Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
De tar siffror ur röven.
Rysslands taktik i Ukraina är samma som i Syrien, lokalisera fienden med UAV och skicka artilleri/flyg. Väldigt få förluster med sådan taktik.
Tomtarna tror Ryssen kör WW2 zergrush URAAA stil eller något, går inte att ta dem seriöst.
Ryssland har haft förluster. Det är inget snack om det. Jag försöker bara få ett rimlighetstänk till stånd. Hur man gick tillväga i BBC artikeln var faktiskt intressant och relevant samt att man för en gångs skull inte gissade sig till några siffror utan faktiskt räknat på officiella registrerade siffror. Jag har dessutom hört om undersökningen förut där man sagt att det var ett seriöst försök att få fram trovärdiga siffror i allt brus därute.
Jag tror helt enkelt inte att de missade siffrorna är så mycket högre än de redovisade. Det hade man säkert påpekat då.
Jag är också försiktigt när det gäller de ukrainska förlusterna där jag säger 20-25.000 döda. Det förekommer betydligt högre siffror därute.
Vad som är viktigt att förstå är att alla dessa höga siffror man anger för ryssarna i ett försök att ge Ukraina framgångar man inte har förlänger kriget. Den sneda propagandan leder bara till mer elände för Ukraina och naturligtvis ukrainarna.
Ryssland går snabbare till en total militär seger än vad jag har trott och tyvärr misstänker jag att man kommer att ta mer av Ukraina ju längre kriget pågår och det kommer att sluta med att Ukraina som nation upphör att existera.