Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Jag är helt övertygad om att man inte kan älska och acceptera pedofiler som de är till att de ska sluta våldta barn.
Men du har ju rätt i det att om man skulle älska, ära och beundra män som våldtar barn skulle nog deras barn känna stolthet över sina pedofila och hebefila föräldrar. Man kan lägga ut deras brottsregister och alla kan göra vågen för dem på konsum och arbetsgivare kan höja deras löner.
Men det känns inte som om att det är rätt väg att gå?
Det hela är ganska enkelt...
Antingen tror du på fullaste allvar att uthängningar, hån, uppvigling av hat och förakt mot pedofiler, uppsägningar, samt publicering av konversationer och bilder inte utgör en form av stigmatisering. Det svåra blir då att hävda att det inte utgör en form av stigmatisering när alla med sunt förnuft kan kolla upp definitionen och inse att det är just en form av stigmatisering. Dumpen brännmärker bokstavligen pedofiler.
Men om du anser att det utgör stigmatisering så bör du därmed kolla upp vad stigmatisering av pedofiler har för inverkan på barn, för det är det viktiga här. Forskningen och alla expertutlåtanden av eminenta personer, stiftelser och organisationer visar därmed att stigmatisering ökar riskerna för barn.
Om du tror på att gå hatets väg, att brista totalt i konsekvens (köra dubbla måttstockar) och att ignorera forskningen, ja då kan du tro på att Dumpen gör något gott. Men det är ungefär som att jag skulle hävda att jag är emot snatteri för att sedan gå och snatta.
Pedofiler behöver professionell empati och hjälp. Känslomässig empati behöver man inte ge dem men att de ska få hjälp är självklart. Jag tror inte det finns någon i den här tråden som beundrar det pedofiler gör mot barn. Däremot beundrar jag sakliga argument som kan framhävas som är starka, men det har dumparna misslyckats fullständigt med att leverera.
Hur blir barn hjälpta av att man sätter ut affischer om pedofiler i närområdet, med deras eventuella brottsregister etc.?
Det finns ingen som hävdar att man ska ära och beundra pedofiler. Du, Patrik och Dumparna tror att hatet är lösningen. Vill ni hjälpa barn så måste ni hjälpa pedofiler. När ni inser det... har ni kommit långt.
90 %+ av alla barnövergrepp sker i nära relationer om jag inte minns fel, Dumpen kommer inte ens åt dem. Vad är lösningen för att komma åt den stora gruppen? Jo, preventiva åtgärder, professionell hjälp och att bla. inte stigmatisera pedofiler. Detta har påpekats av ECPAT Sverige, Childhood, Allmänna Barnahuset etc.
Jag respekterar folk som är för Dumpen, men jag respekterar inte att man har 0 sakargument, ignorerar logisk konsekvens och har 0 forskning som stödjer ens uttalanden.
Dumparna verkar vara söndertrasiga människor som drivs av hat och hämndbegär. Ni är fel personer att lösa problemet.
Dumpen kommer aldrig lösa detta. Lyssna på experterna som är OBEROENDE, inte på folk som Patrik som vill skapa opinion och uppvigla hat mot pedofiler pga. sin egna trasighet.