2022-07-05, 11:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Så här är det: om en man som är trettio år går ut på nattklubb där åldersgränsen är 25 för att dansa. Han ser en uppklädd tjej som sitter vid ett bord och dricker i något som ser ut som en drink, hon ler mot honom. De dansar hela kvällen. Finner tycker för varandra. Går hem till honom och har sex hela natten. Sen var hon bara fjorton. Då kommer inte han att dömas för våldtäkt mot barn. Han har nämligen inte haft någon möjlighet att veta att hon var fjorton.

Samma sak gäller ju om någon på en sajt får kontakt med en man på 45 och frågar om de vill ha en nakenbild där de smeker sig i underlivet. Han säger ja och hon skickar. Och så anmäler hon för hon är bara tolv. Det fanns ingen möjlighet för honom att veta att hon bara var tolv. Alltså inget brott har begåtts.

Det är så det fungerar.
Jaja, vad har det för betydelse om man blir kontaktad av någon som utger sig för att vara ett baaaarn? Det är det scenariot vi diskuterar.

Pelle13 skriver till Dumpen, som givetvis ignorerar att han säger 13 år eftersom att de tror att det är så groomare gör. De uppmanar Pelle13 att skicka en bild på sin penis, vilket han också gör. Argumentet "jag trodde att personen var äldre" brukar inte accepteras av dumparna, så varför skulle det accepteras i det här fallet?
Citera
2022-07-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jaja, vad har det för betydelse om man blir kontaktad av någon som utger sig för att vara ett baaaarn? Det är det scenariot vi diskuterar.

Pelle13 skriver till Dumpen, som givetvis ignorerar att han säger 13 år eftersom att de tror att det är så groomare gör. De uppmanar Pelle13 att skicka en bild på sin penis, vilket han också gör. Argumentet "jag trodde att personen var äldre" brukar inte accepteras av dumparna, så varför skulle det accepteras i det här fallet?

Men i chattloggarna står det ju tydligt den ålder som de säger är ungt och sen vill knulla.

Kanske dags att du lugnar ner dig och tänker efter vad det är du vill ha sagt. Det är rörigt och verkar inte ha något mål.
Citera
2022-07-05, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Huspakullen
Givetvis bra att pedofiler åker fast. Men att rädda barn med risken att förstöra livet för flera andra barn känns jävligt fel.

Känns som Sara och Patrik är ute på en personlig vendetta.
Ja, det är det dumpen gör. Utsätter barn på Kik och liknande sajter, för grooming. Barnen tror de pratar med ett annat barn, men som i själv verket är en "vuxen dumpen-fiskare" som undersöker om det här "barnet" är ett äkta barn genom att ställa massa frågor av sexuell karaktär, ifrågasätta det, manipulera osv osv. Sjuka grejer som man inte gör som vuxen i en barnmiljö. Dumpen vet inte hur detta påverkar de riktiga barnen som högg på betet innan en gädda kom. Det är oetiskt och orättvisst mot de som hänger på sajterna med goda avsikter.

Ja, det verkar vara personliga vendettor och att de tycker ändamålen helgar medlen.
Senast redigerad av qaaq 2022-07-05 kl. 11:51.
Citera
2022-07-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Ja, det är det dumpen gör. Utsätter barn på Kik och liknande sajter, för grooming. Barnen tror de pratar med ett annat barn, men som i själv verket är en "vuxen dumpen-fiskare" som undersöker om det här "barnet" är ett äkta barn genom att ställa massa frågor av sexuell karaktär, ifrågasätta det, manipulera osv osv. Sjuka grejer som man inte gör som vuxen i en barnmiljö. Dumpen vet inte hur detta påverkar de riktiga barnen som högg på betet innan en gädda kom. Det är oetiskt och orättvisst mot de som hänger på sajterna med goda avsikter.

Ja, det verkar vara personliga vendettor och att de tycker ändamålen helgar medlen.

Sitter Dumpens fiskare och pratar om sexualitet med barn som säger sig vara under femton år? Säger de att de vill ha sex med dem också`

Varifrån kommer de här uppgifterna ifrån?
Citera
2022-07-05, 12:01
Medlem
Citat:

Jag har aldrig läst att de pratar med någon som utger sig för att vara yngre än femton. Varifrån kommer dessa uppgifter ifrån?
Citera
2022-07-05, 12:01
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Men i chattloggarna står det ju tydligt den ålder som de säger är ungt och sen vill knulla.

Kanske dags att du lugnar ner dig och tänker efter vad det är du vill ha sagt. Det är rörigt och verkar inte ha något mål.
Nej, det är inte jag som är rörig. Det är dumparna med sin bristande utbildning och analytiska förmåga som är röriga. De är sektiga, vilket också är en del av nöjet med att kritisera dem.

Min förhoppning med att debattera är att stå upp för rättssamhället, men även att så ett frö av tvivel hos en del dumpare. Jag räknar inte med något omedelbart resultat, men min erfarenhet är att tvivlet med tiden så gnager sönder sektmänniskor. Till exempel kan nämnas att jag för några år sedan debatterade mot tolvstegare här på Flashback. I likhet med dumpare så ville de inte vika sig en millimeter, men efter att tvivlet hade gnagt i några år så ändrade vissa av dem inställning och hoppade av sekten.

Utöver detta så tycker jag också som jag gör av diverse skäl. Jag har följt hetsen om sexualbrott sedan 1990-talet, jag har träffat några så kallade maskrosbarn (som hade fått personer oskyldigt dömda under incestpaniken), och jag ogillar vita riddare ganska starkt.
Citera
2022-07-05, 12:03
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Håller med dig, och det du tar upp är givetvis ett av skälen till att brottsprovokation inte är tillåten i polisens regi.
Citera
2022-07-05, 12:06
Medlem
Citat:
Nej, det är inte jag som är rörig. Det är dumparna med sin bristande utbildning och analytiska förmåga som är röriga. De är sektiga, vilket också är en del av nöjet med att kritisera dem.

Min förhoppning med att debattera är att stå upp för rättssamhället, men även att så ett frö av tvivel hos en del dumpare. Jag räknar inte med något omedelbart resultat, men min erfarenhet är att tvivlet med tiden så gnager sönder sektmänniskor. Till exempel kan nämnas att jag för några år sedan debatterade mot tolvstegare här på Flashback. I likhet med dumpare så ville de inte vika sig en millimeter, men efter att tvivlet hade gnagt i några år så ändrade vissa av dem inställning och hoppade av sekten.

Utöver detta så tycker jag också som jag gör av diverse skäl. Jag har följt hetsen om sexualbrott sedan 1990-talet, jag har träffat några så kallade maskrosbarn (som hade fått personer oskyldigt dömda under incestpaniken), och jag ogillar vita riddare ganska starkt.

Om du vill påverka något bör du försöka tänka ut vad du vill ha sagt och formulera dig så att det går att förstå. Nu upprepar du samma luddiga meningar som du sen påstår betyder något som man inte kan förstå och sen så säger du att Dumpen har gjort fel. Man fattar fan ingenting av vad du säger.
Citera
2022-07-05, 12:07
Medlem
Citat:
Håller med dig, och det du tar upp är givetvis ett av skälen till att brottsprovokation inte är tillåten i polisens regi.

Om polisen hade rätt att brottsprovocera så skulle de väl inte ge sig på tolvåringar och be om nakenbilder.
Citera
2022-07-05, 12:14
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Om du vill påverka något bör du försöka tänka ut vad du vill ha sagt och formulera dig så att det går att förstå. Nu upprepar du samma luddiga meningar som du sen påstår betyder något som man inte kan förstå och sen så säger du att Dumpen har gjort fel. Man fattar fan ingenting av vad du säger.
Jag tror inte att vi kommer så mycket längre här faktiskt. Det är roligt att bemöta känslor med logik (vilket jag kommer att fortsätta med i tråden), men att du har begränsad förmåga till abstrakt tänkande är ditt problem, inte mitt. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det.
Citera
2022-07-05, 12:16
Avslutad
Citat:
Sitter Dumpens fiskare och pratar om sexualitet med barn som säger sig vara under femton år? Säger de att de vill ha sex med dem också`

Varifrån kommer de här uppgifterna ifrån?
Exakt hur deras sk fiskemetoder ser ut, har ingen annan än de själva och barnen nån aning om, men inte så svårt att begripa att de måste ta till manipulation av nåt slag för att få "ett napp" att öppna upp. Troligen flirtar de rätt friskt och pratar utmanande för att locka, och råkar de göra det mot ett riktigt barn så är det grooming.

Dumpen redovisar inte alla "falsknapp" och där det gick åt skogen.
Citera
2022-07-05, 12:17
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Om polisen hade rätt att brottsprovocera så skulle de väl inte ge sig på tolvåringar och be om nakenbilder.
Om det hade varit tillåtet så hade de inte kunnat brottsprovocera utan att komma i kontakt med riktiga tolvåringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in