Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Du verkar omedveten om att Ukraina har ett styre som tillkommit genom en judisk-amerikansk statskupp, så jag är inte så säker på att du ska beskylla andra för bristande geopolitiska kunskaper.
Ni rysstroll har verkligen hakat upp er på judar och nazister. Alla rysstroll på flashback nämner judar och nazister oproportionerligt ofta. Är ni fast på 40-talet?
Det var Ukrainska medborgare som avsatte Janukovytj, inte amerikanska eller israeliska.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Ukrainas militär har ingen kapacitet att tala om, vilket vi redan har sett. Trots alla vapen från Väst underpresterar de grovt. Det ni har att hoppas på är ett direkt ingripande från Nato-styrkor, men det kan ni se er om i himlen efter.
Om Ukrainas militär saknar kapacitet, vad säger det om ryska militären? Har ryssarna snubblat på sina egna minor och rökt för nära sina ammunitionsförråd?
Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Planen har aldrig varit att införliva hela Ukraina i Ryssland. Alla krig blir vad de utvecklas till, då krig äger rum i verkligheten och inte i en teoretisk matris. Jag förstår inte varför det är så komplicerat för dig.
Nej din mupp! Riktiga krig har riktiga strategiska mål och når du inte dessa så förlorar du kriget. USA förlorade exempelvis kriget i Afghanistan, då målet var att avsätta talibanregimen, vilket man misslyckats med.
Sluta spela dum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Du vet att jag inte menar det, så varför frågar du mig om jag menar det?
Så säg vad målet var då? Enligt Putin skulle man demilitarisera Ukraina samt avsätta den "nazistiska, knarkande Kyivregimen" på 3 dagar dessutom, men enligt dig hade Putin fel och det egentliga målet är inte känt. Om du inte siktar på något så träffar du alltid målet är logiken du förmedlar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Du är alltså för sanktionerna mot bättre vetande, trots att de som skadas mest av det är Väst. Varför ska en enskild person i Sverige betala mer för bensin och mat för att Nato och Väst (som provocerat fram konflikten) inte vill sätta sig ner vid förhandlingsbordet så att det kan bli fred? Självskadebeteende var ordet.
Ja, jag är för sanktionerna och betalar gärna priset! Sverige är en del av väst och NATO om du missat det.