths-from-vaers-website-report-says.htm
Här kan man ju verkligen snacka om bedrägeri.