Citat:
Men faktum kvarstår, hon hade ingen lägenhet. Hon var hemlös. Iom att Emil bad henne lämna honom, att det var hennes sista natt i hans hus.
Hon var skuldsatt, hamnat hos kronofogden med massor av olika ärenden.
Hon hänvisades till vandrarhem och liknande. Men det dög inte för lilla prinsessan.
Hon hade ingenstans att ta vägen.
Varför nämner hon inte sina kära föräldrar, ni som känner familjen? Kunde hon inte fått bo med dem, eller hade det blivit för trångt hos tex mamma och brorsan?
Hon var skuldsatt, hamnat hos kronofogden med massor av olika ärenden.
Hon hänvisades till vandrarhem och liknande. Men det dög inte för lilla prinsessan.
Hon hade ingenstans att ta vägen.
Varför nämner hon inte sina kära föräldrar, ni som känner familjen? Kunde hon inte fått bo med dem, eller hade det blivit för trångt hos tex mamma och brorsan?
Citat:
Och det här bevisar bara att jag hade rätt ju, så vad är vitsen med att svara er över huvud taget.
Nu hade hon andra alternativ, så enkelt var/är det. Hon sökte lägenhet, och det var inte så långt borta heller.
Så det kan faktiskt vara som så att hon var på väg bort, vilket kanske Emil inte tålde och därför blev sur vilket han blivit många gånger förr.
Och sorry Mumsebulle, hon är inte alls oduglig.
Nu hade hon andra alternativ, så enkelt var/är det. Hon sökte lägenhet, och det var inte så långt borta heller.
Så det kan faktiskt vara som så att hon var på väg bort, vilket kanske Emil inte tålde och därför blev sur vilket han blivit många gånger förr.
Och sorry Mumsebulle, hon är inte alls oduglig.
Sen får man ha i baktanke med att det är stor skillnad på att ha någonstans att bo mer permanent än att bo hos divese ex o kompisar tillfälligt.
Bara det blir en stress i sig.
Lasse låter lite som Lydia under rättegången (satt o lyssnade igenom hela en gång till igår kväll)
- Så du var bostadslös?
- alltså jag kunde bo hos min exman.
-Men du var bostadslös?
-Ehhh men jag skulle kunna bo hos mina kompisar för tillfället.
-men då var du alltså bostadslös!
(inte ordagrant, riktiga förloppet lät värre än så hehe)