2022-07-06, 15:03
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Det man kan fråga sig är hur fan det är möjligt. Hela Almedalen borde varit en enda stor visitationszon och poliser i varenda hörn.

Det är ALLTID möjligt att snabbt ge sig på någon med vapen, slå till någon eller hoppa in på ett evenemang osv. Tror man inte det så förstår man inte verkligheten. Näst intill omöjligt att hindra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Var ser du det? Länka bild?

http://www.bilddump.se/bilder/202207....67.255.77.jpg
Senast redigerad av Marsalatati 2022-07-06 kl. 15:07.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpatrullen
Tid och plats för dådet tyder väl ändå på ett av två alternativ. Almedalsveckan innebär ändå många "kända ansikten" i omlopp och extremt hög risk att åka fast för det man gör.

Alternativ ett - Någon har tappat det totalt - ett "vansinnesdåd". BO behöver inte vara känd utan kan vara lite vem som helst som kom i vägen.

Alternativ två - GM tycker att det är så pass viktigt att att ta livet av BO att GM anser det vara värt att åka fast för. "Det kommer inte bli något bättre tillfälle än detta, nu kör jag". I detta fall är BO mer eller mindre känd för den stora massan.

Man kan också tänka sig att det är riktat mot Almedalsveckan som så att säga ”institution”. Att GM ville hugga en person som han uppfattade som Almedalsbesökare.
Citera
2022-07-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Gissningsvis vit rasist som gett sig på rasifierad kvinna/feminist.

MGM har ursprung från Mellanöstern enligt den pickade bilden i Aftonbladet. Kvinnan på bild är vit i Sydsvenskan så jag tror på ett potentiellt terrordåd.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Ambulansen såg ju inte ut att ha jättebråttom därifrån, död lr inte så allvarligt skadad 🤷🏻‍♂️

Läget och personen ska stabiliseras, blödningar ska stabiliseras osv. Man drar sällan iväg i blixtfart.
Citera
Medlem
Tragisk händelse. Vi håller tummarna för att kvinnan överlever även fast det verkar vara en dyster prognos.

Är det någon som är på plats i Visby och kan beskriva stämningen?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Tid och plats talar nog i varje fall för att de inblandade på nåt sätt är kopplade till politikerveckan. Det är nog inte jättemånga turister eller vanliga visbybor mitt i centrala Visby just nu. Däremot behöver det väl inte vara ett politiskt motiverat dåd. Man måste komma ihåg att politiker är överrepresenterade bland de som döms för brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det går inte att köra snabbt där och hon fick vård i ambulansen. "Allvarligt skadad" och "försök till mord", enligt Polisen i helagotland.se.

Allvarligt skadad innebär att hon är död men anhöriga är inte underrättade.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Patetiskt?

Politikervecka i visby och någon blir knivhuggen mitt på dagen på ett cafe.
Klart att media uppmärksammar det?

Nej vad spelar 200 mord i förorten för roll jmf med ett mord mitt framför politikerna som skapat det.
Har du bidragit med din röst till eländet?
Citera
Medlem
kan det vara någon kvinnan inom Center?
Citera
2022-07-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det är väl Sd:s dag idag? Känns som rasistiskt dåd. Är kvinnan invandrare? Gärningsman svensk?

Det skulle skada SD i så fall. Motsatsen stärka.

Det brukar vara mycket labila AFA-snubbar runt SD... som vill sabba och störa deras möten.... AFA-snubbe som knivat SD-kvinna?

Men jag tror på ett fyllebråk, en relationsgrej... inte politiskt.
Citera
2022-07-06, 15:07
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Gissningsvis vit rasist som gett sig på rasifierad kvinna/feminist.

Pekar mot en Kulturberikare,och förmodligen skadad Feminist som inte ville ligga eller kanske varit (en) otrogen enligt GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in