2022-07-03, 19:13
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Två döda och åtta skadade enligt en väldigt osäker Twitterkälla. Finns även film på vad som påstås visa delar av förloppet. Inte automateld, vad det låter som.

Två döda som i Oslo fallet, tack för infot.
Citera
2022-07-03, 19:14
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsubub
På ekstrabladet beskriver två vittnen misstänkt gärningsman som en man i 20-30 års åldern med danskt utseende.

Så en vit person som går amok i ett köpcentrum med skjutvapen. Måste vara första gången i historien i nord Europa?
Citera
2022-07-03, 19:15
Medlem
fernebos avatar
En konsert med Harry Styles skulle hållas på Royal Arena bredvid centrumet ikväll.
Citera
2022-07-03, 19:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Känns som att det kan vara terrorrelaterat. Sen om det är en full dansk eller en musselman får vi se.
Citera
2022-07-03, 19:16
Medlem
Inte så tätt mellan smällarna på videon man ser.

Tror på ensam galning med ett par vapen som riktar in sig på att skjuta kvinnor..

Tragiskt som vanligt
Citera
2022-07-03, 19:17
Medlem
För ca 6-7 år sedan var det en skjutning på Fields. Den gången två gäng som möttes upp. Jagade varandra genom köpcentret och ned i garaget.
Jobbade på andra sidan vägen vid tillfället och det gick ut instruktioner att ingen fick gå ut.
Citera
2022-07-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Så en vit person som går amok i ett köpcentrum med skjutvapen. Måste vara första gången i historien i nord Europa?

Det finns även en bild på ekstrabladet.dk av en polisman som står bredvid en man med bakbundna händer. Behöver ju inte vara gärningsmannen, men han på bilden ser onekligen dansk ut.
Citera
2022-07-03, 19:18
Medlem
Ni bör ta uppgifterna av Miljöpartiets flashbackare om att det är en vit dansk som gjort detta med en nypa salt, enligt min polare i Danmark går snacket om det totalt motsatta hållet. Om det ligger finns något som backar upp det vet jag inte men det gör det inte åt det andra hållet heller.
Citera
2022-07-03, 19:18
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Fields besöks mest av utlänningar, området det ligger i är nybyggt. Det ligger en bit utanför stan, nära Kastrup.

Är det i Örestad?
Citera
2022-07-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Det ligger i utkanten av Köpenhamn. Men jag skulle vilja säga att besökarna är till största delen vita.

Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Köpcenter, industri och konferensområde. Inga direkta utanförskapsområden i närheten. Men adidasriddarna är ju mobila.

Tror inte där var något speciellt pride tjofräs där heller?

Tror mer det lutar åt Allahu Akkbar.

Citat:
Ursprungligen postat av slö
trevligt köpcenter, Ligger vid uppg¨ngen / tågstationen efter Kastrup , dvs Örestad (sånt danskt ö)

va några år sedanjag var där, men alla resturangrer låg högst upp om jag minns rätt.

Tackar för info om platsen. Låter ju som ”ett lämpligt” mål för en terrorist.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det två olika vapen som hörs?

Låter lite olika men kan nog bero på att skytten och den som filmade är i rörelse, att ljudet studsar olika? Teori.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Ni bör ta uppgifterna av Miljöpartiets flashbackare om att det är en vit dansk som gjort detta med en nypa salt, enligt min polare i Danmark går snacket om det totalt motsatta hållet. Om det ligger finns något som backar upp det vet jag inte men det gör det inte åt det andra hållet heller.

Jag har fått samma info av min polare som var på plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Ni bör ta uppgifterna av Miljöpartiets flashbackare om att det är en vit dansk som gjort detta med en nypa salt, enligt min polare i Danmark går snacket om det totalt motsatta hållet. Om det ligger något bakom det vet jag inte ännu.

Här är en bild på en gripen person som ska vara från idag, personen där är vit iaf.

The man guilty of shooting multiple people in Copenhagen shopping mall 👍 https://t.co/M6dopJCCbD

Nu även en video på honom med gevär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in