2022-07-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men du sitter ju själv och deltar i en tråd där stigmatisering pågår. Och sprider således ordet och Dumpens chattloggar från våldtäktsmännen. Det är väl inte så koscher?

Är det stigmatisering av pedofiler eller legitim kritik av Dumpen som ökar riskerna för barn?
Citera
2022-07-03, 17:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Nummer 1 är att inte spä på problematiken. Vilket stigmatisering gör för då bidrar man negativt.

Nästa steg är en kombination av åtgärder. Jag har redan svarat dig.
Nej jag fick inget svar.
Vad är det för åtgärder?
Citera
2022-07-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Nej jag fick inget svar.
Vad är det för åtgärder?

Då får du gå tillbaka i tråden, jag har svarat dig redan på det.
Citera
2022-07-03, 17:10
Medlem
Citat:
Är det stigmatisering av pedofiler eller legitim kritik av Dumpen som ökar riskerna för barn?

Men du sitter ju här och matar så intresset för Dumpen ökar. Har du ens reflekterat över det? Du är känslomässig och borde ta och djupandas en stund och försöka komma över att folk inte ömkar med pedoflier.

Du kan ju berätta HUR du hälper barn genom att hjälpa våldtäktsmän. Det kanske skulle hjälpa intresset för det. Så hur göra du?
Citera
2022-07-03, 17:12
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 122OrtKrigaren
Jag har försökt utan framgång.

Trots att han nämner två förnamn, ålder samt bostadsort i chattarna. Troligen är några av uppgifterna falska.

Jag har även försökt via bilen som jag tror är en svart ford Connect årsmodell 2021 eller 2022.

Jag tror att han dragit av några år på sin ålder.
Citera
2022-07-03, 17:14
Medlem
Citat:
Men du sitter ju här och matar så intresset för Dumpen ökar. Har du ens reflekterat över det? Du är känslomässig och borde ta och djupandas en stund och försöka komma över att folk inte ömkar med pedoflier.

Du kan ju berätta HUR du hälper barn genom att hjälpa våldtäktsmän. Det kanske skulle hjälpa intresset för det. Så hur göra du?

Så folk som utmanar vissa åsikter och presenterar legitim kritik baserat på forskning, logik och dylikt bidrar till stigmatisering? Oj då..

Så du tror mer på ett samhälle där åsikter står oemotsagda? Du är bra smart du, är du emot åsiktsfriheten nu?

Jag tror inte du förstår vad stigmatisering betyder. Du trollar för mycket, du får inget mer svar förrän du presenterar något sakligt.
Citera
2022-07-03, 17:16
Medlem
Citat:
Så folk som utmanar vissa åsikter och presenterar legitim kritik baserat på forskning, logik och dylikt bidrar till stigmatisering? Oj då..

Så du tror mer på ett samhälle där åsikter står oemotsagda? Du är bra smart du, är du emot åsiktsfriheten nu?

Jag tror inte du förstår vad stigmatisering betyder. Du trollar för mycket, du får inget mer svar förrän du presenterar något sakligt.

Du göder tråden där den stigmatisering som du påstår finns pågår.
Citera
2022-07-03, 17:18
Medlem
Laureths avatar
Citat:

"Stigmatisering"(?) av pedofiler ökar inte risken för barn överhuvudtaget. Det är ett fullkomligt bissart uttalande som jämt dyker upp i debatten. Det. Är. Inte. Sant.

Det enda fallet där det eventuellt kan orsaka mer lidande är där offret är utsatt av en familjemedlem, men då förutsätter man dels att barnet hänger på dumpen och ser hur de behandlas, men det faller på sin egen orimlighet iom att familjemedlemmar inte groomas via nätet.
Citera
2022-07-03, 17:19
Medlem
Citat:
Du göder tråden där den stigmatisering som du påstår finns pågår.

Jag tror att min enstaka kommentar som bygger på kritik inte når så många personer tillskillnad mot Dumpens stigmatiserande arbetsmetoder som når flera hundratusentals per månad..

Klart jag vill ha bort Dumpen.. de gör inget för barn.
Citera
2022-07-03, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
"Stigmatisering"(?) av pedofiler ökar inte risken för barn överhuvudtaget. Det är ett fullkomligt bissart uttalande som jämt dyker upp i debatten. Det. Är. Inte. Sant.

Det enda fallet där det eventuellt kan orsaka mer lidande är där offret är utsatt av en familjemedlem, men då förutsätter man dels att barnet hänger på dumpen och ser hur de behandlas, men det faller på sin egen orimlighet iom att familjemedlemmar inte groomas via nätet.

Så du kan mer än Childhood, en privat stiftelse som är oberoende som har jobbat med detta i 20 år? Vad är dina kvalifikationer?

''Forskning visar också att stigmatisering och social exkludering av pedofiler snarare ökar än minskar risken för att de ska begå övergrepp.'' - Childhood.

https://childhood.se/nyheter/childhoods-prioritet-ar-alltid-att-skydda-barn-fran-overgrepp/

''Results strongly indicate that people with pedophilia are a stigmatized group who risk being the target of fierce discrimination. We discuss this particular form of stigmatization with respect to social isolation of persons with pedophilia and indirect negative consequences for child abuse prevention. ''

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24948422/

''The fact, though, is that stigmatizing pedophiles does not translate into condemnation of CSA. On the contrary, treating pedophiles as monsters who are chiefly responsible for abuse actually makes it more difficult to recognize and combat CSA. Study after study has shown that, counter-intuitive as it may seem, stigmatizing pedophiles does little to prevent harm to children, and in fact in many cases enables it.''

https://prostasia.org/blog/stigma-makes-it-more-difficult-to-fight-csa/

''We argue that stigmatization of people with pedophilic sexual interests has undesired indirect effects on risk factors for child sexual abuse, particularly on an emotional and social level.''

https://www.researchgate.net/publication/323515098_The_Stigma_of_Pedophilia_Clinical_and_Fo rensic_Implications

''Stigmatiseringen medför risken att personen söker sig till likasinnade. Därmed ökar också risken att personerna lever ut fantasier och begär då det i gemenskapen normaliseras''

http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1220186/FULLTEXT01.pdf

''Results strongly indicate that people with pedophilia are a stigmatized group who risk being the target of fierce discrimination. We discuss this particular form of stigmatization with respect to social isolation of persons with pedophilia and indirect negative consequences for child abuse prevention.''

https://europepmc.org/article/med/24948422

''Stigmatizing people with pedophilia may increase their risk of sexual offending, and provide help to deal with potential stigma-related repercussions.''

https://psycnet.apa.org/record/2018-23611-004

''Previous research has shown that people with pedophilic sexual interests use societal thinking to self-stigmatize, which in turn may actually serve to increase their risk of committing a sexual offense.''

http://irep.ntu.ac.uk/id/eprint/29166/1/PubSub6637_Harper.pdf

''The societal stigma surrounding pedophilia can actually increase the risk of pedophiles committing sexual offences''

https://www.mapresources.info/research

Du kommer nu försöka hitta imperfektioner i källorna utan att se och förstå helheten. Men givetvis är du mer kvalificerad än Childhood att förstå dig på detta.

Det är bara ett litet axplock. Finns betydligt mer. Det handlar om att dra allmänna slutsatser och inte stirra sig blind på imperfektionerna.

Stigmatisering tar sig i uttryck i olika former men är ett problem.
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-03 kl. 17:49.
Citera
2022-07-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth

Jag tycker själv att jag kan kritisera Dumpen för en hel del, men det är rätt ointressant då kritiken mot politiker är det som är intressant. De ska ge poliser mer rättigheter för att hitta dessa jävlar och sen måste straffen skärpas. Ordentligt. Om man våldtar barn under 15 under ett års tid cirka 10 gånger så tycker jag att ett lämpligt straff är på 30 år.

De kan inte botas. De kan förvaras. Politiker måste inse att vi måste ha förvar på dessa människor som upprepade gånger förgriper sig på barn.

Vad anser du om strafftid och förvaring v de som har förgripit sig på många eller någn under ett längre tag?
Citera
2022-07-03, 17:54
Medlem
Citat:
Jag tror att min enstaka kommentar som bygger på kritik inte når så många personer tillskillnad mot Dumpens stigmatiserande arbetsmetoder som når flera hundratusentals per månad..

Klart jag vill ha bort Dumpen.. de gör inget för barn.

Du gör inget för dem heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in