Citat:
Geopolitik är inte din starka sida och inte Rysslands heller för den delen. Kina är relativt neutrala i denna konflikt, likaså Indien. Indien och Kina är inte vänner och således inte allierade så som du vill tro. Kina är extremt beroende av väst och vår konsumtion så Kina skulle aldrig öppet stödja Ryssland då de inte har råd att få sanktioner riktade mot sig.
Du verkar omedveten om att Ukraina har ett styre som tillkommit genom en judisk-amerikansk statskupp, så jag är inte så säker på att du ska beskylla andra för bristande geopolitiska kunskaper.
Citat:
Ukrainas militär har ingen kapacitet att tala om, vilket vi redan har sett. Trots alla vapen från Väst underpresterar de grovt. Det ni har att hoppas på är ett direkt ingripande från Nato-styrkor, men det kan ni se er om i himlen efter.
Citat:
Planen har aldrig varit att införliva hela Ukraina i Ryssland. Alla krig blir vad de utvecklas till, då krig äger rum i verkligheten och inte i en teoretisk matris. Jag förstår inte varför det är så komplicerat för dig.
Citat:
Du vet att jag inte menar det, så varför frågar du mig om jag menar det?
Citat:
Vilken oerhörd tur för Ryssland att vi i väst håller på med detta självskadebeteende då. Jag är dock för att fortsätta med sanktionerna oavsett om jag får betala mer för bensinen eller maten. Så bra att vapenleveranserna inte skadar ryssarna, även om jag tror att ryska soldater är av en annan åsikt. Då kan vi ju fortsätta skicka dessa vapen och skada oss själva lite mer.
Du är alltså för sanktionerna mot bättre vetande, trots att de som skadas mest av det är Väst. Varför ska en enskild person i Sverige betala mer för bensin och mat för att Nato och Väst (som provocerat fram konflikten) inte vill sätta sig ner vid förhandlingsbordet så att det kan bli fred? Självskadebeteende var ordet.