2022-07-04, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det låter fint och klokt att ge dessa en behandling som tar bort denna dragning helt och hållet.
Men vad finns det för behandlingar och är det något som pedofilerna själva vill ha?

Det borde finnas någon form av behandling, som på något sätt gör att begäret försvinner. Logiskt sätt skulle vara någonting som återställer en kemisk obalans i hjärnan.

Jag tror att pedofiler absolut skulle vara öppna för denna typ av behandling. För jag tror att många av de ville bli friska och passa in i samhället och var normala.
Citera
2022-07-04, 20:48
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Ja jag har förstått att du tror det, såg att du skrev så här.

"Om polisen får tag på chattloggar där en person beskriver en detaljerad plan för att mörda någon, men att personen av någon anledning har valt att inte genomföra mordet så händer... ingenting."

Det stämmer naturligtvis inte, det brottet kallas förberedelse eller stämpling till mord.
Jag hänvisar till den rättskälla som jag länkade till i tidigare inlägg.
Citera
2022-07-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag hänvisar till den rättskälla som jag länkade till i tidigare inlägg.

Haha har du blivit politiker nu? Fair jag ska släppa dig nu. Det är inte kul när tråden fastnar på en grej tycker jag.
Citera
2022-07-04, 20:53
Medlem
Citat:
Personen har alltså gett en annan person i uppdrag att genomföra ett mord (stämpling till mord alltså).

Ja, precis. Han åkte dit för förberedelse OCH stämpling. Sluta trolla nu - du är mycket väl medveten om att förberedelse till mord är ett brott.

Citat:
Som sagt, en person som planerar att ligga med en ungdom kan ändra sig hela vägen fram till dess att den är inne. Innan dess så bevisar chattarna ingenting.

Det spelar ingen roll. Mannen som förbereder ett mord kan också tekniskt sätt "ångra" sig innan mordet har ägt rum.

Dyker gäddan dessutom upp på platsen för att möta ett barn så har ytterligare ett steg tagits, syftet är glasklart från chatloggarna och det är därmed inga problem att döma en sådan person för förberedelse till våldtäkt av barn, om nu en sådan lag hade funnits, vilket den bör göra.

Men i din värld bör man alltså inte kunna dömas för någon typ av förberedelse, inte ens mord, eftersom att du bara vill gå på "dejter" med barn. Det är det jag menar med att du argumenterar in absurdum enbart för att du vill att det ska vara lagligt att bestämma sexträffar med barn.
Citera
2022-07-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Det borde finnas någon form av behandling, som på något sätt gör att begäret försvinner. Logiskt sätt skulle vara någonting som återställer en kemisk obalans i hjärnan.

Jag tror att pedofiler absolut skulle vara öppna för denna typ av behandling. För jag tror att många av de ville bli friska och passa in i samhället och var normala.

Jag har sett program i usa där man behandlar dessa män i gruppterapi som ska vara framgångsrika. Men dom männen är dömda och deltar under tvång samt efter frigivning får dom inte träffa eller bo nära barn vilket också kan vara en del av att behandlingen ger resultat.
Citera
2022-07-04, 20:54
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Haha har du blivit politiker nu? Fair jag ska släppa dig nu. Det är inte kul när tråden fastnar på en grej tycker jag.
Ja, varför ska man ta hänsyn till den där jobbiga lagstiftningen som bara skyddar peddos hela tiden? Det är väl lättare att bara slänga de som pekas ut i en sjö och se om de flyter.
Citera
2022-07-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ja, varför ska man ta hänsyn till den där jobbiga lagstiftningen som bara skyddar peddos hela tiden? Det är väl lättare att bara slänga de som pekas ut i en sjö och se om de flyter.

Du börjar att tappa lite av din skärpa märker man. Varför inte ta en liten rast från tråden nu, gå ut och få lite frisk luft. Jag lovar att vi är kvar här sen.
Citera
2022-07-04, 21:02
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, precis. Han åkte dit för förberedelse OCH stämpling. Sluta trolla nu - du är mycket väl medveten om att förberedelse till mord är ett brott.

Det spelar ingen roll. Mannen som förbereder ett mord kan också tekniskt sätt "ångra" sig innan mordet har ägt rum.

Dyker gäddan dessutom upp på platsen för att möta ett barn så har ytterligare ett steg tagits, syftet är glasklart från chatloggarna och det är därmed inga problem att döma en sådan person för förberedelse till våldtäkt av barn, om nu en sådan lag hade funnits, vilket den bör göra.

Men i din värld bör man alltså inte kunna dömas för någon typ av förberedelse, inte ens mord, eftersom att du bara vill gå på "dejter" med barn. Det är det jag menar med att du argumenterar in absurdum enbart för att du vill att det ska vara lagligt att bestämma sexträffar med barn.
Vad menar du med tekniskt sett? Om någon förbereder sig för att mörda någon, men någonstans på vägen bestämmer sig för att strunta i det, då är det inget brott. Till exempel om någon tar med sitt vapen hem till det tilltänkta offret, men ändrar sig när han står utanför dörren och istället väljer att återvända hem. Har du funderat på varför det är på det sättet? Vilka konsekvenserna skulle kunna bli om det var så som du och många i tråden fantiserar om? Fundera lite på det.

Om vi nu skall applicera detta resonemang på en träff med en ungdom så kanske personen nöjer sig med att prata lite då de träffas. Hur ska vi kunna veta det i förväg? Svaret är att vi inte kan det.

Varför inte gå ännu längre, och bara anta att personen som skall träffa ungdomen hade tänkt mörda densamma? Hur ska någon kunna bevisa att det inte förhåller sig på det sättet?
Citera
2022-07-04, 21:05
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 122OrtKrigaren
Jag är ingen bilexpert men denna är väldigt lik. Det verkar vara en ovanligt modell. Finns ett fåtal Ford Transit Connect på blocket.
https://www.blocket.se/annons/uppsala/ford_transit_connect_1_0t_100hk__varmare_drag_/101085658

Årsmodellen blev jag dock osäker på, kan vara en något äldre modell då jag nu noterat att även tidigare modeller kan ha likande touch screen.

Jag kan även tillägga att bilen i filmen är automat.
Klurigt. Men förutsatt att han bor i Järfälla, som han uppger, borde det inte finnas alltför många svarta bilar av den modellen kvar.

En intressant sak är att han anger restiden till 50 min. Från Jakan till Brandbergen tar det bara 38 min. Med en restid på 50 min kan man ta sig från Upplands Bro till Brandbergen. Så om han nu ljuger om det mesta men slarvade när han skrev 50 min restid är det alltså möjligt att han bor i Upplands Bro.

Samtidigt är det också möjligt att han talade sanning när han skrev 30 min och i så fall kan tänkas bo så nära som i Sundbyberg.
Citera
2022-07-04, 21:08
Medlem
Slinker in här då och då, för att se alla svettiga, nervösa kommentarer från skribenter som bara vet att dom en dag kommer åka fast 😀 underbart!!

Hahaha man måste bara älska livet ibland

Keep it going Patrik!!
Citera
2022-07-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91

Lobotomi är det enda som med någon sannolikhet kan ta bort personlighetsstörningar , problemet är bara att det är ett så trubbigt instrument
Citera
2022-07-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Vilken hjälp tror du en pedofil kan få? Speciellt en som inte är där frivilligt. Lite terapi kanske? Ojoj vad gammelgäddan skulle ångra sig, och förstå hur fel det är att vilja knulla en 12-åring.
Den enda hjälpen en sån här person kan få är att bli uthängd så omgivningen är medveten och håller ett getöga på honom. Sen om någon tar lagen i egna händer är det ju bara ett plus.

Att hänga ut någon som inte begått brott eller spionera på en person som inte begått brott. Dessutom använda sig av en falskprofil är likställa med trakasseri och förtal. Oftast är de svagbegåvade människor som gör sånt. Förövrigt finns de Swish nr på siten villket bevisar att de är ute efter pengar villket man kan tycka är konstigt när man vill hänga ut folk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in