2022-07-06, 13:48
Medlem
Cyberwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Har ännu inte hittat någon bild på att hon är skolös eller bär på en vindunk. Mao hittepå i dessa tider med alla telefoner.

Ja, pöbeln går bananas. Rena lögner o fantasier.
Citera
2022-07-06, 13:54
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Har ännu inte hittat någon bild på att hon är skolös eller bär på en vindunk. Mao hittepå i dessa tider med alla telefoner.

Dock tycker jag att AS är mycket bättre som klimatminister än vilken miljöpartist eller centerpartist i världen. MP o C skall inte inneha sådana ämbeten. Dom har alldeles för stort känsloberöring i frågan så man ser inte skogen för alla träden.

Nu ser vi fram emot att Annika fixar nya kärnkraftverk !! Go for it.

Stockdumma Strandhällskan är ju tvärtom extremt känslostyrd rörande kärnkraften.

Hela fundamentet för hennes paniska kärnkraftskräck grundar sig på att hon blev så djupt berörd och vettskrämd när hon såg Netflix-serien om Tjernobyl -- precis lika rädd som många andra lågbegåvade 10-åringar. Om denna superläskiga TV-serie har hon twittrat om vid upprepade tillfällen. Flera gånger som argument för sossarnas vettlösa energipolitik.
Senast redigerad av Månsan 2022-07-06 kl. 14:26.
Citera
2022-07-06, 14:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Kan bekräfta samtliga rykten.

Inte förvånad alls. Både hon och den inkompetenta Mogge har härjat mot mig på Twitter på nätterna tidigare. Har sparat en del skärmdumpar där jag upplever det som rent fylletjafs och inget annat.

Ska våra skattefinansierade politiker verkligen ens sitta på Twitter och tjafsa mot helt okända personer på dagar och nätter?

Och Mogge som sa redan 2001 att inom 10 år skulle han få bort allt knark i Sverige (har skärmdump från Aftonbladet på det), har han lyckats med något alls sen 2001, tycker ni?

Mvh
/FS
Citera
2022-07-06, 14:06
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Annika Strandhäll, Dan Eliasson, Lill-morgan, Sahlin, Juholt. När skall ni se systemet i det hela?

För att bli politiker i Sverie måste man börja i ungdomsförbund redan som barn. Men ett normalt friskt barn är inte intresserad av politik utan hänger hellre med kompisar, i stallet eller spelar fotboll.

Så svenska politker ar socialt tafatta barn som inte hade några kompisar. Hela vår riksdag består av udda männsikor som vägrade duscha med de andra barnen.

Vårt politiska system fungerar inte. Vi måste öppna upp vägar för vuxna, mogna, kloka männsikor i politiken.

Förut visste vi inte varför just riksdagsmän såg ut som de gjorde och gränsade mot lyteskomik (mundebo, man drev med det faktum att Ingvar carlsson såg ut som en sko). Men idag vet vi varför. Jag menar att vi måste våga prata om det här.
Annie lööf är ett bra exempel. Hon har väl iof alltid varit så?
Citera
2022-07-06, 14:08
Medlem
Robert-Arslebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Var kan man se debatten?
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
https://www.svensktnaringsliv.se/almedalen/teknik-pengar-och-behov-finns-det-ar-politik-for-omstallning-som_1186998.html

Det finns även en klippt version som bara innehåller de sista 28 minuterna där AS är med.

https://filebin.net/v93r33676wcj78kr/energidebatt_264.mp4
Citera
2022-07-06, 14:15
Medlem
Jagduvidoms avatar
Såg för länge sedan henne för första gången när hon höll ett tal i vasaparken. Dom ögonen var skrämmande, var hon verklig? Sen hennes röst.. jobbig och lyssna på. I kombination fy fan. Hon ljuger konstant och/eller är felinformerad samt kan inte betala räkningar och tycker hon är bättre än andra, knullat flest unika inom riksdagen och har en rumpa som är längre än morgan själv men han har hon också legat med. Dessutom var hon otrogen massvis så kanske det som fick gubben att slänga in handduken. Sprått springande galen men det passar väl svenska regeringen perfekt. Bara inkompetenta idioter känns det som. Bara lögnare och stollar hela bunten men visst hon är värst.
Citera
2022-07-06, 14:23
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Annie lööf är ett bra exempel. Hon har väl iof alltid varit så?
Annie lööf går inte att se direkt fel på. Inte som man ser på Cs vice partisekreterare Marcus demervall https://www.google.com/search?q=Magnus+Demervall.&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwinha-LnuT4AhVYYPEDHSrIBPkQ_AUoAXoECAIQAw&biw=983&bih=51 4&dpr=1.67
Precis samma bollhuvud och cocacola-bottnar som federley och arketypen nörden i amerikanska serier.
Cuf ordförande carolin von seth https://www.google.com/search?q=carolina+von+seth&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj7tNqPn-T4AhVtSPEDHUjYBwEQ_AUoAXoECAEQAw&biw=983&bih=514&d pr=1.67

Jag garanterar att sverige kommer att få problem med dessa två i framtiden.

Lööfs pappa var kommunstyrelsens ordförande i Värnamo. Jag gissar att hon bara är en obegåvad männsika som pappan krattat för. Det finns fler sådana. Lars Tobisson och Juholt är andra.

Men Lööf blev ju ifrågasatt om hon var vuxen i Agenda efter tramslekarna med vänster via ombud.
Senast redigerad av 6stringlevin 2022-07-06 kl. 14:25.
Citera
2022-07-06, 14:37
Medlem
CassandraCs avatar
Hon är totalt inkompetent men för sossarna är nepotismen nummer 1, man håller de lojala till partiet i markställningarna så inget av deras korruption läcker ut. Alla har så att säga "dirt på varandra" så de håller varandra om ryggen.

Det är så det funkar, sverige är inte bättre än något annan land i exempelvis sydamerika, korruptionen har gått från låg nivå till extremt hög på 10 år i sverige, lite för att vi har extremt få kontroller. Snart är gängen del av det övre samhällsskicktet också likt colobmia på 80 talet, pengar talks bullshit walks.

Det är alla för dem själva nu, se till att hustla och betala så lite skatt som möjligt, skatterna vi betalar stjäls ändå av korrupterade myndigheter som hittar på diverse "klimatåtgärder" där man kan sedan skicka oreglerade summor pengar och ingen kontrollerar vad som faktiskt görs med pengarna.
Citera
2022-07-06, 14:40
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Annika Strandhäll har ett fördelaktigt utseende, men hon visar stor brist på kunnande nästan varje gång hon får frågor beträffande de områden hon som minister har ansvar för. Rätt märkligt att hon får sitta kvar, särskilt när en saklig och kunnig kvinna, Magdalena Andersson, är Sveriges statsminister.

min gode herre behöver besöka en optiker. tänk att vakna upp jämte de glosögonen och den hästakäften.
Citera
2022-07-06, 14:52
Medlem
6stringlevins avatar
Nu är det för kort tid kvar. Men om jag skall vara konstruktiv så måste Maggan hämta kompetens utifrån. Den finns helt enkelt inte i socialdemokratiska partiet.
Lövfen blev ju nödd och tvungen att ta in Bodström den yngre då kompetensen helt enkelt saknades. Nu ogillar väl många T. Bodström men han är antagligen den vanligaste politikern jag sett på mycket länge. Hade ägnat sig åt fotboll och rökt hasch. Men han kunde i alla fall prata som en vanlig människa.

Kanske finns det kompetens i kommunerna. Persson var bevisligen en bra finansminister men kanske inte lika bra som statsminister.
Citera
2022-07-06, 15:09
Medlem
Märkligt att hon inte twittrat på två dagar.
Citera
2022-07-06, 15:17
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Nu är det för kort tid kvar. Men om jag skall vara konstruktiv så måste Maggan hämta kompetens utifrån. Den finns helt enkelt inte i socialdemokratiska partiet.
Lövfen blev ju nödd och tvungen att ta in Bodström den yngre då kompetensen helt enkelt saknades. Nu ogillar väl många T. Bodström men han är antagligen den vanligaste politikern jag sett på mycket länge. Hade ägnat sig åt fotboll och rökt hasch. Men han kunde i alla fall prata som en vanlig människa.

Kanske finns det kompetens i kommunerna. Persson var bevisligen en bra finansminister men kanske inte lika bra som statsminister.

Nu var ju Bodström minister under HSB Perssons regering. Men det här med fakta är ju inte så viktigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in