2022-07-05, 01:50
Medlem
Vilken ynkrygg. När polisen kommer ger han upp. Men det går bra att snajpa folk från ett hustak. 😡
Undrar vad vapenlobbyns argumentation blir. Att det är bättre att alla nationaldagsfirare är beväpnade med AR15 så att dom kan besvara elden från bakhållet.
Citera
2022-07-05, 01:52
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Notera tatueringen på halsen, en röd ros. Antifa?
Snyggt!

Ja, det verkar så.
Citera
2022-07-05, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodandPlenty
Antifa
https://twitter.com/Marta4FJB/status/1544084944871313408/photo/1

Det finns också bilder av honom på MAGA-rallyn och bilder där han poserar med blue lives matter flagga. Vi vet inget ännu.
Citera
2022-07-05, 01:54
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Vilken ynkrygg. När polisen kommer ger han upp. Men det går bra att snajpa folk från ett hustak. 😡
Undrar vad vapenlobbyns argumentation blir. Att det är bättre att alla nationaldagsfirare är beväpnade med AR15 så att dom kan besvara elden från bakhållet.
Detta var NRA:s senaste tweet, bara tre timmar innan massskjutningen..

Citat:
Happy 4th of July, America! 🇺🇸

We are a country because of brave souls with guns who valued and fought for liberty and freedom.

https://twitter.com/NRA/status/1543952330235777024?t=oEX8kYYV18gXD_rqudBfoA&s=19

Didn't age well..
Citera
2022-07-05, 01:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Det finns också bilder av honom på MAGA-rallyn och bilder där han poserar med blue lives matter flagga. Vi vet inget ännu.

Han kommer från en djupt republikansk familj så att han har Trumpsupporter är ju inte omöjligt
Citera
2022-07-05, 02:02
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag ser hellre att han ger upp än att han ska släcka ännu ett liv.

Uppenbarligen så förstod till och med denna pundaren att det inte ens är någon idé med att öppna eld mot Polisen.

Men visst, så jävla tuff är han inte när det kommer till kritan. Fega jävel.

Blir jävligt förbannad bara av tanken att det nu ligger fyra små barn på sjukhuset med allvarliga skador. Helt oskyldiga barn som nu kommer vara traumatiserade resten av livet.

Det glädjer mig att han kommer bli brutalt misshandlad inne på kåken, på en veckobasis.
Citera
2022-07-05, 02:13
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vit med långt svart hår låter ju som en indian. Ursprungsbefolkning som tröttnat?

Blanda inte in oss som har den bakgrunden är du snäll. (När har indianer någonsin gjort något dumt, typ offrat barn till gudarna? (Fråga helst inte vad jag gjorde i torsdags dock.).)

Oj, nu kom jag på att jag är latino också. Men när avlossade vi senast skjutvapen? (Falklandskriget, skulle jag tippa.)

Jag blir knappt upprörd över det som händer i USA längre. Måste skämta när jag tänker på det som händer för att orka, osmakligt som det må vara.

Undra varför det är så mycket mer sällsynt med masskjutningar i Kanada (som trots allt också "börjar bli lite multikulti".)

Hmmm...

Kan det ha något att göra med att de har strängare bakgrundskontroller och regler överlag?

Kan det ha att göra med att betydligt färre äger ett vapen?

Nej, så kan det ju såklart inte vara. Det är ju inte vapen som dödar, det är ju människor. Och de hade kunnat döda betydligt fler om de kastade kastruller, spadar och ventilationstrummor från tak. Bara jag som inte tänkte mig för.

God bless America.
Citera
2022-07-05, 02:14
Medlem
Frickys avatar
Bild på honom när han blir gripen.
https://twitter.com/TheInsiderPaper/status/1544107902578724864?t=VEP6k5mtK3Ww8kSEnQTd_g&s=19
Citera
2022-07-05, 02:18
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Blanda inte in oss som har den bakgrunden är du snäll. (När har indianer någonsin gjort något dumt, typ offrat barn till gudarna? (Fråga helst inte vad jag gjorde i torsdags dock.).)

Oj, nu kom jag på att jag är latino också. Men när avlossade vi senast skjutvapen? (Falklandskriget, skulle jag tippa.)

Jag blir knappt upprörd över det som händer i USA längre. Måste skämta när jag tänker på det som händer för att orka, osmakligt som det må vara.

Undra varför det är så mycket mer sällsynt med masskjutningar i Kanada (som trots allt också "börjar bli lite multikulti".)

Hmmm...

Kan det ha något att göra med att de har strängare bakgrundskontroller och regler överlag?

Nej, så kan det ju såklart inte vara. Det är ju inte vapen som dödar, det är ju människor. Och de hade kunnat döda betydligt fler om de kastade kastruller, spadar och ventilationstrummor från tak. Bara jag som inte tänkte mig för.

God bless America.

Dont ask questions you dont want the answers to buddy

Jeff Weise (2005)
Salvador Ramos (2022)
Vi får nog även slänga in Parkland skytten där också, han var väl halvlatino? (2019)
Citera
2022-07-05, 02:19
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Dont ask questions you dont want the answers to buddy

Jeff Weise (2005)
Salvador Ramos (2022)
Vi får nog även slänga in Parkland skytten där också, han var väl halvlatino? (2019)

Här kommer en jämförelse, men du får gärna bidra med egen statistik:

https://www.nationalobserver.com/2015/12/04/news/how-american-gun-deaths-and-gun-laws-compare-canadas

Edit: med statistik menar jag inte tre enskilda exempel. Inte heller tjugo exempel. Utan nationell statistik.
Senast redigerad av LatentAmbivalens 2022-07-05 kl. 02:22.
Citera
2022-07-05, 02:21
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens

Hmmm...

God bless America.
Det var en skolskjutning i USA för ca 2 månader sedan där gärningsmannen var Salvador Ramos.

Även han var en latino.

19 barn och två lärare blev mördade.

Löjligt att påstå att inte latinos använder vapen. Du framställs bara som en kränkt latino som inte vill acceptera att även ni har begått hemska handlingar i nutid.
Citera
2022-07-05, 02:23
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det var en skolskjutning i USA för ca 2 månader sedan där gärningsmannen var Salvador Ramos.

Även han var en latino.

19 barn och två lärare blev mördade.

Löjligt att påstå att inte latinos använder vapen.

Jag fattar verkligen inte att det inte framgår att jag skojade när jag skrev att senaste gången kanske var under Falklandskriget.

Jag har skrivit flera inlägg på forumet om hur våldsamt det är i Latinamerika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in