2022-07-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Tipper svaret på dette er at det mest sannsynlig er fordi de ikke kom så langt på skolen at de oppnådde å få knuter i russelua. Livets harde skole gir kun knuter på trusa.

Her tar du grundig feil.
Citera
2022-07-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Det blir etterhvert tydelig at din ev. hemmelige informasjon kun kan være relevant i forhold til et mulig motiv. Og da er det ikke så interessant.

Jeg vet jo ikke hva du oppfatter som interessant informasjon, men det viktigste er at min informasjonen finnes, og kan være med på å løse saken. Jeg er ikke alene om å sitte på viktig informasjon, det er drøssevis av andre vitner der ute, og sammen med politiets etterforskning bygger vi et reisverk rundt TH som er med på å bure han inne!
Citera
2022-07-05, 14:58
Medlem
I morgen er det gått én uke siden det ble kjent at politiet har vært i S4 og tatt nye prøver. Såkalte referanseprøver.

Hvor lang tid tar det å gjennomføre analysene? Burde ikke resultatene være klare nå.

Eller. Er det snakk om svært avanserte dna-prøver, som blir undersøkt i utenlandske laboratorier, med spesiell kompetanse. Slik at det kan ta månedsvis før resultatene er klare.

Jeg vet ikke.

Jeg vil tro at det kun er disse resultatene som mangler før det kommer en ny pågripelse av Hagen.
Citera
2022-07-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
I morgen er det gått én uke siden det ble kjent at politiet har vært i S4 og tatt nye prøver. Såkalte referanseprøver.

Hvor lang tid tar det å gjennomføre analysene? Burde ikke resultatene være klare nå.

Eller. Er det snakk om svært avanserte dna-prøver, som blir undersøkt i utenlandske laboratorier, med spesiell kompetanse. Slik at det kan ta månedsvis før resultatene er klare.

Jeg vet ikke.

Jeg vil tro at det kun er disse resultatene som mangler før det kommer en ny pågripelse av Hagen.

Det er svært positivt at politiet har fått godkjent tilgang til S4 mens TH bor der, og at det er snakk om referanseprøver. Dette vil nok ta litt tid, men tid har politiet nok av. Det som er interessant å merke seg er stillheten fra Holden/TH rundt dette siste utspillet fra politiet, for ikke å snakke om den generelle stillheten rundt drapssaken fra den «uskyldige» part i saken(Holden/TH)🧐
Citera
2022-07-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det er svært positivt at politiet har fått godkjent tilgang til S4 mens TH bor der, og at det er snakk om referanseprøver. Dette vil nok ta litt tid, men tid har politiet nok av. Det som er interessant å merke seg er stillheten fra Holden/TH rundt dette siste utspillet fra politiet, for ikke å snakke om den generelle stillheten rundt drapssaken fra den «uskyldige» part i saken(Holden/TH)🧐

Det kanskje tar en måned ...
Citera
2022-07-05, 17:20
Medlem
Citat:

All informasjon siden TH ble sluppet ut fra varetekt peker bort fra TH. Naturlig nok har også fokuset til media og flere av oss hobbyetterforskere dreid bort fra TH som skyldig i saken og over på reell kidnapping i vinnings hensikt. Noe som på et tidspunkt virket utenkelig, men som mer og mer virker overveiende sannsynlig. At TH åpent slipper Politiet inn i S4 igjen på dette tidspunkt for nye undersøkelser er kun nok et tegn på at Politiet snevrer inn på en slik hypotese som ikke involverer TH. At siktelsene er opprettholdt kan være av taktiske grunner ovenfor de faktiske kidnapperne.
Eller som Sch*mann så fint sa det etter Nokas: når ingenting utad virker som Politiet er ute etter deg - det er da du bør bli alvorlig bekymret.

Jeg har lett etter spor etter troverdig informasjon i dine religiøse prekener om at TH er skyldig. Det har jeg virkelig gjort, men har konkludert med at keiseren ikke har klær.
Senast redigerad av Askeladd1 2022-07-05 kl. 17:44.
Citera
2022-07-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
All informasjon siden TH ble sluppet ut fra varetekt peker bort fra TH. Naturlig nok har også fokuset til media og flere av oss hobbyforskere dreid bort fra TH som skyldig i saken og over på reell kidnapping i vinnings hensikt. Noe som på et tidspunkt virket utenkelig, men som mer og mer virker overveiende sannsynlig. At TH åpent slipper Politiet inn i S4 igjen på dette tidspunkt for nye undersøkelser er kun nok et tegn på at Politiet snevrer inn på en slik hypotese som ikke involverer TH. At siktelsene er opprettholdt kan være av taktiske grunner ovenfor de faktiske kidnapperne.
Eller som Sch*mann så fint sa det etter Nokas: når ingenting utad virker som Politiet er ute etter deg - det er da du bør bli alvorlig bekymret.

Jeg har lett etter spor etter troverdig informasjon i dine religiøse prekener om at TH er skyldig. Det har jeg virkelig gjort, men har konkludert med at keiseren ikke har klær.
Ikke aeh heller.
Citera
2022-07-05, 17:49
Medlem
Citat:
All informasjon siden TH ble sluppet ut fra varetekt peker bort fra TH. Naturlig nok har også fokuset til media og flere av oss hobbyetterforskere dreid bort fra TH som skyldig i saken og over på reell kidnapping i vinnings hensikt. Noe som på et tidspunkt virket utenkelig, men som mer og mer virker overveiende sannsynlig. At TH åpent slipper Politiet inn i S4 igjen på dette tidspunkt for nye undersøkelser er kun nok et tegn på at Politiet snevrer inn på en slik hypotese som ikke involverer TH. At siktelsene er opprettholdt kan være av taktiske grunner ovenfor de faktiske kidnapperne.

aeh hadde heller ikke klær heller ikke iført keiserens nye.
Citera
2022-07-05, 18:45
Medlem
Citat:

Så det var slik det gikk til. Politiet ringte bare på døren i S4, TH inviterte dem inn, og politiet tok sine referanseprøver i fred og ro. Vet du om det ble servert kaffe og kaker også🤔 Håper alle forstår at politiet fikk sin tillatelse fra øverste myndighet for å kunne gjennomføre dette nå, og at dette igjen viser at de har håndfaste indisier å vise til for å få en slik tillatelse. Jeg er forøvrig ikke en religiøs fantast, jeg er heller ikke keiser, og min garderobe er på ingen måte gjennomsiktig. Min troverdighet kan ingen rokke ved, i motsetning til TH sin🧐
Citera
2022-07-05, 18:49
Medlem
Citat:
Så det var slik det gikk til. Politiet ringte bare på døren i S4, TH inviterte dem inn, og politiet tok sine referanseprøver i fred og ro. Vet du om det ble servert kaffe og kaker også🤔 Håper alle forstår at politiet fikk sin tillatelse fra øverste myndighet for å kunne gjennomføre dette nå, og at dette igjen viser at de har håndfaste indisier å vise til for å få en slik tillatelse. Jeg er forøvrig ikke en religiøs fantast, jeg er heller ikke keiser, og min garderobe er på ingen måte gjennomsiktig. Min troverdighet kan ingen rokke ved, i motsetning til TH sin🧐
.
Citat:
– Politiet kan bekrefte at vi har gjennomført nye åstedsundersøkelser i Sloraveien 4 denne uken. Det ble utført enkle rekonstruksjoner, innhentet referanseprøver og gjort undersøkelser for å validere tidligere resultater. Formålet var blant annet å se de kriminaltekniske sporene i sammenheng og avklare potensiale for nye undersøkelser, sier han.

– Arbeidet på stedet er nå avsluttet, men politiet fortsetter arbeidet med å forsøke å avklare hendelsesforløpet rundt den straffbare handlingen Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for over tre og et halvt år siden.

Han sier undersøkelsene ble utført etter samtykke fra Tom Hagen.
Citera
2022-07-05, 18:49
Medlem
Citat:

Politiet har lenge etter TH slapp ut av varetekt sagt at de leter etter GM med spesiell kryptkompetanse kombinert med høy voldskapasitet.
Ergo: stryk TH som drapsmann.

Da gjenstår hypotesen om TH som bestiller.
Så da må det besvares hvordan man bestiller et rigg slik vi nå etterhvert kjenner godt i denne saken. Jeg vil gjerne at du som er overbevist om TH som skyldig forteller hvordan en slik bestilling kan ha skjedd i praksis, også i lys av manglende mulighet for koordinering underveis i prosessen?
Citera
2022-07-05, 19:16
Medlem
Citat:

Tom Hagen fikk muligheten til å gi samtykke til frivillige undersøkelser. Politiet har nok hatt papirene klare for å kreve rettslig kjennelse, om Hagen skulle nekte. Det ble ikke nødvendig, og undersøkelsene fikk dermed mindre publisitet.

Politiet må ta den tiden det tar å oppklare saken. Det skal være rettsikkerhet, også for konemordere. Men, så snart politiet har tilstrekkelig med beviser og indisier for en tiltale, så skal de ikke somle ett sekund.

De vil komme grytidlig en morgen, pågripe Hagen og bringe han inn til avhør. Og ha med seg det utstyret og personellet som trenges, for å finne AE. Jeg tror det vil gå raskt.

Så kan vi forhåpentligvis få lagt denne opprørende drapssaken bak oss. En gang for alle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in