Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Jag har inte påstått något annat. Men artikeln har inte publicerats för att redovisa de begravda med militära ceremonier utan artikelns syfte är att förstå Rysslands förluster. De du påstår är artikelns frågeställning är istället en redovisning av felkällorna.
Eftersom man varken kvantifierar dem eller påstår att de är av signifikant betydelse så justerar jag siffrorna till vad som kan vara vettigt. Jag ser inga problem med det utifrån det faktum att det totala antalet KIA och WIA (och MIA) verkar vettigt utifrån den stridsförmåga Ryssland fortsätter att ha.
Det är alltså du som fantiserar ihop alldeles för högt antal utifrån ingenting.
Om du läst texten så har du fullständigt missförstått vad som står där, 4010 är den fakta om rapporterade begravda under militära ceremonier . Finns ingen sammanställning om totala förluster alls.
Sen finns vissa uppskattningar om att det är 40-60% av de som faktiskt är begravda i Rysland.
Så en lätt tolkning är att ca 8 000 av de ryssar som deltagit i kriget är begravda i Ryssland sen tillkommer saknade(Inklusive de som är begravda i Ukraina eller Belarus) samt trupper från utbrytarrepubliker som Wagner m.fl.
Det är vad artikeln beskriver(Rätt eller fel vet jag inte), men ingenting som stöder dina påståenden. Läs om läs rätt och om du har en ståndpunkt(Rätt eller fel) så försök hitta artiklar som stöder den om du vill länka något.