2022-07-06, 10:23
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Men faktum kvarstår, hon hade ingen lägenhet. Hon var hemlös. Iom att Emil bad henne lämna honom, att det var hennes sista natt i hans hus.
Hon var skuldsatt, hamnat hos kronofogden med massor av olika ärenden.
Hon hänvisades till vandrarhem och liknande. Men det dög inte för lilla prinsessan.

Hon hade ingenstans att ta vägen.

Varför nämner hon inte sina kära föräldrar, ni som känner familjen? Kunde hon inte fått bo med dem, eller hade det blivit för trångt hos tex mamma och brorsan?

Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Och det här bevisar bara att jag hade rätt ju, så vad är vitsen med att svara er över huvud taget.
Nu hade hon andra alternativ, så enkelt var/är det. Hon sökte lägenhet, och det var inte så långt borta heller.
Så det kan faktiskt vara som så att hon var på väg bort, vilket kanske Emil inte tålde och därför blev sur vilket han blivit många gånger förr.
Och sorry Mumsebulle, hon är inte alls oduglig.

Sen får man ha i baktanke med att det är stor skillnad på att ha någonstans att bo mer permanent än att bo hos divese ex o kompisar tillfälligt.
Bara det blir en stress i sig.

Lasse låter lite som Lydia under rättegången (satt o lyssnade igenom hela en gång till igår kväll)
- Så du var bostadslös?
- alltså jag kunde bo hos min exman.
-Men du var bostadslös?
-Ehhh men jag skulle kunna bo hos mina kompisar för tillfället.
-men då var du alltså bostadslös!
(inte ordagrant, riktiga förloppet lät värre än så hehe)
2022-07-06, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Sen får man ha i baktanke med att det är stor skillnad på att ha någonstans att bo mer permanent än att bo hos divese ex o kompisar tillfälligt.

Lasse låter lite som Lydia under rättegången (satt o lyssnade igenom hela en gång till igår kväll)
- Så du var bostadslös?
-Men du var bostadslös?
Tack Mercede, du hör samma sak som mig.
Att dessutom sett Lydia i rätten och hört, så är det otroligt att hon inte fick livstid.
Iskall, nonchalant, vidrig med en vana att käfta vs spela dum..

Det verkar värre med att skapa en Lydia tråd, hade varit lämpligt med en annan rubriksättning, för min känsla är att alla som råkat ut för Lydia Barth inte är medvetna om att hon sitter inne för mord.
Det vore synnerligen intressant att för höra vad dem blivit utsatta för.
Även om det skulle resultera i några som kastar bajsmackor och skriker "objection hearsay"
2022-07-06, 10:49
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

- Så du var bostadslös?
-Men du var bostadslös?

Det har du rätt i, det blev och var en mkt stor press/stress hos både Emil och Lydia. Vilket jag nämner här ovan.
Hur dom än försökte skulle han ändå förlora isf. Då hans barn betyder allt för honom, så fick han glömma sina egna planer/drömmar.
2022-07-06, 11:06
Medlem
Jag antar att vi skribenter här inne har en helt olika syn på mycket vad det gäller syn på hur man tar hand om barn... Vad ett jobb är.. Vad missbruk är.. Vad som räknas som normalt..

Jag anser inte att Lydia varit en bra mamma med olika män.. Mycket festande. Ingen fast bostad... Osv. Listan kan göras lång.
Jag anser inte det är normalt att hamna på Maria ungdom när man är 12 år
Det är inte normalt att vara med vid ett rån när man är 14 år.. Listan kan göras lång

Jag tror aldrig hon kommer att vara kapabel till att ta hand om sig själv och sina barn på ett tryggt sätt. Hon är för störd för det. Och har dessutom missbruksproblem och ingen självinsikt alls.
Jag tror aldrig hon kommer kunna ha ett normalt, fast jobb och behålla det.
Hon är våldsam och impulsstyrd och tyvärr slutade det med ett mord på en oskyldig man.

Alla hennes misslyckade relationer kan man inte skylla på alla andra!

Jag hoppas hon får den vård hon behöver i fängelset
Framför allt för hennes barns skull!
2022-07-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Absolut har du rätt. Där fanns faktiskt rätt många alternativ. Så vart denna lögn kommit ifrån vet jag inte.

Att hon just då ej hade ngn egen bostad stämmer dock. Och det beror som du vet att hon och Emil hade planerat flytta från Bålsta.

De sökte på annat ställe och Emil visste att hon vägrade stanna kvar där så de planerade lämna Bålsta.

Tyvärr tyckte inte alla om detta. Emil pressades och man använde hans barn emot honom. Han som redan nu knappt fick träffa dom -tyckte exet att han skulle skriva över vårdnaden helt. Det ville han inte. Han älskade sina barn. Vilket hon även själv sagt sig stämma här i forumet.

Det var mkt jobbigt för honom. Lydia försökte många ggr hjälpa honom. De ljög t.o.m att det var slut mellan dom så att han skulle framstå som singel igen. Men tyvärr fungerade inte det. Vad de än gjorde.

Så, vad folk än säger så fanns där måååånga alternativ kvar. Det är en typiskt grej som härinne blivit en trådsanning då Lydia sagt o FUP att hon just DÅ var utan bostad och det berodde på det jag skrev här ovan.

De stämer mannen. Jag har själv fott se husreklmafoldra el va de hetter från hus de glodde på. Såg öven en läggenhet.vet att mannen oroat för barna. Så sant av dej.
2022-07-06, 12:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillebananas
De stämer mannen. Jag har själv fott se husreklmafoldra el va de hetter från hus de glodde på. Såg öven en läggenhet.vet att mannen oroat för barna. Så sant av dej.

Vad bra att vi har åtminstone EN i tråden med riktig insyn som kände främst E, men även L lite grann, och som är ÄRLIG!

Hatten av för dig!

Det var väl E:s sista ex som verkar ha satt en stor press på Es nya förhållande, var det inte så? Det var någon annan som skrev det också!

Verkar vara en jobbig psykbrud "det med". Var det hon som E var lärare för? Och hon var elev?
2022-07-06, 12:28
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vad bra att vi har åtminstone EN i tråden med riktig insyn som kände främst E, men även L lite grann, och som är ÄRLIG!

Hatten av för dig!

Det var väl E:s sista ex som verkar ha satt en stor press på Es nya förhållande, var det inte så? Det var någon annan som skrev det också!

Verkar vara en jobbig psykbrud "det med". Var det hon som E var lärare för? Och hon var elev?

hur vet vi att han ÄR ärlig? och den enda MED RIKTIG insyn? vad finns det för bevis för det förutom vad du själv TROR?

Själv TYCKER jag att Emils bror och exfru är de som varit mest ärliga.
Vad säger att just ditt tycke är rätt men andras fel?
2022-07-06, 12:36
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
hur vet vi att han ÄR ärlig? och den enda MED RIKTIG insyn? vad finns det för bevis för det förutom vad du själv TROR?

Själv TYCKER jag att Emils bror och exfru är de som varit mest ärliga.
Vad säger att just ditt tycke är rätt men andras fel?

Jag är benägen att hålla med dej, det är hittills de två personer som har högst trovärdighet av dem som står de inblandade nära, sen att faktaresistenta tokstollar TROR annat, är ju bara sorgligt för dom :/
2022-07-06, 12:46
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Det har du rätt i, det blev och var en mkt stor press/stress hos både Emil och Lydia. Vilket jag nämner här ovan.
Hur dom än försökte skulle han ändå förlora isf. Då hans barn betyder allt för honom, så fick han glömma sina egna planer/drömmar.
Ja det håller jag med om, absolut en stress för båda såklart och sen när förhållandet knakar i fogarna.

Har frågor du kanske kan svara på?

1. någon i tråden (du eller Lasse?) har sagt för inte så länge sen att de inte hade en "kärleksrelation" men på Lydia i rättegången så hörs det ganska tydligt iallafall (och det som nämns tidigare idag tex att de fejkade att det var slut fast det inte var det pga barnsituationen?

Så då måste det pratet (vem av er som nu sa det) vara påhitt?

2. Om de nu då som sagt var hade en kärleksrelation och planerade att flytta ihop till ett nytt hus. Då borde ju det i sig samtidigt med varit en bidragande stress för Lydia?
Inte bara vill han att hon flyttar ut där och då, hon förlorar ju även Emil som hon själv under rättegången säger att hon älskar?

3. Om det som Lasse skriver tidigare idag att det "kanske var hon som var på väg bort och Emil inte tålde" borde det ju inte heller stämma då Lydia säkerligen borde tagit upp det under rättegången istället för att påpeka att hon älskar Emil och de planerade flytta till ett hus tillsammans?

FÖR MIG tycker jag det låter som en impulshandelse som pga alkohol, rädslan att förlora Emil, boendesituationen OCH DÅLIG IMPULSKONTROLL och hanterande av känslor blev det som gjorde att det gick som det gick.
2022-07-06, 14:08
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ja det håller jag med om, absolut en stress för båda såklart och sen när förhållandet knakar i fogarna.

Har frågor du kanske kan svara på?

1. någon i tråden (du eller Lasse?) har sagt för inte så länge sen att de inte hade en "kärleksrelation" men på Lydia i rättegången så hörs det ganska tydligt iallafall (och det som nämns tidigare idag tex att de fejkade att det var slut fast det inte var det pga barnsituationen?

Så då måste det pratet (vem av er som nu sa det) vara påhitt?

2. Om de nu då som sagt var hade en kärleksrelation och planerade att flytta ihop till ett nytt hus. Då borde ju det i sig samtidigt med varit en bidragande stress för Lydia?
Inte bara vill han att hon flyttar ut där och då, hon förlorar ju även Emil som hon själv under rättegången säger att hon älskar?

3. Om det som Lasse skriver tidigare idag att det "kanske var hon som var på väg bort och Emil inte tålde" borde det ju inte heller stämma då Lydia säkerligen borde tagit upp det under rättegången istället för att påpeka att hon älskar Emil och de planerade flytta till ett hus tillsammans?

FÖR MIG tycker jag det låter som en impulshandelse som pga alkohol, rädslan att förlora Emil, boendesituationen OCH DÅLIG IMPULSKONTROLL och hanterande av känslor blev det som gjorde att det gick som det gick.

Jag ska och kan inte svara för andra. Men faktum är att Lydia och Emil har haft ett vad man kan kalla av och på förhållande. Säkert har du också hört när Lydia själv säger att hon hade brutit upp med Emil.

Nåväl, detta är ingen nyhet. De bröt upp oftast under påverkan av alkohol och blev ihop igen när det blivit nyktra.

Så, det var med all säkerhet inget påhitt.
2022-07-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
På vilket ben ska du stå, lasseliten?
Har du inte fått alla kort i leken?
Vet du vad, Lydia var hemlös.
Vem skulle hyra ut till henne, med den betalningshistorik hon hade?
Hon hade bränt sina broar.
Ditt sätt att tänka och försök att argumentera, är det enda som skulle kunna förklara ditt engagemang för kampen om att mildra det faktum att Lydia Barth är en mördare.
Lyssna igen, försök höra vad som sägs i ljudfilerna, tänk att det är Carina "svarta änkan" Fröd*in eller Cristine Schü*rrer som försvarar sig...
Hade du argumenterat likadant då, tror du?

Och som vanligt kommer det nya påhitt från dig Mumsebulle.
Lydias broar var inte alls brända. Visst, om man nu kan kalla hennes ex Mufit som en bro så var den bränd på båda håll, vilket hon inte var så ledsen över precis. Du har inte all information, så enkelt är det.
2022-07-06, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Och som vanligt kommer det nya påhitt från dig Mumsebulle.
Lydias broar var inte alls brända. Visst, om man nu kan kalla hennes ex Mufit som en bro så var den bränd på båda håll, vilket hon inte var så ledsen över precis. Du har inte all information, så enkelt är det.
Du namnger hennes ex lite friskt, varför gifte hon sig med honom då, du som vet? För att det var gratisjippo?
Hon flörtade med M när hon var med K, var såå imponerad över hans projekt.
Vad tyckte hans barn om sin styvmor?
Skulle verkligen vilja veta mer om det äktenskapet..
M var ju förövrigt inne på att Lydia var feldiagnostiserad, han tycke det stämde bättre med add.

Berätta eller låt bli.
Varför var hon besatt av betydligt äldre män? Emil var väl för ung för hennes smak egentligen?

Fyll i luckorna, det är vad många undrar.

Du skriver att denne M misshandlat henne mycket.
Dansken har du någon nedlagd polisanmälan på..
Har du ingenting att delge, annat än hur dumma alla män var mot Lydia?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in