2022-07-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Därav jag skriver att det är jävligt ojuste mot dagens och sannolikt den kommande generationen det otyg Putin ställt till med. Gubbfan är besatt av historia och är fullt inställd på att skriva in sig i historieböckerna som en av de "stora" ryska ledarna som bidrog till att vidga den ryska maktens gränser. Dessvärre kommer det en dag - hur svårt det än är att begripa idag - när det är dags att gå vidare och låta Ryssland komma in i värmen igen. När det är vågar jag inte svara, jag hoppas det tar ett tag och att priset blir högt, dock är jag rädd att världen är på väg mot en mer totalitär tidsperiod där korruption blir svårare att bekämpa, därav finns risken att ledare binder band mot Ryssland och "förlåter" i utbytelse mot diverse förmåner som ämnar till att säkra deras makt.

Det finns absolut en risk att icke-demokratiska länder framöver vill knyta band med Ryssland. Kaka söker maka osv. Men den västerländska delen av världen har bestämt sig. Och trots allt är det den delen av världen som är mest attraktiv att ha samarbete och handel med eftersom det är där de största pengarna och know-how finns. Samt att själva samhällssystemet med demokrati visat sig ha en kraftig dragningskraft på folk då frihet och möjligheter är trevligare än förtryck och misär. Man ska inte tro att det kommer fungera jättebra att säga till väst att man vill vara kompis både med dem och Ryssland eftersom Ryssland nu ses av väst som ett stort hot mot världsfreden. Du riskerar som 3:e land att framöver behöva välja mellan väst eller Ryssland.
Citera
2022-07-04, 19:03
Medlem
Reimers avatar
Snygg smäll i Kharkiv.

Citat:
#Ukraine: Another Russian T-80BV was hit in the top of the engine by the Ukrainian 93rd Mechanized Brigade in #Kharkiv.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1543985520300130305
Citera
2022-07-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det har ryssarna kvar att göra. Men om/när de gör det kommer Ukraina inte acceptera. En trolig utveckling är att ryssarna förstärker försvaret av områden under rysk kontroll och vi får ett dödläge på obestämd tid.

Samtidigt har Ukraina aldrig gett upp försöken att nå Kherson, så vitt jag vet. Det ryktas även om att ryssarna vill försöka sig på Kharkov igen, för femtielfte gången.

Ryssland kommer fortsätta tills de kommer ockupera ställen som Hrodna och Lviv - så pass nära NATO-gränserna som möjligt
Citera
2022-07-04, 19:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Ryssland kommer fortsätta tills de kommer ockupera ställen som Hrodna och Lviv - så pass nära NATO-gränserna som möjligt
Oj, tror du alltså det? Jag ser det som praktiskt taget omöjligt/ogenomförbart, men kanske om ett större krig utbryter och ryssarna mobiliserar, flygbombar, mm.
Citera
2022-07-04, 19:11
Medlem
Tjeckiens Premiärminister:

Tjeckiska stridsflyg kommer övervaka det slovakiska luftrummet under ett år, från och med september. Polen Försvarsminister har också deklarerat viljan att hjälpa till
Citera
2022-07-04, 19:13
Medlem
Citat:
Det handlar om att vi har dårar som vill ha den nya Sovjetunionen, med hela Baltikum, Polen, Tjeckien och Slovakien.
Nej, det är du som är en hysterisk psykoskärring. Du har levt ett liv inlindad i rosa bomull, det är därför du kissar ner dig så lätt.

Om Europa inte gör något dumt nu så kommer Putin nöja sig.
Citera
2022-07-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Oj, tror du alltså det? Jag ser det som praktiskt taget omöjligt/ogenomförbart, men kanske om ett större krig utbryter och ryssarna mobiliserar, flygbombar, mm.

Ryssland kommer aldrig nöja sig med bara Donbass och Krim. Målet blir att ta hela Ukraina till varje pris.
Det är tyvärr möjligt, om Putin skulle förklara krig mot Ukraina. Då kommer han ha ett giltigt skäl att genomföra en totalmobilisering
Citera
2022-07-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Nej, det är du som är en hysterisk psykoskärring. Du har levt ett liv inlindad i rosa bomull, det är därför du kissar ner dig så lätt.

Om Europa inte gör något dumt nu så kommer Putin nöja sig.

Det du skriver har även sagts om Hitler. Hur slutade det?
Citera
2022-07-04, 19:16
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Ukrainska soldat som sänts till dödaen av zelensky kämpar krypande att fly Ryska elitsoldater men tyvärr

Vill varna att det är mycket mycket starka bilder.

https://www.bitchute.com/video/ByExWE3Vb2TR/

Vilken ynklig och tragisk människa du är, som gottar dig åt sådant, oavsett vilken sida de strider på. Jag avskyr den ryska invasionen och menar att den ryska armén förtjänar sina förluster, men jag skulle aldrig sitta på ett forum och gotta mig åt människor som skjuts, bränns och sprängs ihjäl, oavsett hur ryska de är.

Och ni gnäller på de judiska nazistrasisterna i Ukraina, vilka grova övergrepp de begår och hur de behandlar civilbefolkning och motståndare?

Take a look in the mirror pal.
Citera
2022-07-04, 19:16
Medlem
Magdalena Andersson har varit i Kyiv.

´´Idag har jag varit i Kiev. Där har jag träffat människor som blivit av med sina hem. Jag har mött kvinnor och män som förlorat familjemedlemmar och vänner. Och jag har samtalat med president Zelenskyj för att uttrycka Sveriges stöd till Ukraina.
Konsekvenserna av Rysslands illegala krig mot Ukraina är fruktansvärda. Bostadshus har bombats till smulor. Höghus har kollapsat och brunnit ner till grunden. Raketer har sprängt djupa kratrar där lekplatser tidigare legat.
Vid staden Butja såg jag massgravar där hundratals civila har begravts efter att de brutalt mördats av ryska soldater.
Men trots att många människor har förlorat allt så fortsätter de att kämpa. Ukrainas ledning och det ukrainska folket visar på ett otroligt mod i kampen mot den ryska invasionen. De strider för Ukrainas självbestämmande men också för våra gemensamma värderingar om frihet och demokrati.
Ukrainarnas kamp ska inte falla i glömska. Sverige ska fortsätta att stötta Ukraina, humanitärt, finansiellt men inte minst militärt.´´
Senast redigerad av BeHPNemesis12345 2022-07-04 kl. 19:21.
Citera
2022-07-04, 19:22
Medlem
Citat:

Och varför skulle Ryssland behöva ockupera Grodno? eller har Ryssland påbörjat en speciell militär operation mot Vitryssland?
Citera
2022-07-04, 19:26
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Konstigt att de tappat kvalitetstänket så fort efter att ett ryskt företag tog över.

Samma sak med militären. De har inte kvalitetstänket i sig, liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in