2022-07-03, 15:52
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Jag har naturligtvis ingen info men jag är rätt säker på att SVT inte kommer att visa några ocensurerade konfrontationer. Man kommer att fokusera på Sara o Patrik och arbetet innan och efter.
Så blir det säkert. Men Svensson är nyfiken och kommer att Googla upp Dumpen och då får dom se dessa avskum.
Citera
2022-07-03, 15:58
Medlem
Hur kan man lättast se vilka och hur många av männen som är dömda för sexualbrott tidigare innan de försökte knulla Dumpen 13?

Det vore ju intressant att se hur stor andel som har det. Kanske Dumpen har uppgifter om det som jag missat?
Citera
2022-07-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
På vilket sätt är stigmatiseringen så mycket värre för pedofiler än för de som vill våldta tretton- och fjortonåringar?

Stigmatiseringen ökar risken för barn. Det är väl ingen som har påstått att stigmatiseringen är värre än det som pedofiler vill göra? Men handlar inte Dumpen om att hjälpa barn eller handlar det om ett vrickat hämndbegär? Vill du hjälpa barnen så ska du inte stigmatisera pedofiler, det säger alla som kan detta och bekräftas även av forskningsrapporter.

Logisk villfarelse dessutom, två fel gör inte ett rätt. Sedan har du även en halmgubbe. Alltså, jag tycker synd om er dumparna ifall ni resonerar på den här låga nivån.

Vad värderar ni i debatten? Känslor, känslor, känslor? Ni skiter totalt i logisk konsekvens och forskning samt expertutlåtanden.
Citera
2022-07-03, 16:03
Medlem
BeachBobs avatar
Detta är säkert bara början. Titta på ”To catch a predator”. Där har det vuxit fram websidor med information om vad som hänt gäddorna efteråt. Det kommer garanterat att komma samma sidor i Sverige också med gäddorna som Dumpen tagit. Med andra ord så är dom dömda för all framtid och kommer aldrig att glömmas bort.
Senast redigerad av BeachBob 2022-07-03 kl. 16:06.
Citera
2022-07-03, 16:05
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Jag har naturligtvis ingen info men jag är rätt säker på att SVT inte kommer att visa några ocensurerade konfrontationer. Man kommer att fokusera på Sara o Patrik och arbetet innan och efter.
SVT kommer givetvis inte att visa några ocensiúrerade konfrontationer. Det skulle bryta mot Publice Service och deras uppdrag. Men det ska bli intressant att se programmet. Dumpen kommer nog både att få ris och ros.
Citera
2022-07-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Stigmatiseringen ökar risken för barn. Det är väl ingen som har påstått att stigmatiseringen är värre än det som pedofiler vill göra? Men handlar inte Dumpen om att hjälpa barn eller handlar det om ett vrickat hämndbegär? Vill du hjälpa barnen så ska du inte stigmatisera pedofiler, det säger alla som kan detta och bekräftas även av forskningsrapporter.

Logisk villfarelse dessutom, två fel gör inte ett rätt. Sedan har du även en halmgubbe. Alltså, jag tycker synd om er dumparna ifall ni resonerar på den här låga nivån.

Vad värderar ni i debatten? Känslor, känslor, känslor? Ni skiter totalt i logisk konsekvens och forskning samt expertutlåtanden.

Jag är helt övertygad om att man inte kan älska och acceptera pedofiler som de är till att de ska sluta våldta barn.

Men du har ju rätt i det att om man skulle älska, ära och beundra män som våldtar barn skulle nog deras barn känna stolthet över sina pedofila och hebefila föräldrar. Man kan lägga ut deras brottsregister och alla kan göra vågen för dem på konsum och arbetsgivare kan höja deras löner.

Men det känns inte som om att det är rätt väg att gå?
Citera
2022-07-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
På Dumpen påstås att Candyman-Kent tidigare varit dömd för bl.a. innehav av barnporr, och hänvisar till en artikel från september 2006 om en 44-åring. Men Candyman-Kent är ju född 25 april 1961 och var 45 år vid den tidpunkten. Fel i artikeln eller felaktig sammankoppling av Dumpen?

https://dumpen.se/2022/04/04/gaddor-i-tidningsubrikerna/

https://sverigesradio.se/artikel/938616

Något som är verifierat här? Det här är också en man som säger att han skulle aldrig våldta en tolvåring. Och ofta har de ju en viss stolthet i rösten när de säger så. Så vidrigt!
Citera
2022-07-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag är helt övertygad om att man inte kan älska och acceptera pedofiler som de är till att de ska sluta våldta barn.

Men du har ju rätt i det att om man skulle älska, ära och beundra män som våldtar barn skulle nog deras barn känna stolthet över sina pedofila och hebefila föräldrar. Man kan lägga ut deras brottsregister och alla kan göra vågen för dem på konsum och arbetsgivare kan höja deras löner.

Men det känns inte som om att det är rätt väg att gå?

Det hela är ganska enkelt...

Antingen tror du på fullaste allvar att uthängningar, hån, uppvigling av hat och förakt mot pedofiler, uppsägningar, samt publicering av konversationer och bilder inte utgör en form av stigmatisering. Det svåra blir då att hävda att det inte utgör en form av stigmatisering när alla med sunt förnuft kan kolla upp definitionen och inse att det är just en form av stigmatisering. Dumpen brännmärker bokstavligen pedofiler.

Men om du anser att det utgör stigmatisering så bör du därmed kolla upp vad stigmatisering av pedofiler har för inverkan på barn, för det är det viktiga här. Forskningen och alla expertutlåtanden av eminenta personer, stiftelser och organisationer visar därmed att stigmatisering ökar riskerna för barn.

Om du tror på att gå hatets väg, att brista totalt i konsekvens (köra dubbla måttstockar) och att ignorera forskningen, ja då kan du tro på att Dumpen gör något gott. Men det är ungefär som att jag skulle hävda att jag är emot snatteri för att sedan gå och snatta.

Pedofiler behöver professionell empati och hjälp. Känslomässig empati behöver man inte ge dem men att de ska få hjälp är självklart. Jag tror inte det finns någon i den här tråden som beundrar det pedofiler gör mot barn. Däremot beundrar jag sakliga argument som kan framhävas som är starka, men det har dumparna misslyckats fullständigt med att leverera.

Hur blir barn hjälpta av att man sätter ut affischer om pedofiler i närområdet, med deras eventuella brottsregister etc.?

Det finns ingen som hävdar att man ska ära och beundra pedofiler. Du, Patrik och Dumparna tror att hatet är lösningen. Vill ni hjälpa barn så måste ni hjälpa pedofiler. När ni inser det... har ni kommit långt.

90 %+ av alla barnövergrepp sker i nära relationer om jag inte minns fel, Dumpen kommer inte ens åt dem. Vad är lösningen för att komma åt den stora gruppen? Jo, preventiva åtgärder, professionell hjälp och att bla. inte stigmatisera pedofiler. Detta har påpekats av ECPAT Sverige, Childhood, Allmänna Barnahuset etc.

Jag respekterar folk som är för Dumpen, men jag respekterar inte att man har 0 sakargument, ignorerar logisk konsekvens och har 0 forskning som stödjer ens uttalanden.

Dumparna verkar vara söndertrasiga människor som drivs av hat och hämndbegär. Ni är fel personer att lösa problemet.

Dumpen kommer aldrig lösa detta. Lyssna på experterna som är OBEROENDE, inte på folk som Patrik som vill skapa opinion och uppvigla hat mot pedofiler pga. sin egna trasighet.
Citera
2022-07-03, 16:37
Medlem
goofers avatar
SVT skall alltså göra en dokumentär om dumpen?
Det är ingen granskning der är frågan om?

Jag är kritisk till dumpens metoder och det har väl inte undgått någon, men jag undrar om inte ni andra har för höga tankar om SVT.
Det här kommer inte bli något hyllningsprogram till Sara och Patrik.
Det skall bli intressant att se om vi äntligen kan få svaret på de svåra frågor som dumpen trots över 20000 inlägg här ännu inte förmått svara på.

Att göra som de gör är problematiskt även om syftet är gott.
Citera
2022-07-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Det hela är ganska enkelt...

Det finns ingen som hävdar att man ska ära och beundra pedofiler. Du, Patrik och Dumparna tror att hatet är lösningen. Vill ni hjälpa barn så måste ni hjälpa pedofiler. När ni inser det... har ni kommit långt.

Jag respekterar folk som är för Dumpen, men jag respekterar inte att man har 0 sakargument, ignorerar logisk konsekvens och har 0 forskning som stödjer ens uttalanden.

Dumparna verkar vara söndertrasiga människor som drivs av hat och hämndbegär. Ni är fel personer att lösa problemet.

Dumpen kommer aldrig lösa detta. Lyssna på experterna som är OBEROENDE, inte på folk som Patrik som vill skapa opinion och uppvigla hat mot pedofiler pga. sin egna trasighet.
Ha ha ha vi måste hjälpa pedofiler. Varför måste vi det?

En fråga, är du djupt kristen med tanke på att vända andra kinden till verkar vara som en slags princip? Hur mycket engagerar du dig och hjälper våldtäktsmän, mördare och andra förövare som skadar andra människor?

Exakt vad är det du gör för att hjälpa våldtäktsmän?
Citera
2022-07-03, 16:38
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Fel igen. Med det resonemanget ät det helt ok att hänga i pedofilchattar på kik och konsumera materialet som andra användare delar. Det är ett brott. Exakt vad som krävs för att uppnå uppsåtskriteriet beror helt på om en åklagare anser sig kunna bevisa att någon agerat med uppsåt. Dina återkommande exempel är dock helt irrelevanta eftersom dumpen inte hänger på någon generell sexsida där det finns blandat barnporr med vanligt material som du lyft upp som exempel. Dem klickar inte heller på några avtar bilder utan dem engagerar sig i chattar där de uppmuntrar till barnvåldtäkter och får material skickat till sig. Det tillfredsställer helt klart uppsåtskriteriet.

Försök att använda din lilla hjärna så kanske du börjar fatta hur saker funkar

Inte alls. Det är du som i tidigare inlägg har påstått att man döms för allt olagligt material som ligger på ens egen enhet oberoende var och hur det kommit dit, och jag förklarar för dig att så inte måste vara fallet. Att du sedan blandar ihop saker hejvilt är inte mitt problem. Hur fungerar din egen lilla hjärna? Gör en demensutredning, du verkar inte vara riktigt kurant.
Citera
2022-07-03, 16:39
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Hoppas gäddorna fått informationen om SVT-dokumentären. Då bör dom ha lite ångest nu. Mitt råd till gäddorna är att dom flyr landet fortast möjligt. Kan tänka mig Svenssons reaktioner när dom får se MrX, Migrän-Martin eller Mackan i hissen.
https://dumpen.se/2022/03/04/7196/
https://dumpen.se/2022/03/20/mackan-i-hissen-napp-igen/
https://dumpen.se/2022/01/12/fran-hard-till-slak-pa-en-tredjedels-sekund-mrx-fastnade-pa-kroken/

Även om dokumentären sänds på SVT är det verkligen ett program svenssons tittar på? Känns som att de snarare kollar på melodifestivalen, idol, talang, paradise hotel och ex on the beach
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in