Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Senere, husker ikke hvor og når, mener jeg å ha sett en kopi av trusselbrevet, der begrensningen ble beskrevet som at TH max skulle kjøpe Monero tilsvarende 1 million Euro per dag.
Jeg vet ikke hva som står i trusselbrevet. Om det er max per uke, eller max per dag.
Det står "maximum € 1 million per dag og sakte så ikke pris går opp for mye".
Det henger uansett ikke på greip å anmode om å "kjøpe sakte" samtidig som man
setter maks dagskjøp til rundt 10 millioner kroner. gitt at totalsummen på rundt
90 millioner kroner var en betydelig andel av eksisterende monero på tidspunktet
kravet ble fremmet.
Sett i lys av drapshypotese med TH som GM/bestiller, fremstår monero i sin helhet
som en gavepakke til TH. Tilsynelatende usporbar, finansielt ustabil og assosiert med kriminalitet.
TH hadde kanskje begrensede kunnskaper om kryptovaluta før denne saken, men
han er nok ikke helt tilbakestående på markedsanalyser. Jeg tenker nok at selv om han
ikke i praktisk (eller åpenlyst) forstand har involvert seg i krypto, så har han nok fulgt litt
med på hvordan tilblivelsen og utviklingen har påvirket de tradsijonelle finansmarkedene.
Interessant også hvordan hans kjøp av monero til utbetaling av "løsepenger" faktisk
isolert sett var en ren markedsinvestering med betydelig avkastning. Slik det sto, gikk
han tydeligvis i pluss på hele affæren. Undres på om han har realisert dette.
Kryptomarkedet ser jo ikke akkurat ut til å gå "rette veien" i skrivende stund.