2022-07-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är vad jag sagt dumskalle, kan parterna inte enas om ett avtal bör de gå skilda vägar.

Kommer parterna inte överrens så har man rätt att gå ut i konflikt. Gäller både AG och AT.
Vad jobbar du med, svara på frågan.
Citera
2022-07-03, 19:57
Medlem
Kan någon säga vad det är för skitvillkor de fått?
Citera
2022-07-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
Kommer parterna inte överrens så har man rätt att gå ut i konflikt. Gäller både AG och AT.
Vad jobbar du med, svara på frågan.

Varför ska de stanna och bråka när de är så missnöjda och kan hitta andra jobb med mycket bättre villkor som vi fått höra att de kan göra? Gå dit då och sluta gnälla som småbarn. Helst vill jag dock inte att de får jobb som piloter igen för jag vill inte flygas av sådana gnälliga småbarn som skyller alla problem på andra. Det är inte direkt egenskaperna en pilot ska ha.

Försök hålla dig till topic vilket inte mitt jobb är, håll dig till sak istället.
Citera
2022-07-03, 19:59
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Kvar i firman är ett stort gäng mycket erfarna piloter som närmar sig pensionsålder nu samt styrmän som varit med i många år och borde varit kaptener vid det här laget.

Min bild är att SAS har lika erfaren kabinpersonal, även på kortare flyg. Flyger du med t.ex Lufthansa är medelåldern avsevärt lägre.
Citera
2022-07-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Min bild är att SAS har lika erfaren kabinpersonal, även på kortare flyg. Flyger du med t.ex Lufthansa är medelåldern avsevärt lägre.

Det beror väl just på att de har mycket bättre avtal än de kan få på andra ställen och därför byter de inte arbetsgivare.
Citera
2022-07-03, 20:24
Medlem
Har mkt svårt att sympatisera med Personer (piloter) som tjänar över 100 tusen i månaden och som vill strejka för att de ska ha mer
Citera
2022-07-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Har mkt svårt att sympatisera med Personer (piloter) som tjänar över 100 tusen i månaden och som vill strejka för att de ska ha mer

Hur mycket löneökning har de krävt? Vad tycker du de ska ha för lön?
Citera
2022-07-03, 20:44
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Kan någon säga vad det är för skitvillkor de fått?
Svenska busschauf... förlåt, piloter, tjänar nästan 100.000kr/månad. Deras yrke består av att starta, sätta igång autopiloten, surfa några timmar på sin iPad och slutligen landa. Det finns idag autopiloter som helt kan ersätta piloter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkennet

Borde de ens få behålla sina flygcertifikat när de har visat upp att de är gnälliga barnungar som skyller alla problem på andra? Detta kan väl inte vara lämpliga egenskaper hos en pilot?
Citera
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:

70.000
Citera
2022-07-03, 20:45
Medlem
otellos avatar
Citat:
Personligen anser jag att dom ska ha mindre, autopiloter är idag betydligt bättre/säkrare jämfört med mänskliga piloter.
Citera
2022-07-03, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
När pandemin kom så sa SAS upp över 600 piloter. Dessa piloter erbjuds nu "nya jobb" genom brevlådeföretag med gigantiska försämringar i villkor.

Nja de blev erbjudna att söka till de nya bolagen men har inte någon förtur till jobben.

SAS har dock återanställt ett antal piloter till ”huvudbolaget”. Typ 100-150 personer pga de varit tvungna få igång trafik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in