2022-07-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Helt klart, det är en jävla låtsasvärld fullt av filter och en snedvriden bild, räcker jag öppnar insta och det enda jag får upp är modeller på hela startsidan och träningsbilder, där killarna ser ut som Rambo och tjejerna har barbieliknande kroppar som i princip kräver anorexia för att uppnå, inte sunt öht.
Ja, det är riktigt obehagligt! Jag väljer medvetet att bara följa nån enstaka jordnära kändis, möjligtvis nån politiker eller frisinnade personer som skiter i glansbilder. Går nästan aldrig in heller, man blir avvänjd efter ett tag😊
Citera
2022-07-04, 00:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Kan du länka det klippet på Bard, har för mig jag sett det innan.
Hur kan vi med Navid Modiri
Citera
2022-07-04, 00:21
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Så hur gör vi med laglydiga friska vapenägare som blir sjuka och ingen hinner upptäcka det förräns det är för sent?

Hur gör vi med alkohol, när folk sätter sig bakom ratten ändå?
Hur gör vi med bilar, när folk dör ändå i trafiken?

Irrelevanta frågor.

Jag kan garantera dig att fler dör i trafikolyckor och fyllebråk än i oprovocerade masskjutningar med lagliga vapen. En nollvision går aldrig att nå, oavsett vad vi diskuterar. Det enda man kan göra är att ha bättre kontroller av medicinsk historia, brottsregister och allmän lämplighet. Men så länge man uppnår kriterierna ska man få ha vapen, sedan är det alltid någon som slinker emellan och får något psykbryt till slut, men det är omöjligt att förutspå i alla lägen.

Att argumentera för något totalförbud av vapeninnehav för civilbefolkningen är något som diktaturer älskar, men inte ett fritt land.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Du menar att orsaken till att de mördar är asperger eller autistiskt syndrom?
Bifoga källa på det påståendet, samt att det brukar mörkas.
8 gånger högre sannolikhet att skytten är autist jämfört med allmänheten.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27185105/
Citera
Medlem
Maskotens avatar
Hans profilbild på YouTube är en utav dom ruggigaste bilderna jag sett på internet faktiskt.
Citera
Avstängd
Möjlig profil på mördaren..

Utåt sett "vanlig" dansk kille.

Jägare. Detta pga vapnen han hade tillgång till.

Ingen tidigare brottslighet. Återigen pga han tilläts ha jaktgevär och pistol.

Psykisk problematik som behandlas med ett "lättare" neuroleptikum. Det ifråga används främst mot psykossjukdomar men ibland även vid sömnproblem etc.
Citera
2022-07-04, 00:22
Medlem
Zvazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevingarnett
Är det inte en islamist denna gång? Islam var ju det största hotet mot västvärlden eller hur?
Nej. Detta gången är en kristen terrorism!
Citera
2022-07-04, 00:22
Medlem
Maskotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Möjlig profil på mördaren..

Utåt sett "vanlig" dansk kille.

Jägare. Detta pga vapnen han hade tillgång till.

Ingen tidigare brottslighet. Återigen pga han tilläts ha jaktgevär och pistol.

Psykisk problematik som behandlas med ett "lättare" neuroleptikum. Det ifråga används främst mot psykossjukdomar men ibland även vid sömnproblem etc.
Det är pappan som är jägare, sonen har snott pappans vapen. Sonen är psykotisk.
Citera
2022-07-04, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Kan hålla med om att killen verkar oerhört instabil, dels på sina yt videos och sätter han beter sig på i de filmer man sett från dådet. Hur han svamlar och skriker. Har psykos written all over it.

Men ja, fruktansvärt tragiskt, oavsett anledning. ]Otäckt att det blir allt vanligare också.

Det har jag också undrat över hoppas nån forskare kan komma med siffror snart på det..i så fall får man ju ta reda på varför psykoser ökar och att de leder till våld. En psykos i sig har ju inte med våld att göra, kan ju lika gärna "må bra" under en psykos
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kevingarnett
Är det inte en islamist denna gång? Islam var ju det största hotet mot västvärlden eller hur?
Islam är överlägset största hotet mot väst, du är för dum för att förstå det nu men förr eller senare kommer det att gå upp ett ljus för dig också.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Facebook och Instagram borde skrotas. Alla som lägger upp en glansbild på sig eller sitt liv borde få böter 5000 för varje bild. Vips kommer många se unga må bättre!

Det sjuka är att många förståsigpåare skulle förkasta din idé men i själva verket skulle den lösa otroligt mycket. Avlasta psykiatrin nått enormt, få människor att ägna sin tid på jorden åt viktigare saker som också gör individerna mer välmående.

Det är nog inte otänkbart att internet har skadat denna massmördare på ett sådant sätt att det lett honom att utföra sina handlingar. Det är ju många dåd som utförts inte minst i Norden av ungdomar som har ett förflutet framför skärmen större delen av sin ungdom.
Citera
2022-07-04, 00:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Det är pappan som är jägare, sonen har snott pappans vapen. Sonen är psykotisk.

Det verkar kanske mer troligt men källa? Hursomhelst verkade han ha obegränsad tillgång till vapnen. Bodde han med pappan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in