2022-07-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Her tror jeg du har ret.

Det kan være grunden til at sigtelsen stadig opretholdes, hvis altså efterforskningen ellers peger væk fra TH.
Tror jeg også.
De har nok fortsatt tro på å løse saken gjennom de digitale sporene og da må de etterforske GM sine bindinger i alle retninger, i særdeleshet retning TH og RU og da er det greit at de er siktet.
GM kan jo være en i deres sfære.

I tillegg sitter de på et formidabelt våpen.
Hvis de finner ut hvem GM er og at han ikke har kobling til TH før han er konfrontert kan de gå ut med at de vet hvem GM er og at siktelsen mot TH er frafalt.

Da påføres GM ekstremt stress og kan gjøre avslørende feil.
Citera
2022-07-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
norrrrrmannn1 har visst ikke fått med seg avhørsnekten og all tausheten fra TH og familien.
Norrmann1 har fått med seg hvorfor de ikke lar seg avhøre og anser det for å være meget gode grunner.

Hvis etterforskningen lider under denne avhørsnekten så er det bare å innkalle til rettslig avhør, det har de ikke prøvd på, så veldig farlig er det nok ikke.
Citera
2022-07-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Norrmann1 har fått med seg hvorfor de ikke lar seg avhøre og anser det for å være meget gode grunner.

Hva kan være viktigere enn AE...
Citera
2022-07-06, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Fetade: Her er vi nok uenige. Tretti etterforskere ganger snart fire år er ikke en forsvarlig prioritering med hensyn til hva som ellers kunne trengt politiets oppfølging.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
En ikke ubetydelig del av etterforskningen kan komme til nytte i andre saker. Senere. Papir-prosjektet. Printer-prosjektet. Krypto-etterforskningen.

Eksempel. Tysk politi har bygget en enorm database over skosåleavtrykk. Som kommer politi i andre land til nytte. For å identifisere skotøy.

Jeg synes heller ikke at politiet kan la en kone-morder slipper unna. Det skal ikke skje i våre dager. Vold mot kvinner og barn blir nå løftet frem som prioriterte oppgaver. Det ligger litt i tiden.

Joda, det bygges sikkert mye verdifull kompetanse på kryptovalutta som vil komme andre saker til nytte. Men, om det argumenteres slik, blir det ikke likevel feil å belaste en sak hvor det er tiltalte som går og venter? Og, når etterforskningen runder hundre årsverk må det være lov å stille spørsmål om prioritet. Saker skal helst oppklares, kvinner og barn etc, men et sted må det vel gå en grense.
Citera
2022-07-06, 13:07
Medlem
Citat:

Godt poeng!
Citera
2022-07-06, 13:10
Medlem
Citat:
Joda, det bygges sikkert mye verdifull kompetanse på kryptovalutta som vil komme andre saker til nytte. Men, om det argumenteres slik, blir det ikke likevel feil å belaste en sak hvor det er tiltalte som går og venter? Og, når etterforskningen runder hundre årsverk må det være lov å stille spørsmål om prioritet. Saker skal helst oppklares, kvinner og barn etc, men et sted må det vel gå en grense.

Feil, beklager. Det er ingen "tiltalte" som venter, de er kun siktet. Typo..
Citera
2022-07-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det spesielle med denne saken, er at TH kan være ren bestiller av forbrytelsen. I andre saker kan ofte personer utelukkes, fordi de har alibi. Det kan man ikke i denne saken. Derfor blir nok siktelsen opprettholdt til saken er ferdig etterforsket.

Enig med deg.
Citera
2022-07-06, 13:34
Medlem
Citat:
Det er helt uforståelig at hverken TH eller familien samarbeider med politiet.
I andre saker er dette en selvfølge for de berørte. AE burde vært viktigst.

TH har nok lagt munnkurv på barna sine.
Citera
2022-07-06, 14:16
Medlem
Citat:
Det er helt uforståelig at hverken TH eller familien samarbeider med politiet.
I andre saker er dette en selvfølge for de berørte. AE burde vært viktigst.

Hva er det som gjør at du tror resten av forumet her skal synes slike meldinger for hundrende gang er spesielt interessant?

Det er enten det der, eller en hypotese inni hodet ditt, som om det skal være noe form for faktum som går på repeat ommat og ommat...
Citera
2022-07-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Din første post handler om at kommunikasjonen i etterkant skal bety at det ikke er kidnapping. Kan du vise til link der media har informert deg om dette?

Finner for det meste bare en uttalelse fra GHH der han har en teori:

VG 30.04.2020:
"Hva tenker du om det som har skjedd nå?
– Innerst inne har jeg gått og fryktet at dette kunne skje, at han kunne bli pågrepet.
– Hvorfor?
– Saken har drøyd ut i tid, og uten de store fremskritt, slik vi har fått det fremstilt i offentligheten. Det kan ha medført økt fokus på Tom Hagen, sier Glenn Hartmann-Hansen"

Mainacht:
Hva tenker du om teorien rundt at motpart kunne ha spilt i etterkant for å rette søkelyset mot TH?

Jeg forstår som sagt ikke hvorfor kidnapperne ikke hadde et hurtigere handlingsmønster. (Det er mine egne refleksjoner, har ikke noen link på dem.)

Hvorfor begynte ikke maset etter penger samme dag hun forsvant? Det er jo veldig risikabelt å holde et menneske fanget over lang tid.

Det er mye penger i spill her, ref kravbrevet på den røde stolen i entreen i SV4. Kidnappere vil vel helst ha pengene, og vil jo ergo ikke tjene på at TH kommer i trøbbel - da blir det jo ingen løsepenger å få.
Citera
2022-07-06, 14:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Her tror jeg du har ret.

Det kan være grunden til at sigtelsen stadig opretholdes, hvis altså efterforskningen ellers peger væk fra TH.

Hvis etterforskningen peker vekk fra TH, er det nok ikke forholdsmessig å opprettholde siktelsen.
Siktelsen opprettholdes ikke automatisk, siden status i etterforskningen jevnlig må prøves
for øvre påtalmyndighet.

Citat:

Frykt for eget liv, eller penger. Evt. begge deler.
Citera
2022-07-06, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Jeg forstår som sagt ikke hvorfor kidnapperne ikke hadde et hurtigere handlingsmønster. (Det er mine egne refleksjoner, har ikke noen link på dem.)

Hvorfor begynte ikke maset etter penger samme dag hun forsvant? Det er jo veldig risikabelt å holde et menneske fanget over lang tid.

Det er mye penger i spill her, ref kravbrevet på den røde stolen i entreen i SV4. Kidnappere vil vel helst ha pengene, og vil jo ergo ikke tjene på at TH kommer i trøbbel - da blir det jo ingen løsepenger å få.
Det er fordi GM er Fjodor Dostojevskij-bokelsker, og såkalt internaut. GM er inspirert av boken "Forbrytelse og straff".

Jeg kan ikke se andre muligheter. Og jeg er mest sannsynlig synsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in