2022-07-05, 21:04
Medlem
Reimers avatar
Lite mer från Kherson.

Citat:
The town of Chornobaivka just north of Kherson centre is constantly covered by Ukrainian artillery😉

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1544394418685362179
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
De uppskattar inga 8000 i artikeln. Man talar bara om hur man har räknat. Och mitt resonemang här är att dessa uppgifter från 20.000-40.000 döda som florerar i tråden och ute på nätet inte är rimliga då det skulle allvarligt påverkat Rysslands förmåga att föra krig. Man skulle definitivt inte ha kunnat genomföra det man nu gjort på sista tiden.

Vi släpper artikeln och återvänder till de 20.000 döda. Det skulle då innebära 80.000 utslagna soldater om man tar 3:1-förhållandet. Ryssland hade 200.000+ soldater mobiliserade i Ukrainas närområde, upp till 70.000 aktiva i strider som mest. 40.000 döda skulle vara 160.000 utslagna soldater. Tror du ens på att kriget fortfarande skulle vara igång?

Om man har läsförståelse så är det faktiskt vad som skrivs i artikeln, 4010 namngivna och rapporterade.
Men ned en stor osäkerhetssiffra då de uppskattar att det enbart motsvarar 40-60% av det totala antalet begravda, läs innantill människa.
Totala förluster är svåra att uppskatta oberoende säger drygt 20 000 Ukrina närmare 40 000. Men stämmer artikeln med att ca 8 000 fraktas hem och begravts så lär det nog vara en bit över 20 000 totalt.

Jag kan förstå om du blir besviken om du misstolkat en artikel men inse ditt misstag och gå vidare, kanske det kan få dig att ändra uppfattning. Alternativ att du ser artikeln som propaganda, vad vet jag jag har bara förklarat att du missuppfattat texten du länkat till. Samt att jag hoppas att du lärt dig något av det så du kan göra en bättre analys vid ett senare tillfälle.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Mycket tänkvärt i den texten. Synd att politikerna inte förstår det här…..

Japp, jävligt synd att politikerna inte lyssnar på Arnaud Bertrand, en kvacksalvare som säljer alternativ medicin, i komplexa frågor om nationalekonomi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sista-vagen-ut

Ryssland kämpar som ett djur att ta ett platt land som heter Ukraina, ett bonde land... GG Ryssen.
Du talar emot dig själv eftersom Ukraina har stöd från USA, Nato och Eu mfl..Så borde ju Ryssland vara en munsbit, eller?
Sen är det så att Ryssarna faktiskt inte kört för fullt eftersom de velat hålla civila offer nere….
Citera
2022-07-05, 21:05
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
De tar siffror ur röven.

Rysslands taktik i Ukraina är samma som i Syrien, lokalisera fienden med UAV och skicka artilleri/flyg. Väldigt få förluster med sådan taktik.

Tomtarna tror Ryssen kör WW2 zergrush URAAA stil eller något, går inte att ta dem seriöst.
Rysslands UAV's? Nämen, vänta nu lite.......för många timmar på telegram/youtube?
Citera
2022-07-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Och du sitter och vänder på det som du är anklagad och bevisad att göra konstant här, som om att det vore dina ord att ta i mun?????
Det är mina svarsinlägg och jag bestämmer såklart vad jag vill svara på och vad jag citerar. Så gör de flesta här men ni grinar för att just jag gör det, pinsamt..
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-07-05 kl. 21:10.
Citera
2022-07-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Japp, jävligt synd att politikerna inte lyssnar på Arnaud Bertrand,
Han har ju utan tvekan bättre koll än de flesta politiker som ofta inte kan ekonomi alls..
Citera
2022-07-05, 21:12
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Du talar emot dig själv eftersom Ukraina har stöd från USA, Nato och Eu mfl..Så borde ju Ryssland vara en munsbit, eller?
Sen är det så att Ryssarna faktiskt inte kört för fullt eftersom de velat hålla civila offer nere….

De har inte kört fullt ut för då hade dina övriga 73% av länder som handlar av Ryssland slutat handla av Ryssland. Det är de väl medvetna om med special operationen! De hade t.o.m. fått länder i Afrika (som ett exempel) att gå i taket men det har du uppenbarligen svårt att förstå?
Citera
2022-07-05, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
De tar siffror ur röven.

Rysslands taktik i Ukraina är samma som i Syrien, lokalisera fienden med UAV och skicka artilleri/flyg. Väldigt få förluster med sådan taktik.

Tomtarna tror Ryssen kör WW2 zergrush URAAA stil eller något, går inte att ta dem seriöst.
Ryssland har haft förluster. Det är inget snack om det. Jag försöker bara få ett rimlighetstänk till stånd. Hur man gick tillväga i BBC artikeln var faktiskt intressant och relevant samt att man för en gångs skull inte gissade sig till några siffror utan faktiskt räknat på officiella registrerade siffror. Jag har dessutom hört om undersökningen förut där man sagt att det var ett seriöst försök att få fram trovärdiga siffror i allt brus därute.

Jag tror helt enkelt inte att de missade siffrorna är så mycket högre än de redovisade. Det hade man säkert påpekat då.

Jag är också försiktigt när det gäller de ukrainska förlusterna där jag säger 20-25.000 döda. Det förekommer betydligt högre siffror därute.

Vad som är viktigt att förstå är att alla dessa höga siffror man anger för ryssarna i ett försök att ge Ukraina framgångar man inte har förlänger kriget. Den sneda propagandan leder bara till mer elände för Ukraina och naturligtvis ukrainarna.

Ryssland går snabbare till en total militär seger än vad jag har trott och tyvärr misstänker jag att man kommer att ta mer av Ukraina ju längre kriget pågår och det kommer att sluta med att Ukraina som nation upphör att existera.
Citera
2022-07-05, 21:14
Medlem
Citat:
Han har ju utan tvekan bättre koll än de flesta politiker som ofta inte kan ekonomi alls..

Ajabaja, den gubben går inte. Din fulcitering där du klipper av det väsentliga i mitt inlägg går inte obemärkt förbi.

Här, mitt inlägg igen:

Citat:
Japp, jävligt synd att politikerna inte lyssnar på Arnaud Bertrand, en kvacksalvare som säljer alternativ medicin, i komplexa frågor om nationalekonomi.

Att hjärndöda rysstroll som du tar ekonomiska råd från en kvacksalvare som lever på att lura på folk "alternativ medicin" är inte direkt förvånande, men det talar inte direkt i ditt intellekts favör.
Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Vietnam ett land stort som gotland efter 20 år åkte usa hem med svansen mellan benen.
Afghanistan 20 år amerikanska soldater flydde klamrande på utsidan av flygplan

usa har inte ammunition för att kriga mot ryssland.

Alla skrattar åt amerikanska armen.
USA hade ALDRIG gått in i Vietnam om det inte vore för att RYSSLAND förtärde landet från norr. Idag så kanske du skulle fråga lite fler personer vad det gäller Hanoi osv Sigh
Citera
Medlem
Reimers avatar
Djävlar så bråttom orcherna fick

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1544349330433347584
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem