2022-07-06, 16:29
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Om snake island var så ointressant som du har fått information om (sigh), hur kommer det sig att man offrade allt och lite till till att försvara och befästa den?

Du har inte ens läst mitt inlägg. Jag skrev att tilbakadragandet var strategiskt till sin natur, och ett sätt att faktiskt underlätta för Ukrainas spannmålstransporter så att världen slipper svälta.
Citera
2022-07-06, 16:31
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Klart hon är en hjälte!

Hon offrade ju sitt liv i kampen mot de ryzzka stäppmongolerna.

Enligt uppgifter lyckades hon dessutom ta död på minst en officerare med lite högre grad.

Och förutom att öka stridsmoralen bland de stridande Ukrainarna lyckades hon med allting annat också.

Om inte ryzz-jävlarna förde ett invasionskrig med helt vansinniga bombningar och artilleribeskjutningar skulle hon naturligtvis fortfarande vara vid liv.

Men hon var väl nazist förstås, och dumfittan Putin har ju lovat att ”avnazifiera” hela Ukraina.

Hon är totalt oviktig i ett större sammanhang och att framålla denna Instagram-bimbo var ju bara en del av NATO-propagandan.
Citera
2022-07-06, 16:33
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Självklart var det på det viset, lika självklart som Röda Arméns skenmanöver mot Kyiv, och den med avsikt parkerade sexmilakolonnen norr om Kyiv…

Ukraina försökte väl också att flygbomba Moskva den 23/2 men heroiska MIG-15 piloter hann att skuta ner de Ukrainska attackplanen innan de nådde målet?

Du menar att det inte är militärstrategiskt korrekt att skära av västra Ukrainas möjligheter att förflytta trupper mot Donbass i början av offensiven? Hur motiverar du detta?
Citera
2022-07-06, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nazidiov
Antiryska sanktioner drabbar vanliga tyskar
600 hyresgäster måste tvätta sig enligt schemat: "Det var bara så illa efter andra världskriget"
https://www.bild.de/regional/dresden/dresden-aktuell/zu-hohe-energiekosten-vermieter-dreht-warmwasser-ab-80596422.bild.html

Vem nästa? svenskar?

Dom har ju åtminstone rinnande vatten.

100 miljoner ryzzar skulle pissa på sig av upphetsning om bajs-Putin satsade lite av sina oligark-miljarder på att skapa normal väst-standard utanför Moskva och St Petersburg.

Men nu får de ju handgå för att fixa vatten, det allra nödvändigaste för att kunna hålla sig ren och laga mat.

För normalryzzen skulle ett tvättschema vara höjden av lyx!
Citera
2022-07-06, 16:36
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du har inte ens läst mitt inlägg. Jag skrev att tilbakadragandet var strategiskt till sin natur, och ett sätt att faktiskt underlätta för Ukrainas spannmålstransporter så att världen slipper svälta.
Självklart har jag inte läst det nej. Varför i hela fridens namn skulle jag göra det? Ok, att jag som alla andra har gjort mina misstag i livet, men jag har åtminstone tagit lärdom från dem, så min sekreterare fixade ett utdrag utav vad du egentligen villa ha sagt. Det tomma pm't jag fick fick mig till att undra om någon drev med mig, men sedan såg jag att det var undertecknat med ditt nick, så då var jag helt enkelt bara vänlig att svara på ett CIA-vis. Vi vill ju inte att du skall känna dig förbisedd på något sätt
Citera
2022-07-06, 16:37
Medlem
Ytterligare ett rekordförsök i grenen Skjuta höjd med kanontorn:

https://twitter.com/golub/status/1544678820225089539?s=21&t=ykIUmXNVdCenysvsXPnbdg
Citera
2022-07-06, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Hon är totalt oviktig i ett större sammanhang och att framålla denna Instagram-bimbo var ju bara en del av NATO-propagandan.

De enda som är oviktiga i ett större sammanhang är de nazist-ryzzar som bränns levande till döds i sina piss-stridsvagnar av rysk modell.

Varje enskild människa som offrar livet för att försvåra ryzzarnas angrepp är hjältar - och superviktiga i det större sammanhanget.

Och hon var med all säkerhet betydligt bättre än dig på att strida och skjuta.

Du fick väl frisedel? Eller tillhör de som inte ens blev kallade och slapp förnedras vid mönstringen?

Finns ingen som skulle vilja ha med i en stridande enhet. Det är ett som är säkert!
Senast redigerad av Invektiv72 2022-07-06 kl. 16:41.
Citera
2022-07-06, 16:41
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Luhansk och Donetsk tillhör Ukraina. På samma sätt som det hårt bombade Tjetjenien tillhör Ryssland.

Luhansk och Donetsk har bombats under 8 år uav Ukraina. Ukraina har blockerat vägarna, försökt strypa, el, gas och alla tillgångar. De har behandlats som två fiendeländer, inte som delar av Ukraina. I praktiken har de varit självständiga sedan 2014.

Nej, de tillhör inte Ukraina på samma sätt som Tjetjenien tillhör Ryssland.

F.ö. är Luhansk redan helt och hållet befriat. Ukraina har förlorat kontroll över hela området.
Citera
2022-07-06, 16:42
Medlem
leachs avatar
Citat:

https://twitter.com/golub/status/1544678820225089539?s=21&t=ykIUmXNVdCenysvsXPnbdg

Undrar om besättningen klarade sig
Citera
2022-07-06, 16:43
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:

Man måste ju säga att de åtminstone kämpar hårt för att slå rekord ja. Undrar hur många anställda som just nu sitter och klurar på hur man kan dopa t-72orna ytterligare lite för att verkligen vara säkra på att vinna kast med litet torn VM? Sedan får vi ju inte förglömma att alla vinnare per automatik blir majorer också!!!! Underbart sätt att bygga upp en fungerande arme'. Alla som gör något bra för moderlandet blir majorer, och sedan låter vi dem styra upp trupperna på fältet.....yeeeeeehaw. Man kan ju fråga sig om det inte borde ha slutat vid Kasatonov och grabbarna
Citera
2022-07-06, 16:44
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Självklart har jag inte läst det nej. Varför i hela fridens namn skulle jag göra det? Ok, att jag som alla andra har gjort mina misstag i livet, men jag har åtminstone tagit lärdom från dem, så min sekreterare fixade ett utdrag utav vad du egentligen villa ha sagt. Det tomma pm't jag fick fick mig till att undra om någon drev med mig, men sedan såg jag att det var undertecknat med ditt nick, så då var jag helt enkelt bara vänlig att svara på ett CIA-vis. Vi vill ju inte att du skall känna dig förbisedd på något sätt

Ditt inlägg innehåller ingen fakta överhuvudtaget, och speglar tydligt NATO-papegojornas desperation. Kriget är förlorat för er, ju snabbare ni inser det, desto fler ukrainska liv kan sparas. Vill du att hela Ukraina ska ligga i ruiner i NATO:s proxykrig mot Ryssland? När Ryssland gick in i Ukraina upphörde USA:s unipolära världsordning att existera. Man har tappat ansiktet, och därför regerar man som en hormonstinn tonåring utan strategisk övervägande. Hela USA:s flotta av hangarfartyg som använts för att kontrollera världen är nu utdaterat skräp. Rysslands och Kinas samarbete samt de hypersoniska missilerna har ändrat hela maktbalansen. I dagsläget skulle ryssen slå väst både konventionellt och nukleärt. Det är faktum.
Citera
2022-07-06, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Militärbas bombad.

https://liveuamap.com/en/2022/6-july-explosions-are-military-base-near-kyselivka-kherson

Rysk? Längs med motorvägen ner mot city?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in