• 1
  • 2
2022-07-02, 16:05
Medlem
Sommarvikingens avatar
Smink och bra genetik. Jag minns när jag drack alkohol och samtidigt åt en ganska nyttig kost. Såg alltid sliten ut dagen efter, såg skit ut. Har inte den bästa genetiken, ja det är orättvist. Här försöker man äta nyttigt och se bra ut och samtidigt så finns det folk med jättebra genetik som super och ser bättre ut.
Citera
2022-07-02, 16:20
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Enligt Charles Barton handlar det inte om genetik och han dricker vin varje dag.

Jag såg honom för femton år sedan och han såg lika fräsch ut då.

I själva verket måste han vara en på hundra miljoner som har så bra gener?

(Jag är inte bitter.)
Citera
2022-07-02, 17:40
Medlem
Snartfinsks avatar
Jag tror att det är så att du tycker att de ser fräschare ut för att du själv antagligen är rätt packad. Skulle du se samma personer på en fest där du är nykter så skulle de antagligen också se rätt slitna ut, precis som de skulle se dig som sliten när du är som mest packad under kvällen.

Jag tycker själv att när man druckit mycket i perioder att man tenderar att se svullen ut i ansiktet, magen och kroppen i övrigt. Så dessa personer kanske inte dricker så ofta?
Citera
2022-07-03, 19:14
Medlem
Till slut förändras utseendet så klart. Massa tomma kalorier och 0 näring. Bara nollor som dricker alkohol.
Citera
2022-07-03, 19:17
Moderator
Allaballawallas avatar
Alkohol och dryck --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2022-07-04, 19:15
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Enligt Charles Barton handlar det inte om genetik och han dricker vin varje dag.

Jag såg honom för femton år sedan och han såg lika fräsch ut då.

I själva verket måste han vara en på hundra miljoner som har så bra gener?

(Jag är inte bitter.)

Haha han e som jag , man måste äta rätt,gott psyke o sömn så kan man leva livet , jag fick legga på bolaget förra veckan , e 48

Alla som ser slitna ut o samband med alkohol äter ju knappt o äter dom blir det billig skit aka kolhydrater som vittbröd,makaroner o chips.

Ett annat misstag är äta massa fet mat i samband med alkohol.

Kör mager fisk,skaldjur eller kött , bara hamburgerbiffar eller lövbiffar o nått grönt för bukfyllnad.

Inte familjepizzan eller frasses supersuperskrov.

Ligg inte med vattenbrist på bakfyllan heller

Ett smart knep är skippa dom flesta ölen o bygga en del av fyllan på groggar alla proteindrinkar så blir man inte fyllehungrig o äter skit på natten.

Mjölk,glass o vodka ja asså milkshake - svalkande träningsgrogg
Citera
2022-07-04, 21:39
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Haha han e som jag , man måste äta rätt,gott psyke o sömn så kan man leva livet , jag fick legga på bolaget förra veckan , e 48

Alla som ser slitna ut o samband med alkohol äter ju knappt o äter dom blir det billig skit aka kolhydrater som vittbröd,makaroner o chips.

Ett annat misstag är äta massa fet mat i samband med alkohol.

Kör mager fisk,skaldjur eller kött , bara hamburgerbiffar eller lövbiffar o nått grönt för bukfyllnad.

Inte familjepizzan eller frasses supersuperskrov.

Ligg inte med vattenbrist på bakfyllan heller

Ett smart knep är skippa dom flesta ölen o bygga en del av fyllan på groggar alla proteindrinkar så blir man inte fyllehungrig o äter skit på natten.

Mjölk,glass o vodka ja asså milkshake - svalkande träningsgrogg

Du har säkert rätt. Men det skulle jag aldrig klara, och det känns faktiskt okej. Njuter av mina lite "sämre" vanor.

Med det sagt låter det kanon för dig!
Citera
2022-07-04, 21:50
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Du har säkert rätt. Men det skulle jag aldrig klara, och det känns faktiskt okej. Njuter av mina lite "sämre" vanor.

Med det sagt låter det kanon för dig!

Finns iaf folk som fått det o lira , jag satt o kröka med tre gubbar 67-78 på en sommarkrog för nått åt sen.

En av dom var lite fit han sa att han var gammal redan på 90 talet o över 70 nu men han såg la ut som en 40 årig med dassiga vanor möjligtvis men välklädd , en 25 årig höna i baren som börja o snacka med han iaf.

Han sa ju till henne hans ålder oxå sen 😆
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in