2022-07-06, 07:19
Medlem
Vem är den manliga knäppgöken till hyresgäst?

Det började med otrevliga ordväxlingar samt bankande i golvet och slutade med bajsbomber
i trapphuset. Efter att flera gånger kletat sin avföring över väggar och räcken i hyreshuset.
(Filmklipp i artikeln - varning för känsliga)

https://www.hemhyra.se/nyheter/har-smetar-han-avforing-over-hela-trapphuset-nu-tvingas-mannen-att-flytta/
Mannens första år i hyreshuset i Kortedala i Göteborg passerade problemfritt. Därefter började konflikterna med grannarna sakta att sjuda. Under sitt andra år gjorde sig mannen ovän med flera grannar genom att skrika från balkongen, dunka i golvet och föra oväsen i lägenheten. Det tredje året eskalerade konflikterna. Flera hyresgäster började uppleva mannen som direkt hotfull.

Familjebostäder i Göteborg, som redan varnat mannen på grund av tidigare störningar,
valde att genast säga upp honom. Det ledde enbart till fler avföringsattacker.

""Områdeschefen vädjar internt om en lösning på problemen: ”Vi måste ju få slut på detta.
För att underlätta vräkningen av mannen har värden vänt sig till hyresnämnden.

- Störningarna riktade mot övriga grannar i huset och den sanitära olägenhet hans beteende
inneburit anses vara grund nog för att han inte ska få bo kvar. Därtill har mannen inte betat
hyra för de senaste månaderna. Han är därmed tvungen att snarast flytta ut. (Vräkas)
Senast redigerad av SKIL 2022-07-06 kl. 07:35.
Citera
2022-07-06, 07:37
Medlem
tegelpanna123s avatar
Var hamnar en sån där lirare sen då?
Citera
2022-07-06, 08:01
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Klassisk babbe, vinsten kommer sen hälsar Sossarna.
Kan likväl vara psyksjuk svensk alternativt knarkare.

Men visst kan det vara en "gäst"...
Citera
2022-07-06, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Enligt filmklippet fr. artikel. går nästan att urskilja utseende.
Mannen verka knubbig ev. ljust hår? kjol eller mkt lång skjorta på sig under gärningen
Citera
2022-07-06, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Mannen verka knubbig ev. ljust hår? kjol eller mkt lång skjorta på sig under gärningen

Hmm ja har han kjol på sig så har det nog brunnit ordentligt däruppe..=)
Citera
2022-07-06, 08:42
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Klassisk schizofren person, allt i beteendet tyder på schizofreni. Jag har haft två personer fladdra förbi i mitt liv som varit som hyresgästen, båda har när bajskletandet kommit igång strax efter tagit sina liv.
Citera
2022-07-06, 08:48
Medlem
busy-signals avatar
Väldigt mycket som är konstigt här, och det är inte första gången från hem och hyra.

Dels är artikeln skriven som om det vore Svensk Damtidning. (Är Hem och hyra nåt slags skvaller/underhållnings/skrämseltidning så är det kanske inte så konstigt i och för sig.)

Varför nämns inget om polisiära åtgärder? Varför publiceras bilderna och videon, som rimligtvis borde vara bevismaterial?

Är videon/bilderna lagliga till att börja med? Dvs är det ens lagligt att övervaka trapphuset med videokamera?
Citera
2022-07-06, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Är videon/bilderna lagliga till att börja med? Dvs är det ens lagligt att övervaka trapphuset med videokamera?

Filma genom tittögat är ok. enligt lawline, frågespalt.
https://lawline.se/answers/far-jag-overvaka-min-egen-ytterdorr-i-hyresratten-med-en-overvakningskamera
Tidigare så behövde man tillstånd för att installera kameraövervakning.
Numera så finns det ett undantag från tillståndsplikten om övervakningen avser ens
privata hem (se Kamerabevakningslagen 5 §).

"Det som blir klurigt i ditt fall är att du vill installera kameran för att övervaka din ytterdörr undantaget gäller inte om allmänheten har tillgång till platsen för övervakning. Enligt min uppfattning av lagen, så är en ytterdörr fortfarande OK. Jag tror att syftet är att skydda allas rätt enligt allemansrätten och din ytterdörr är inte en inskränkning av denna rättighet."

Troligen ville hyresgästen/erna ha bevis att kunna visa hyresvärden om bajsattackerna.
Vem skulle inte filma för att få bort denna knäppgök till hyresgäst.
Citera
2022-07-06, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Var hamnar en sån där lirare sen då?
Han kan hitta nån grotta i skogen.
Citera
2022-07-06, 09:53
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Precis. Vanligt att psykiskt sjuka uppför sig på detta viset.
Citera
2022-07-06, 10:04
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Väldigt mycket som är konstigt här, och det är inte första gången från hem och hyra.

Dels är artikeln skriven som om det vore Svensk Damtidning. (Är Hem och hyra nåt slags skvaller/underhållnings/skrämseltidning så är det kanske inte så konstigt i och för sig.)

Varför nämns inget om polisiära åtgärder? Varför publiceras bilderna och videon, som rimligtvis borde vara bevismaterial?

Kanske inte lagliga per say, men som bevis absolut.

Citat:
Filma genom tittögat är ok. enligt lawline, frågespalt.
https://lawline.se/answers/far-jag-overvaka-min-egen-ytterdorr-i-hyresratten-med-en-overvakningskamera
Tidigare så behövde man tillstånd för att installera kameraövervakning.
Numera så finns det ett undantag från tillståndsplikten om övervakningen avser ens
privata hem (se Kamerabevakningslagen 5 §).

"Det som blir klurigt i ditt fall är att du vill installera kameran för att övervaka din ytterdörr undantaget gäller inte om allmänheten har tillgång till platsen för övervakning. Enligt min uppfattning av lagen, så är en ytterdörr fortfarande OK. Jag tror att syftet är att skydda allas rätt enligt allemansrätten och din ytterdörr är inte en inskränkning av denna rättighet."

Troligen ville hyresgästen/erna ha bevis att kunna visa hyresvärden om bajsattackerna.
Vem skulle inte filma för att få bort denna knäppgök till hyresgäst.

Fast ut ur tittögat är ju på en plats där allmänheten har tillträde. Förstår om kameran är utanför men riktad på dörren. Men detta filmar ju hela våningsplanet + trappan
Citera
2022-07-06, 10:42
Medlem
elbels avatar
Citat:
morgonrock, han har precis sketat

eller så sparade han i några dar så det räckte till trapphuset
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här