2022-07-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Jag har inga problem med engelska nej.
Du svarar inte på sakfrågan. Kastat in handduken? Inga sakargument att komma med?

Finns inget att diskutera med foliehattar.

CITAT från New York Times:
Citat:
The New England Journal of Medicine (NEJM) is a weekly medical journal published by the Massachusetts Medical Society. It is among the most prestigious peer-reviewed medical journals[1][2] as well as the oldest continuously published one.
2022-07-04, 15:26
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin

Varför argumenterar du inte. Tycker du att du är trovärdig när du skriver så? Du har ju vare sig fakta eller argument. Har man det så presenterar man naturligtvis dem.
2022-07-04, 15:27
Medlem
Odovacers avatar
Citat:

CITAT från New York Times:
The New England Journal of Medicine (NEJM) is a weekly medical journal published by the Massachusetts Medical Society. It is among the most prestigious peer-reviewed medical journals[1][2] as well as the oldest continuously published one.

Ja och? Har jag sagt att det inte är så? Eller vad försöker du visa med detta?
2022-07-04, 15:27
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
NU FÖDS BARNEN UTAN IMMUNFÖRSVAR

Shocking news report from Australia - babies born without immunity!
https://www.youtube.com/watch?v=cxo8O40_Gkw

Kim Iversen: Some Experts Warn OVER-VAXXING Could Weaken The Immune System
https://www.youtube.com/watch?v=nX9j4GLQhLo

Citat:
Länka vetenskaplig rapport som styrker det du påstår! Hur kan du länka videos på Youtube? Skulle det vara trovärdigt?

Har varit känt länge att det skulle ske..... Länk till svensk peer review rapport finns i TS.
(FB) Vaccinet är "AIDS" på spruta
2022-07-04, 15:29
Medlem
Citat:
Varför argumenterar du inte. Tycker du att du är trovärdig när du skriver så? Du har ju vare sig fakta eller argument. Har man det så presenterar man naturligtvis dem.

Kallar man NEJM för en propagandatidsskrift så hör man hemma i konspirationsforumet.
2022-07-04, 15:31
Medlem
Citat:
Följer samma vetenskap???? Detta beror naturligtvis inte på skillnad i vetenskaplig syn utan på värderingar. Även om flera personer har samma bild av en fråga rent vetenskapligt så betyder det ju naturligtvis inte att man har samma åsikter om vad som ska göras.
I Kina följer man alltså inte vetenskap utan syn och värderingar? Eller menar du att värderingar och perspektiv är i sig vetenskap? Kan det finnas flera sanna vetenskaper kring hantering av COVID?

Citat:
Märkligt att man ska behöva säga sådant här till dig. Var det nytt för dig?
Jag vill bara veta vilken vetenskap är den slutgiltiga vetenskapen som jag ska religiöst följa. Många följer gammal vetenskap från 2020 verkar det som. Kan du dela med dig av din slutgiltiga vetenskap?

Jag är ju ingen forskare utan jag utgår från att stater ljuger, politiker ljuger och nyheterna ljuger, förutom när det gäller COVID av nån märklig anledning. och plötsligt har vi vaxpass som de har i Kina. På vilka vetenskapliga grunder låser vi inte in oss själva och skriker som apor som de gör i Kina? Eller ens i Kanada och Frankrike? Varför gör vi inte livet till helvete för antivaxare om de är så farliga mot vetenskap?

Finns det nån vetenskapare här som kan tolka WHO åt mig? Själv tolkar jag siffrorna som bevis på att antivaxare är livsfarliga för goda människor, men jag vet inte...
Citat:
New estimates from the World Health Organization (WHO) show that the full death toll associated directly or indirectly with the COVID-19 pandemic (described as “excess mortality”) between 1 January 2020 and 31 December 2021 was approximately 14.9 million (range 13.3 million to 16.6 million).
2022-07-04, 15:32
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har varit känt länge att det skulle ske..... Länk till svensk peer review rapport finns i TS.
(FB) Vaccinet är "AIDS" på spruta

Nej det står inte att vaccinet ger AIDS. Är du helt dum? Det står i en massa absurt material som också finns länkat på sidan, men inte i MDPI-artikeln.
Om du nu gåstår att det gör det så var snäll och öppna artikeln och beräätta vilken sida och rad det står på i MDPI-artikeln (länk nedan). Jag vill inte höra någon annan goja från dig. Sida och rad tack!

https://www.mdpi.com/1999-4915/13/10/2056/htm
2022-07-04, 15:35
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nronewoke
I Kina följer man alltså inte vetenskap utan syn och värderingar? Eller menar du att värderingar och perspektiv är i sig vetenskap? Kan det finnas flera sanna vetenskaper kring hantering av COVID?

Är du helt dum. Kan du inte skilja på kunskap om hur verkligheten är (ontologi) och värderingar. Ska jag verkligen behöva förklara sådant här? Två personer kan natutrligtvis ha exakt samma världsbild, men den ena har höger och den andre vänsteråsikter - alltså olika värderingar.
2022-07-04, 15:35
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Kallar man NEJM för en propagandatidsskrift så hör man hemma i konspirationsforumet.

Nej jag har inte kallat den för propagamndatidskrift utan den andra smörjan som länkats. The Defender. Kan du inte läsa?
2022-07-04, 15:39
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nronewoke
Jag vill bara veta vilken vetenskap är den slutgiltiga vetenskapen som jag ska religiöst följa. Många följer gammal vetenskap från 2020 verkar det som. Kan du dela med dig av din slutgiltiga vetenskap?

Jag är ju ingen forskare utan jag utgår från att stater ljuger, politiker ljuger och nyheterna ljuger, förutom när det gäller COVID av nån märklig anledning. och plötsligt har vi vaxpass som de har i Kina. På vilka vetenskapliga grunder låser vi inte in oss själva och skriker som apor som de gör i Kina? Eller ens i Kanada och Frankrike? Varför gör vi inte livet till helvete för antivaxare om de är så farliga mot vetenskap?

Finns det nån vetenskapare här som kan tolka WHO åt mig? Själv tolkar jag siffrorna som bevis på att antivaxare är livsfarliga för goda människor, men jag vet inte...

Jag diskuterar vilka slutsatser om vacciners biverkningar och risker som är rimliga att dra utifrån vetenskapliga studier. Vad i hela friden har det med den där smörjan du skriver här att göra? Kan du inte hålla dig till temat?
2022-07-04, 15:39
Medlem
Citat:
Nej jag har inte kallat den för propagamndatidskrift utan den andra smörjan som länkats.

Så i samma sekund som en vetenskaplig artikel refereras i fel mediakanal blir den vetenskapliga artikeln irrelevant och ovetenskaplig propaganda? Eller vad menar du?

Och den publicerade artikeln blev helt plötsligt icke reviewad?

Nej, det är nog snarare du som verkar vilja sprida lögner som likt någon slags propagandaspruta.
2022-07-04, 15:40
Medlem
Citat:
Är du helt dum.
Så ser det ut när en gris bjuder på brottningsmatch. Nej, tack.
Citat:
Kan du inte skilja på kunskap om hur verkligheten är (ontologi) och värderingar. Ska jag verkligen behöva förklara sådant här?
Ja, fler gånger än du tror och inte bara för mig, utan för många här som använder ordet vetenskap.
Citat:
Två personer kan natutrligtvis ha exakt samma världsbild, men den ena har höger och den andre vänsteråsikter - alltså olika värderingar.
Spanien "tolkar" COVID som en glorifierad influensa som de gör i Spanien, i Kina "tolkas" COVID som den nya pesten fast ondare. Vem har rätt, Spanien eller Kina? Kalla mig idiot så mycket du vill, det besvarar inte min fråga. Annars kan vi bara stänga ner Flashback och lämna ett meddelande på startsidan: "Är du helt dum."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in