Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Det finns inga uppskattningar angivna i artikeln. Jag uppskattar antal döda till upp till 6000 utifrån de 4010 som redovisas. Det finns ingen anledning att ta till mer då de inte säger något om hur många eller ens om det är signifikant. Och de anser sig kunna få en förståelse över ryska förluster av det.
Du menar alltså att siffran är mycket högre. 20.000? 30.000? 40.000?
Berätta gärna hur du tänker där. Utifrån vad som finns i artikeln alltså.
Läs artikeln en gång till med stöd av någon vuxen som jag skrev tidigare.
Dina beräkningar utifrån hur många som rapporterats begravda under militära ceremonier har ingenting med verkligheten att göra.
Läser man artikeln är de tydliga med att det inte går att göra några tydliga beräkningar då deras egna bedömningar är att det enbart är ca 50% av dessa begravningar som är rapporterade. Så sammantaget uppskattar de att ca 8 000 av de reguljära ryska armén har begravts i Rysland p.g a detta krig.
Tillkommer saknade(Inklusive de pojkar som begravts i Ukraina och Belarus) och övriga stridande(Wagner, utbrytar rebublikerna etc).
Finns ingeting i texten som stöder dina antaganden.
Jag redovisade enbart vad som rapporterats av olika källor på nätet dvs. 20-40 tusen.
Men anbringar jag ditt sätt att läsa artikeln kan jag få det till minst 110 000 upp till 2 miljoner.
(Men den analogin är nog för komplicerad för dig att förstå)
Så om du vill argumentera runt en länkad artikel så försök att förstå innehållet först.